Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YBS207 | AĞ TASARIMI | 3 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DİDEM TETİK KÜÇÜKELÇİ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Dr.Öğr.Üyesi ALİ ÇİMEN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; temel ağ teknolojileri hakkında teorik ve uygulamalı bilginin aktarılması. |
İçerik: | Dersin içeriği, bilgisayar ağlarının tarihsel gelişimi, bilgisayar ağlarının elemanları, mimarisi, ağ iletişim sistemleri, ağ türleri ve temel kavramlar, OSI Modeli ve ağ protokolleri, ağ topolojileri, ağ donanımları, cihazları ve kabloları, ağ protokolleri, ağ üzerinde iletişimin sağlanması, internet üzerinden haberleşmedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Ağ sistemlerini tanır. |
Topolojinin (yerleşim şekli) seçimini yapar. |
Önemli bilgisayar ağı protokollerini tanır. |
Ağ sistemlerinin fiziksel kurulumunu yapar. |
Ağ topolojisine uygun montaj işlemini uygular. |
Bilgisayar ağlarını tasarlar. |
Cisco yazılımı aracılığıyla gerçekleştirdikleri simülasyonları fiziksel ortamda uygulayabilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Bilgisayar Ağlarının Temelleri, Mimarisi ve Temel Kavramlar, Ağ Türleri | Anlatım, Tartışma |
2 | Literatür okuması | Ağ Topolojileri ve Ağ Standartları | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
3 | Literatür okuması | Osi Katman Modeli | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
4 | Literatür okuması | Ağ Protokolleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
5 | Literatür okuması | Bilgisayar Ağı Pasif Bileşenleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
6 | Literatür okuması | UTP Kablo Yapımı (Eternet kablo tipleri, Düz, çapraz kablo, Renk kodları ve standartlar, Kablo bağlantı standartları, UTP kablolar, İletim ortamı, Hubların bağlanması, Gigabit Ethernet, Kablo yapımı) | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
7 | Literatür okuması | Bilgisayar Ağı Aktif Bileşenleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür okuması | Geniş Alan Ağı İletişim Teknolojileri | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
10 | Literatür okuması, Ödev | Kablosuz İletişim Teknolojileri | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
11 | Literatür okuması, Ödev | Ağ Üzerinde İletişimin Sağlanması, Alt Ağlar ve 5-4-3 Kuralı, TCP IP Modeli IP Protokulu | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
12 | Literatür okuması, Ödev | Ağ İşletim Sistemleri ve Çeşitleri, Ağ Türleri, Ağ Kurulumu ve Yönetimi, Kurulum (hangi donanım ve uygulamalar kullanılacak) | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
13 | Literatür okuması, Ödev | Ağ Üzerinde Verilen Servisler ve Hizmetler (DHCP, DNS, Web Sunucusu, Uzaktan Erişim Sunucusu, Veritabanı Sunucusu) | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
14 | Literatür okuması, Ödev | Model Geliştirme, Ağ Yapılandırmasını Tasarlama | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
15 | Literatür okuması, Ödev | Konu tekrarı | Anlatım, Tartışma, Uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Data Communications and Networking, Behrouz Forouzan, Fourth Edition, McGrawHill International Edition |
Bilgisayar Ağlar, Dr. Demir Öner, Papatya yayıncılık |
Computer Networks, Andrew s. Tanenbaum, International Edition |
İletişim Ağları, Sybex, Alfa; (Networking Complete, Third Edition) |
Ankara Üniversitesi Açık Ders Materyalleri, Öğr. Gör. Mustafa Numanoğlu. |
Cisco CCNA Intro, Wendell Odom |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yönetim ve bilişim kavramlarını tanımlar.
|
4 | |||||
2 |
Verilerden elde ettiği yeni bilginin doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini analiz eder.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Elde ettiği veriyi raporlaştırır.
|
3 | |||||
2 |
Alanında yazılım ve proje hazırlar.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Süreçler ile ilgili veri analizinde uygun kaynakları kullanır.
|
4 | |||||
2 |
İş süreçlerinin analizini yapar.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir takımın üyesi olarak proje yürütür.
|
4 | |||||
2 |
Proje veya iş akışlarında konuya uygun olarak materyal, teknik ve analizleri uygular.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gerek bireysel gerek takım çalışmalarında sonuç odaklı olarak sorumluluğunu yerine getirir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili neyi bilip neyi bilmediğini fark eder.
|
5 | |||||
2 |
Öğrenmeyi öğrenme yaklaşımı ile teorik bilgiyi gerçek hayatta uyarlar.
|
5 | |||||
3 |
Araştırmalarında yenilikçi bir yaklaşımla farklı yöntem ve teknikleri uygular.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gönüllülük ve toplumsal sorumluluk esasına dayalı projelerde elde ettiği sonuçları alanında uygular.
|
5 | |||||
2 |
Çalışma arkadaşları ve meslektaşları ile sağlıklı iletişim kurar.
|
4 | |||||
3 |
Analizlerini ve elde ettiği sonuçları meslektaşları ile paylaşır.
|
4 | |||||
4 |
Yabancı dil yetkinliği ile uluslararası düzeyde meslektaşları ile iş birliği kurar.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Verilerin toplanması, analizi ve raporlanması noktasında etik değerlere uygun davranır.
|
4 | |||||
2 |
İş süreçlerinin ve sistemlerin tasarımına kaliteden ödün vermeden sürece katılır.
|
5 | |||||
3 |
İçinde bulunduğu meslek dalında sürdürülebilirliğin devamı için diğer çalışanlarla iş birliği kurar.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 6 | 2 | 12 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 7 | 5 | 35 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 6 | 6 | 36 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 48 | 0 | 153 |
Genel Toplam | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |