Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
TUR401 |
KÜLTÜR TURİZMİ VE DÜNYA KÜLTÜREL MİRASI |
7 |
3 |
3 |
8 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi ÖZNUR ÇETİNKAYA |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Kültürel miras kaynakları, Dünya kültür mirası ve turizm ilişkileri, kültürel miras alanlarının mekânsal düzenlenmesi, yasalar, yönetmelikler ve kültürel mirasın korunmasına ilişkin uluslararası sözleşmeleri, arkeolojik alanların öğrenilmesi |
İçerik: |
Kültür turizmi,Türkiye ve Dünyada kültür mirası, Kültür Turizmi destinasyonları, Arkeolojik turizm, Tarihsel Turizm, Askeri Turizm, İnanç Turizmi. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Kültür turizmi tanımını yapar ve örneklerini verir. |
Kültür Turizmine yönelik Türkiye'deki destinasyonları Dünya'daki destinasyonlarla kıyaslayarak değerlendirir. |
Kültür turizminin alt dallarından olan tarihsel turizm, arkeolojik turizm, askeri turizm ve inanç turizmi kavramlarını öğrenerek Türkiye'de ve Dünya'da bu turizm türlerinde öne çıkan destinasyonları öğrenir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Dersin tanımı ve organizasyon |
Anlatım- Sınıf Katılımı |
2 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Kültür Turizmi |
Anlatım- Sınıf Katılımı |
3 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Kültür Turizmi Örnekleri, Destinasyonları |
Anlatım- Sınıf Katılımı |
4 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Kültür Turizmi Örnekleri, Destinasyonları |
Anlatım- Sınıf Katılımı |
5 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Kültür Turizmi Örnekleri, Destinasyonları |
Anlatım- Sınıf Katılımı |
6 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Dünyada Kültür Turizmi |
Anlatım- Sınıf Katılımı |
7 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Dünyada Kültür Turizmi |
Anlatım- Sınıf Katılımı |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Dünyada Kültür Turizmi |
Anlatım- Sınıf Katılımı |
10 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Kültürel Miras |
Anlatım- Sınıf Katılımı |
11 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Türkiye Kültürel Mirası |
Anlatım- Sınıf Katılımı |
12 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Türkiye Kültürel Mirası |
Anlatım- Sınıf Katılımı |
13 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Dünya Kültürel Mirası |
Anlatım- Sınıf Katılımı |
14 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Dünya Kültürel Mirası |
Anlatım- Sınıf Katılımı |
15 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Dünya Kültürel Mirası |
Anlatım- Sınıf Katılımı |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Doğaner, S. (2013).Türkiye Kültür Turizmi,Doğu Kitabevi |
Hoffman, B.(2009).Art and Cultural Heritage: Law, Policy and Practice, Cambridge University Press |
Bozkurt, A.(2017). Kültürel turizm,Kriter Yayınevi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Turizm endüstrisinin temel özelliklerini ve Turizm Rehberliği mesleği ile ilgili temel kavramları açıklar ve turizm işletmelerinin özellikleri ile ilişkilendirir.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Turizm endüstrisinin yapısını, işleyişini ve ülke kalkınmasındaki önemini tartışır ve turizm işletmeleri ile ilişkilendirir.
|
|
|
2 |
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Türkiye’de yaşamış olan çeşitli uygarlıkların kültür, tarih, din, sanat, coğrafya, yaşam ve düşünce biçimlerini açıklar ve yorumlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Turizm Rehberliği mesleğine ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi doğrultusunda seyahat amacı, türü ve turistik bölgenin özelliklerini göz önünde bulundurarak bir tur programı planlar (plan) ve işleyişini tartışır.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Turizm, sanat ve arkeoloji alanlarında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini vurgular ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik savunucu tutum ve davranış gösterir.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Turizm alanındaki güncel uygulamalara yönelik sayısal ve istatiksel verileri ve sonuçları etik değerlere uygun olarak analiz eder.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Turizm alanı, turist rehberliği meslek yasası ve meslek örgütler ile ilgili hukuki düzenlemeleri bilir ve uygular.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Tur gruplarında liderlik rolünü üstlenerek; tur programını yönetir ve tur esnasında karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Türkiye’nin sahip olduğu doğal ve kültürel varlıklar, antik kent, ören yeri ve tarihi eserler ile bölgelerin mimari, sanat, mutfak kültürü, folklor, flora ve fauna v.b. özelliklerini anlatma ve sunma becerilerini kullanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yazılı-sözlü etkili iletişim ve sunum becerisi gösterir ve mesleki bilgilerini doğru ve etkin bir biçimde ifade eder.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
İngilizce ve ikinci bir yabancı dilde ( Arapça, Rusça, Çince) okuma, yazma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir turu hazırlama, uygulama ve denetlemeye ilişkin bilgi ve yetkinliklerini kullanır.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Turizm Rehberliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Turizmin fiziksel ve toplumsal çevreye yönelik yarattığı olumsuzluklara karşı duyarlı bir tutum gösterir, soyut ve somut kültürel varlıkları koruma bilinci ile hareket eder ( act).
|
|
1 |
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
5 |
65 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Final Sınavı Hazırlığı |
6 |
7 |
42 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
6 |
30 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
40 |
0 |
199 |
|
Genel Toplam |
199 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
7,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
8,0 |
|