TR EN

KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
CGP219 KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ 3 2 2 3

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - KAYNAŞTIRMA YOLUYLA EĞİTİM. A. Kaynaştırma nedir? B. Kaynaştırmanın İlkeleri C. Dünyada Kaynaştırmanın Tarihçesi ve Yasal Düzenlemeler D. Türkiye'de Kaynaştırmanın Tarihçesi ve Yasal Düzenlemeler Anlatım, Soru-Cevap
2 - E. Kaynaştırmada Başarıyı Etkileyen Etmenler 1. Yöneticiler 2. Öğretmenler 3. Öğrenciler 4. Aileler 5. İçerik 6. Ortam 7. Destek Hizmetler F. Kaynaştırmanın Olumlu Sonuçları 1. Öğrenciler için olumlu sonuçları 2. Öğretmenler için olumlu sonuçları 3. Anne-babalar için olumlu sonuçları G. Kaynaştırmada Destek Eğitim Hizmetleri Anlatım, Soru-Cevap
3 - KAYNAŞTIRMA ÖĞRENCİLERİ A. Zihin Engelli Çocuklar B. Otizimli Çocuklar Anlatım, Soru-Cevap
4 - C. Görme Engelli Çocuklar D. İşitme Engelli Çocuklar Anlatım, Soru-Cevap
5 - E. Öğrenme Güçlüğü Olan Çocuklar F. İletişim Bozukluğu Olan Çocuklar Anlatım, Soru-Cevap
6 - G. Duygusal Davranışsal Sorunları Olan Çocuklar Anlatım, Soru-Cevap
7 - KAYNAŞTIRMADA ÖĞRETİMİN DÜZENLENMESİ A. Öğretim Öncesi Yapılacak Düzenlemeler 1. İçeriğin seçimi 2. İçeriğin analizi 3. Amaçları belirleme 4. Yöntemi seçme 5. Materyalleri düzenleme 6. Ortamı düzenleme 7. Uygulamaları kontrol edecek sistemleri kurma 8. Kuralları belirleme ve rutinleri oluşturma 9. Öğretim sürecini belirleme Anlatım, Soru-Cevap
8 - ARA SINAV -
9 - B. Öğretim Sırasında Yapılacak Düzenlemeler 1. Kısa dönemli amacın açıklanması 2. Öğrenmeye hazırlama 3. Önceki bilgileri hatırlatma ve sunulacak içerikle ilgili ilişki kurma 4. Öğretim yapma 5. Öğretim sırasında örnekleri çoğaltma genellemeye yer verme 6. Yoklamalar 7. Tekrarlar 8. Hataların düzeltilmesi 9. Pekiştirme Anlatım, Soru-Cevap
10 - C. Öğretim Sonu Yapılacak Düzenlemeler 1. Değerlendirme 2. Kalıcılık 3. Genelleme Anlatım, Soru-Cevap
11 - D. Öğretim Amaçlarının Gerçekleşmediği Durumlarda Yapılacak Düzenlemeler 1. Materyal ve/veya etkinliklerin uyarlanması 2. Öğretim yönteminin değiştirilmesi 3. Amaçların uyarlanması Anlatım, Soru-Cevap
12 - KAYNAŞTIRMADA DAVRANIŞ PROBLEMLERİNİN ÜSTESİNDEN GELME A. Bağımsız Artırma 1. Azalan ipucuyla öğretimin kullanımı 2. Etkinlik çizelgelerinin kullanımı B. Meşgul Olmayı Artırma 1. Davranışa şekil verme 2. İzler olmayan pekiştirmenin kullanımı Anlatım, Soru-Cevap
13 - C. Sınıf İçi İletişimi Artırma 1. İletişimi engelleyen öğretmen geribildirimleri 2. Ayırt edici uyaranların kullanımı 3. İletişimi hızlandıran öğretmen dönütleri Anlatım, Soru-Cevap
14 - D. Problem Davranışları Azaltmada Pekiştireçlerin Kullanımı 1. Pekiştireçlerin geri çekilmesi (Sönme) 2. Tepkinin bedeli 3. Dönüştürülebilir sembol sistemleri 4. Kontratlar Anlatım, Soru-Cevap
15 - E. Problem Davranışları Azaltmada Ayrımlı Pekiştirmenin Kullanımı 1. Diğer davranışların ayrımlı pekiştirilmesi 2. Düşük oranlı davranışların ayrımlı pekiştirilmesi 3. Uyuşmayan davranışların ayrımlı pekiştirilmesi Anlatım, Soru-Cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -