TR EN

DİNLER TARİHİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TUR406 DİNLER TARİHİ 8 3 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dinler Tarihi dersinin amacı; günümüzde hala yaşayan ya da tarihe karışmış dünyanın çeşitli bölgelerindeki geleneksel dinleri ve bugün için az ya da çok sayıda inananı olan çeşitli Yakındoğu dinlerini inceleyerek, hem öğrencilerin kendi bireysel gelişimlerine katkıda bulunmak hem de ülkemize gelen farklı dinsel inanç ve kültürlere sahip konuklarımızı daha iyi tanıyabilmeyi ve söz konusu dinsel gelenekleri ilgili oldukları arkeolojik eserler üzerinde anlatabilmeyi sağlamaktır.
İçerik: Bu dersin içeriğini; Yakındoğu’da semavi dinler olarak tanımlanan Yahudilik ve Hıristiyanlık ve bu dinsel geleneklerle ilişkili merkezler, eserler ve yaşayan gelenekler ve kültürler oluşturur. İnanç turizmi açısından oldukça zengin ülkemizde, bu kapsamdaki Efes, Sardis, İzmir, Yalvaç, Antakya, Urfa, Konya-Çatalhöyük, İstanbul ve Kapadokya gibi belirgin bir dinsel karakteri olan ören yerleri ve bu yerlerle bağlantılı Meryem Ana, St. John, St. Paul, İbrahim Peygamber gibi dinsel karakterler ve Yedi Kilise, Ayasofya, Kariye Müzesi, Anadolu’lu azizler, Süryanilik vb. konular da dersin içeriğiyle yakından ilişkilidir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Din kavramını, sınıflandırmasını ve öğelerini anlar.
Geleneksel dinlerin ve günümüz dinlerininin temel özelliklerini açıklar.
Yahudilik ve Hristiyanlığın temel terimlerini ve tarihsel gelişimlerini açıklar.
Din, bilim, büyü arasındaki ilişkiyi ve farklılıkları kavrar.
Farklı dinsel tarihi metinler arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları ortaya koyar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması Din kavramı, dinlerin sınıflandırılması ve dinin ögeleri Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma
2 Literatür taraması İlkel Kabile Dinleri, Konfüçyanizm Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Literatür taraması Taoizm, Şintoizm, Maniheizm, Zerdüştlük, Sabiilik Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma
4 Literatür taraması Hinduizm, Brahmanizm, Cayinizm Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Literatür taraması Geleneksel Türk Dini Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Literatür taraması Yahudilik Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Literatür taraması Yahudilik Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Yahudilik Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Literatür taraması Hristiyanlık Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Literatür taraması Hristiyanlık Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Literatür taraması Hristiyanlık Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma
13 Literatür taraması İslamiyet Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Literatür taraması İnanç Turizmi Açısından Türkiye'nin Önemli Mekanları Anlatım, Gösterip Yaptırma, Tartışma, Bireysel Çalışma‚‚
15 - Genel Tekrar -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Küçük, M.A. (2014) İnanç Turizmi Açısından Türkiye'de Dini Mekanlar, Berikan Yayınları.
Kuzgun, Ş. (2015) Dinler Tarihi, Bilge Kültür Sanat.
Christopher Partridge, Introduction to World Religions.
Sarıkçıoğlu, E. 2002, Başlangıcından günümüze dinler tarihi, Fakülte Kitabevi.
Elidae, M. 2000, Dinsel İnançlar ve Düşünceler Tarihi, Kabalcı Yayınevi.
Tokarev, S.A. 2006, Dünya Halklarının Dinler Tarihi, Ozan Yayınevi.
Uhri, A. 2010, Anadolu’da ölümün tarihöncesi, Ege Yayınları.
Challaye, F. 2007, Dinler Tarihi, Varlık Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Turizm endüstrisinin temel özelliklerini ve Turizm Rehberliği mesleği ile ilgili temel kavramları açıklar ve turizm işletmelerinin özellikleri ile ilişkilendirir.
0
2
Turizm endüstrisinin yapısını, işleyişini ve ülke kalkınmasındaki önemini tartışır ve turizm işletmeleri ile ilişkilendirir.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türkiye’de yaşamış olan çeşitli uygarlıkların kültür, tarih, din, sanat, coğrafya, yaşam ve düşünce biçimlerini açıklar ve yorumlar.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Turizm Rehberliği mesleğine ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi doğrultusunda seyahat amacı, türü ve turistik bölgenin özelliklerini göz önünde bulundurarak bir tur programı planlar (plan) ve işleyişini tartışır.
1
2
Turizm, sanat ve arkeoloji alanlarında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini vurgular ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik savunucu tutum ve davranış gösterir.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Turizm alanındaki güncel uygulamalara yönelik sayısal ve istatiksel verileri ve sonuçları etik değerlere uygun olarak analiz eder.
0
2
Turizm alanı, turist rehberliği meslek yasası ve meslek örgütler ile ilgili hukuki düzenlemeleri bilir ve uygular.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tur gruplarında liderlik rolünü üstlenerek; tur programını yönetir ve tur esnasında karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türkiye’nin sahip olduğu doğal ve kültürel varlıklar, antik kent, ören yeri ve tarihi eserler ile bölgelerin mimari, sanat, mutfak kültürü, folklor, flora ve fauna v.b. özelliklerini anlatma ve sunma becerilerini kullanır.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yazılı-sözlü etkili iletişim ve sunum becerisi gösterir ve mesleki bilgilerini doğru ve etkin bir biçimde ifade eder.
2
2
İngilizce ve ikinci bir yabancı dilde ( Arapça, Rusça, Çince) okuma, yazma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir turu hazırlama, uygulama ve denetlemeye ilişkin bilgi ve yetkinliklerini kullanır.
2
2
Turizm Rehberliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
2
3
Turizmin fiziksel ve toplumsal çevreye yönelik yarattığı olumsuzluklara karşı duyarlı bir tutum gösterir, soyut ve somut kültürel varlıkları koruma bilinci ile hareket eder ( act).
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 5 2 10
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 5 7 35
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 5 6 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 202
Genel Toplam 202
Toplam İş Yükü / 25.5 7,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0