1 |
- |
KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM. A. Kaynaştırma nedir? B. Kaynaştırmanın İlkeleri C. Dünyada Kaynaştırmanın Tarihçesi ve Yasal Düzenlemeler D. Türkiye'de Kaynaştırmanın Tarihçesi ve Yasal Düzenlemeler |
Anlatım, Soru-Cevap |
2 |
- |
E. Kaynaştırmada Başarıyı Etkileyen Etmenler 1. Yöneticiler 2. Öğretmenler 3. Öğrenciler 4. Aileler 5. İçerik 6. Ortam 7. Destek Hizmetler F. Kaynaştırmanın Olumlu Sonuçları 1. Öğrenciler için olumlu sonuçları 2. Öğretmenler için olumlu sonuçları 3. Anne-babalar için olumlu sonuçları G. Kaynaştırmada Destek Eğitim Hizmetleri |
Anlatım, Soru-Cevap |
3 |
- |
KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİ A. Zihin Engelli Çocuklar B. Otizimli Çocuklar |
Anlatım, Soru-Cevap |
4 |
- |
C. Görme Engelli Çocuklar D. İşitme Engelli Çocuklar |
Anlatım, Soru-Cevap |
5 |
- |
E. Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar F. İletişim Bozukluğu Olan Çocuklar |
Anlatım, Soru-Cevap |
6 |
- |
G. Duygusal Davranışsal Sorunları Olan Çocuklar |
Anlatım, Soru-Cevap |
7 |
- |
KAYNAŞTIRMADA ÖĞRETİMİN DÜZENLENMESİ A. Öğretim Öncesi Yapılacak Düzenlemeler 1. İçeriğin seçimi 2. İçeriğin analizi 3. Amaçları belirleme 4. Yöntemi seçme 5. Materyalleri düzenleme 6. Ortamı düzenleme 7. Uygulamaları kontrol edecek sistemleri kurma 8. Kuralları belirleme ve rutinleri oluşturma 9. Öğretim sürecini belirleme |
Anlatım, Soru-Cevap |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
B. Öğretim Sırasında Yapılacak Düzenlemeler 1. Kısa dönemli amacın açıklanması 2. Öğrenmeye hazırlama 3. Önceki bilgileri hatırlatma ve sunulacak içerikle ilgili ilişki kurma 4. Öğretim yapma 5. Öğretim sırasında örnekleri çoğaltma genellemeye yer verme 6. Yoklamalar 7. Tekrarlar 8. Hataların düzeltilmesi 9. Pekiştirme |
Anlatım, Soru-Cevap |
10 |
- |
C. Öğretim Sonu Yapılacak Düzenlemeler 1. Değerlendirme 2. Kalıcılık 3. Genelleme |
Anlatım, Soru-Cevap |
11 |
- |
D. Öğretim Amaçlarının Gerçekleşmediği Durumlarda Yapılacak Düzenlemeler 1. Materyal ve/veya etkinliklerin uyarlanması 2. Öğretim yönteminin değiştirilmesi 3. Amaçların uyarlanması |
Anlatım, Soru-Cevap |
12 |
- |
KAYNAŞTIRMADA DAVRANIŞ PROBLEMLERİNİN ÜSTESİNDEN GELME A. Bağımsız Artırma 1. Azalan ipucuyla öğretimin kullanımı 2. Etkinlik çizelgelerinin kullanımı B. Meşgul Olmayı Artırma 1. Davranışa şekil verme 2. İzler olmayan pekiştirmenin kullanımı |
Anlatım, Soru-Cevap |
13 |
- |
C. Sınıf İçi İletişimi Artırma 1. İletişimi engelleyen öğretmen geribildirimleri 2. Ayırt edici uyaranların kullanımı 3. İletişimi hızlandıran öğretmen dönütleri |
Anlatım, Soru-Cevap |
14 |
- |
D. Problem Davranışları Azaltmada Pekiştireçlerin Kullanımı 1. Pekiştireçlerin geri çekilmesi (Sönme) 2. Tepkinin bedeli 3. Dönüştürülebilir sembol sistemleri 4. Kontratlar |
Anlatım, Soru-Cevap |
15 |
- |
E. Problem Davranışları Azaltmada Ayrımlı Pekiştirmenin Kullanımı 1. Diğer davranışların ayrımlı pekiştirilmesi 2. Düşük oranlı davranışların ayrımlı pekiştirilmesi 3. Uyuşmayan davranışların ayrımlı pekiştirilmesi |
Anlatım, Soru-Cevap |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |