Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
FTY509 |
İLERİ NÖROANATOMİ VE NÖROFİZYOLOJİ |
1 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
Dersin Türü |
Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi GÜLŞAH KONAKOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Prof.Dr. ARİF ÖNDER |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
öğrencilerin nöroanatomi bilgilerini arttırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
Nöroanatomi hakkında ileri bilgiler. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Nöroanatomi hakkında bilgi sahibi olur. |
Konu ile ilgili rapor çalışması yapar. |
Sinir sisteminin genel yapısını açıklar. |
Merkezi, periferik ve otonom sinir sisteminin anatomik özelliklerini açıklar. |
Merkezi, periferik ve otonom sinir sistemine ait yapıların fonksiyonlarını inceler. |
Duyu-algı-motor bütünleşme sürecini oluşturan yapıların etkileşimlerini açıklar. |
Nöroanatomik yapılarla ilgili işlev bozuklukları sonucu gelişebilecek bulgu ve belirtileri inceler-açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Sinir Sisteminin Yapı ve Çalısması Hakkında Genel Kavramlar |
- |
2 |
- |
Merkezi Sinir Sistemi'nin Makroskopik Anatomisi ve Fizyolojisi |
- |
3 |
- |
Medulla Spinalis (Yapı, Fonksiyon ve Patolojileri, Spinal Sinirler, Spinal Refleksler) |
- |
4 |
- |
Medulla Spinalis’in Çıkan ve İnen Yolları (Yapı, Fonksiyon ve Patolojileri) |
- |
5 |
- |
Truncus Cerebri (Medulla Oblongata, Pons, Mesencephalon Yapı, Fonksiyon ve Patolojileri) |
- |
6 |
- |
Formatio Reticularis, Cerebellum (Yapı, Fonksiyon ve Patolojileri) |
- |
7 |
- |
Kranial Sinirler (Yapı, Fonksiyon ve Patolojileri) |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Otonom Sinir Sistemi (Sempatik/Parasempatik
Sinirler, Enterik Sinir Sistemi, Fonksiyonel Önemi) |
- |
10 |
- |
Bazal Ganglionlar (Yapı, Fonksiyon ve Patolojileri) |
- |
11 |
- |
Görme ve Isitme Yolları (Yapı, Fonksiyon ve
Patolojileri) |
- |
12 |
- |
Limbik Sistem (Limbik Sistemin Bağlantıları ve
Fonksiyonel Önemi) |
- |
13 |
- |
Diencephalon (Thalamus, Hypothalamus, Hypophysis, Epithalamus, Fonksiyon ve Patolojileri) |
- |
14 |
- |
Telencephalon (Beyin Hemisferleri, Cortex
Cerebri, Yapı, Fonksiyon ve Patolojileri) |
- |
15 |
- |
Genel Tartışma |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Gilman, S., Newman, S. Manter and Gatz's Essentials of Clinical Neuroanatomy and Neurophysiology |
Fonksiyonel Nöroanatomi. Ed. Prof. Dr. Doğan Taner, ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık ve İletişim A.Ş. Yayınları (2015). |
Temel Nöroanatomi. Prof. Dr. Mehmet Yıldırım, Nobel Tıp Kitabevi (2018). |
Nöroanatomi. Douglas J. Gould, Çeviri Ed. Prof. Dr. Yasin Arifoğlu (2018). |
Netter, F. İnsan Anatomisi Atlası. Cumhur, M. (Çeviri Ed.), İstanbul: Palme Yayıncılık (2021). |
Nöroanatomi. Ed. Prof. Dr. Doğan Taner, ODTÜ Geliştirme Vakfı Yayıncılık ve İletişim A.Ş. Yayınları (2015). |
Snell Richard S. Clinical Neuroanatomy. Lippincott Williams & Wilkins (2009). |
Her Yönüyle Nöroanatomi Prof. Dr. Yasin Arifoğlu, İstanbul Tıp Kitabevleri (2022). |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) |
1 |
50 |
|
Optik(Test) Sınav |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) |
1 |
50 |
|
Optik(Test) Sınav |
TOPLAM |
2 |
100 |
|
|
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon konusunda güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Fizyoterapi uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Uzmanlaşacağı fizyoterapi alanında değerlendirme ve tedavi yöntemlerini uygulama bilgisine sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak fizyoterapi ve rehabilitasyon gerektiren bireylere değerlendirme ve tedavi programı planlaması yapar.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki değerlendirme, tedavi ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Alana özgü bilgi ve becerilerini kullanarak sorunları analiz eder ve uygulamaya yansıtır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Fizyoterapi alanı ile ilgili bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Fizyoterapi alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon konusunda kaynakları izleyerek iletişim teknolojilerini kullanarak kendini etkin ifade eder.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinlerarası işbirliği içinde iletişim kurar.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Özelleşmiş olduğu fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarında görev hak ve sorumluluklarını gözeterek ilgili disiplinler ile işbirliği içinde mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun hareket eder.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
|
|
|
|
|
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
14 |
2 |
28 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
7 |
3 |
21 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
7 |
3 |
21 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
58 |
0 |
156 |
|
Genel Toplam |
156 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,1 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|