| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| ISL211 | YÖNETİM VE ORGANİZASYON | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ECE ZEYBEK YILMAZ |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Dersin amacı, yönetim teorilerinin tarihsel süreçlerini gözlemlemek, yönetimin temel fonksiyonlarını açıklamak ve işletmelerin organizasyon yapılarını analiz etme konusunda öğrenciyi yetkin kılmaktır. |
| İçerik: | Yönetimle ilgili temel kavramlar, yönetim düşüncesinin gelişimi, yönetim fonksiyonları, örgüt yapıları, örgütlerde motivasyon, örgütlerde liderlik, örgütlerde çatışma ve kriz yönetimi, örgüt geliştirme süreci ve öğrenen örgütler |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Yönetim fonksiyonlarını tartışır.(Bloom'2 Evaluating) |
| Yönetim düşüncesinin tarihsel gelişimini açıklar.(Bloom'5 Understanding) |
| Motivasyon ve liderlik teorilerini özetler.(Bloom'5 Understanding) |
| Yapılarına göre örgüt türlerini ayırt eder.(Bloom'3 Analyzing) |
| Resmi organizasyonları yönetme prensiplerini organize eder.(Bloom'3 Analyzing) |
| İşletme bilimiyle ilgili düşüncelerini sözlü, yazılı ve teknolojik iletişim araçlarıyla etkin bir şekilde sunar.(Bloom'4 Applying) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması | Yönetimle ilgili temel kavramlar | Ders anlatım ve tartışma |
| 2 | Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi - Klasik Yönetim Düşüncesi | Ders anlatım ve tartışma |
| 3 | Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi- Neo-Klasik Yönetim Düşüncesi | Ders anlatım ve tartışma |
| 4 | Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması | Yönetim Düşüncesinin Gelişimi - Modern Yönetim Düşüncesi | Ders anlatım ve tartışma |
| 5 | Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması | Yönetim fonksiyonu olarak planlama | Ders anlatım ve tartışma |
| 6 | Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması | Yönetim fonksiyonu olarak örgütleme | Ders anlatım ve tartışma |
| 7 | Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması | Yönetim fonksiyonu olarak yöneltme | Ders anlatım ve tartışma |
| 8 | Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması | Yönetim fonksiyonu olarak koordinasyon | Ders anlatım ve tartışma |
| 9 | Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması | Yönetim fonksiyonu olarak kontrol (denetim) | Ders anlatım ve tartışma |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması | Örgüt yapıları; mekanik, organik ve matriks örgütler | Ders anlatım ve tartışma |
| 12 | Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması | Örgütlerde motivasyon | Ders anlatım ve tartışma |
| 13 | Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması | Örgütlerde liderlik | Ders anlatım ve tartışma |
| 14 | Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması | Örgütlerde çatışma ve kriz yönetimi | Ders anlatım ve tartışma |
| 15 | Ders kitabının ilgili kısımlarının okunması | Örgüt geliştirme süreci ve öğrenen örgütler | Ders anlatım ve tartışma |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Koçel, T., (2003). İşletme Yöneticiliği. Beta Basım Yayın. |
| Şimşek, M. Ş., & Çelik, A. (2015). Yönetim ve organizasyon. Eğitim Kitabevi. |
| Kast, F. E., & Rosenzweig, J. E. (1974). Organization and management: A systems approach. McGraw-Hill. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
| DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Optik(Test) Sınav | |
| TOPLAM | 2 | 100 | ||
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Yönetim ve bilişim kavramlarını tanımlar.
|
0 | |||||
| 2 |
Verilerden elde ettiği yeni bilginin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini analiz eder.
|
0 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Elde ettiği veriyi raporlaştırır.
|
3 | |||||
| 2 |
Alanında yazılım ve proje hazırlar.
|
3 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Süreçler ile ilgili veri analizinde uygun kaynakları kullanır.
|
3 | |||||
| 2 |
İş süreçlerinin analizini yapar.
|
3 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Bir takımın üyesi olarak proje yürütür.
|
3 | |||||
| 2 |
Proje veya iş akışlarında konuya uygun olarak materyal, teknik ve analizleri uygular.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Gerek bireysel gerek takım çalışmalarında sonuç odaklı olarak sorumluluğunu yerine getirir.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanıyla ilgili neyi bilip neyi bilmediğini fark eder.
|
3 | |||||
| 2 |
Öğrenmeyi öğrenme yaklaşımı ile teorik bilgiyi gerçek hayatta uyarlar.
|
3 | |||||
| 3 |
Araştırmalarında yenilikçi bir yaklaşımla farklı yöntem ve teknikleri uygular.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Gönüllülük ve toplumsal sorumluluk esasına dayalı projelerde elde ettiği sonuçları alanında uygular.
|
4 | |||||
| 2 |
Çalışma arkadaşları ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
|
4 | |||||
| 3 |
Analizlerini ve elde ettiği sonuçları meslektaşları ile paylaşır.
|
0 | |||||
| 4 |
Yabancı dil yetkinliği ile uluslararası düzeyde meslektaşları ile iş birliği kurar.
|
1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Verilerin toplanması, analizi ve raporlanması noktasında etik değerlere uygun davranır.
|
4 | |||||
| 2 |
İş süreçlerinin ve sistemlerin tasarımına kaliteden ödün vermeden sürece katılır.
|
4 | |||||
| 3 |
İçinde bulunduğu meslek dalında sürdürülebilirliğin devamı için diğer çalışanlarla iş birliği kurar.
|
4 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 14 | 1 | 14 |
| Ödev | 14 | 2 | 28 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 60 | 0 | 148 |
| Genel Toplam | 148 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |