Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RTI451 | DİJİTAL VE SOSYAL MEDYA REKLAMCILIĞI | 7 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YELDA ÜLKER |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Arş.Gör. AYDAN ÜNLÜKAYA ÇEVİRİCİ |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, dijitalleşmeyle birlikte reklamcılıkta yaşanan değişimin izini sürmek, yeni reklam olanaklarından haberdar olmak ve reklamcılığın gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunabilmektir. |
İçerik: | Dersin içeriğini; yeni iletişim teknolojileri bağlamında değişen reklamcılığa paralel olarak ortaya çıkan yeni reklam mecraları ve yeni dijital mecraların reklamlarda kullanımı oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Dijitalleşmenin tarihsel gelişimini ve dijital kültürün reklamcılığa etkilerini açıklayabilir. |
Dijital pazarlama stratejilerini ve sosyal medya reklamcılığı yöntemlerini gerçek örneklerle uygulayabilir. |
Dijital reklam performansını metrikler ve hedefleme stratejileri kullanarak değerlendirebilir. |
Dijital reklamcılıkta etik, sürdürülebilirlik ve hukuki düzenlemeleri dikkate alarak sorumlu kampanyalar tasarlayabilir. |
Dijital reklamcılığın türlerini karşılaştırabilir ve değerlendirebilir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Her hafta konuyla ilgili makale okuma | Dijitalleşmenin Tarihsel Gelişimi ve Kavramsal Çerçevesi | Anlatım, soru - cevap yöntemi |
2 | Her hafta konuyla ilgili makale okuma | Dijital Kültür | Anlatım, soru - cevap yöntemi |
3 | Her hafta konuyla ilgili makale okuma | Dijital Pazarlama Kavramı ve Stratejileri | Anlatım, soru - cevap yöntemi |
4 | Her hafta konuyla ilgili makale okuma | Dijital Reklamcılık | Anlatım, soru - cevap yöntemi |
5 | Her hafta konuyla ilgili makale okuma | Dijital Reklamcılık Türleri | Anlatım, soru - cevap yöntemi |
6 | Her hafta konuyla ilgili makale okuma | Sosyal Medya Reklamcılığı | Anlatım, soru - cevap yöntemi |
7 | Her hafta konuyla ilgili makale okuma | Influencer Marketing | Anlatım, soru - cevap yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Her hafta konuyla ilgili makale okuma | E-Ticaret Modelleri ve Dijital Oyunlarda Reklam (Advergaming & Oyun İçi Reklamcılık) | Anlatım, soru - cevap yöntemi |
10 | Her hafta konuyla ilgili makale okuma | Dijital Pazarlamada Metrikler ve Hedefleme Stratejileri (Segmentasyon, Hedefleme, Konumlandırma) | Anlatım, soru - cevap yöntemi |
11 | Her hafta konuyla ilgili makale okuma | Arama Motoru Reklamcılığı, Remarketing ve Affiliate Pazarlama | Anlatım, soru - cevap yöntemi |
12 | Her hafta konuyla ilgili makale okuma | Dijital Reklam Ölçümleme Yöntemleri | Anlatım, soru - cevap yöntemi |
13 | Her hafta konuyla ilgili makale okuma | Dijital Hikaye Anlatıcılığı ve Reklam | Anlatım, soru - cevap yöntemi |
14 | Her hafta konuyla ilgili makale okuma | Dijital Reklamcılıkta Etik, Sürdürülebilirlik ve Toplumsal Sorumluluk | Anlatım, soru - cevap yöntemi, Ödev sunumu |
15 | Her hafta konuyla ilgili makale okuma | Dijital Reklamcılıkta Hukuki Düzenlemeler | Anlatım, soru - cevap yöntemi, Ödev sunumu |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Dyck, F. V. (2017). Yeni Nesil Reklamcılık. İstanbul: The Kitap. |
Jenkins, H. (2019). Cesur Yeni Medya: Teknolojiler ve Hayran Kültürü. (N. Yeğengil, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları. |
Kotler, P., Kartajaya, H. ve Setiawan, I. (2010). Pazarlama 3.0. İstanbul: Optimist Yayıncılık. |
Kotler, P., Kartajaya, H. ve Setiawan, I. (2021). Pazarlama 5.0. İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri A.Ş. |
Kotler, P., Kartajaya, H. ve Setiawan, I. (2022). Pazarlama 4.0. İstanbul: Optimist Yayıncılık. |
Tosun, N., Tüzel Uraltaş, N., Nas, A., Özkaya, B., Güdüm, S., Ertürk, B., Dönmez, M., Çerçi, M., Ülker, Y., Cesur, D., Varol, E., Kiçir, İ. (2018). Reklam Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları. |
Gökşin, E. (2017). Dijital Pazarlama Temelleri. İstanbul. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
Ara Sınav (Vize) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 50 | Klasik Sınav | |
TOPLAM | 2 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Reklamcılık alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
|
5 | |||||
2 |
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.
|
5 | |||||
2 |
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.
|
3 | |||||
3 |
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.
|
3 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
|
4 | |||||
2 |
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
|
4 | |||||
2 |
Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.
|
5 | |||||
3 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
0 | |||||
4 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
0 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
|
4 | |||||
2 |
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
|
4 | |||||
3 |
Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.
|
4 | |||||
4 |
Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür.
|
4 | |||||
5 |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 13 | 5 | 65 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 44 | 0 | 184 |
Genel Toplam | 184 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7,2 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |