TR EN

TÜRK İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SKY432 TÜRK İSLAM DÜŞÜNCE TARİHİ 8 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ŞENOL DURGUN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Türk-İslam kültüründe yetişmiş düşünürlerin düşüncelerinin analiz edilmesi, düşüncelerinin kültürel, siyasi ve toplumsal etkilerinin boyutlarının incelenmesi ve düşüncelerinin yakın tarihe ve günümüze yansımalarının tespiti amaçlanmaktadır.
İçerik: Türk-İslam Düşünce tarihine ve Türk-İslam düşüncesinde önemli yere sahip olan düşünürler hakkında kuramsal bakış açısı kazandırmak için, Türk-İslam düşüncesinin temelleri, devlet ve birey kavramı ile birlikte Türk İslam düşüncesine etki etmiş düşünürler dersin içeriğini oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Türk-İslam Düşünce tarihini ve kaynaklarını açıklar. (Explain )
Türk-İslam düşüncesinin ürünleri arasında bağlantı kurar. (Relate)
Türk-İslam bilim ve düşünce dünyasının beşeri bilimlere ve doğa bilimlerine katkılarını özetler. (Summarize)
İslam düşüncesi ile ilgili kavram ve akımlarını ve düşünürlerin düşüncelerini günümüz Türk İslam düşüncesi ile ilişkilendirir. (Relate)
Türk-İslam dünyasındaki güncel meseleleri, Türk-İslam düşünce tarihi perspektifinden yorumlar. (Interpret)

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Türk-İslam Düşünce Tarihine Giriş Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
2 Kitaptan ilgili bölümün okunması Doğuda Siyasi Düşünce ve Felsefe Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
3 Kitaptan ilgili bölümün okunması Türk-İslam Siyasal Düşüncesinin Temelleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
4 Kitaptan ilgili bölümün okunması Türk – İslam Siyasal Düşüncesinde Devlet Kavramı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
5 Kitaptan ilgili bölümün okunması Türk - İslam Siyasal Düşüncesinde Birey Kavramı Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
6 Kitaptan ilgili bölümün okunması Farabi – İbni Sina Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
7 Kitaptan ilgili bölümün okunması Nizâmülmülk -İmam Gazali Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Kitaptan ilgili bölümün okunması İbni Rüşd – İbni Haldun Anlatım, Soru Cevap, Tartışma
10 Kitaptan ilgili bölümün okunması Yunus Emre – Hacı Bektaş Veli Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
11 Kitaptan ilgili bölümün okunması Mevlana, Osmanlı’da Türk – İslam Düşüncesi Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Kitaptan ilgili bölümün okunması Modern Dönem Türk-İslam Düşüncesi ve Düşünürleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma,
13 Kitaptan ilgili bölümün okunması Oksidentalizm ve Oryantalizm Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme
14 Kitaptan ilgili bölümün okunması İslam Dünyasında Güncel Meseleler ve Tartışmalar Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme
15 Kitaptan ilgili bölümün okunması Genel Değerlendirme Anlatım, Soru Cevap, Tartışma, İnceleme
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Bozkurt, Ö. (2014), Türk İslam Düşüncesi Tarihi, İstanbul: Divan Kitap
Yakut, İ. (2013), Türk İslam Düşüncesi Üzerine Araştırmalar, 2. Baskı, İstanbul: Ötüken Neşriyat
Ülken, H. Z. (2015), İslam Düşüncesi, Ankara: Doğu Batı Yayınları
Ülken, H. Z. (2015), İslam Felsefesi Eski Yunan’dan Çağdaş Düşünceye Doğru, Ankara: Doğu Batı Yayınları

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Define the basic concepts of economics, administrative and human sciences.
4
2
Explain the general structure, operation and public policy formation process of administration.
0
3
Relate the principles and rules of political behavior, behavior and leadership in organizations.
1
4
Relate the knowledge of ecological, economic and social sustainability with information related to the field.
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use information about his / her field in professional life and everyday life.
3
2
Use information related to ecological, economic and social sustainability in professional life and everyday life.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Interpret current political and administrative developments and the functioning of the democratic system by using the knowledge of political science and public administration.
3
2
Define the basic concepts of management, urbanization, environmental policies, political and legal sciences.
4
3
Relate professional knowledge of management, urbanization, environmental policies, politics and legal sciences to universal values
4
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Compare the administrative structures and country management models by using the theoretical knowledge in the field of political science and public.
3
2
Organize events between the public, private sector and voluntary organizations.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Collaborate with the people in the field of political science and public administration.
1
2
By using the accumulation of knowledge in political science and public administration; manage project, event and social responsibility activities.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze existing structures with a critical approach based on universal legal norms and administrative structures.
2
2
Apply the written and unwritten legal rules and ethical codes in his / her personal and professional life.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Improve himself/herself by following the political and administrative agenda and the written-oral work on the agenda.
4
2
Debate in the field of political science and public administration with different target groups in multicultural environments.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Taking advantage of the existing history and theoretical knowledge of the field; interpret and analyze current issues, events and problems.
3
2
Develop original plans and programs to guide the functioning of political and bureaucratic institutions.
1
3
Develop alternative public policy proposals in the construction and implementation of sustainable and effective public policies.
0
4
Design reform programs aimed at making and improving the functioning of political and administrative organizations.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 2 26
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 2 2
Final Sınavı Hazırlığı 6 9 54
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 13 26
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 50 0 177
Genel Toplam 177
Toplam İş Yükü / 25.5 6,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0