TR EN

DİJİTAL VE SOSYAL MEDYA REKLAMCILIĞI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RTI451 DİJİTAL VE SOSYAL MEDYA REKLAMCILIĞI 7 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. YELDA ÜLKER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Arş.Gör. AYDAN ÜNLÜKAYA ÇEVİRİCİ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, dijitalleşmeyle birlikte reklamcılıkta yaşanan değişimin izini sürmek, yeni reklam olanaklarından haberdar olmak ve reklamcılığın gelişimi ile ilgili öngörülerde bulunabilmektir.
İçerik: Dersin içeriğini; yeni iletişim teknolojileri bağlamında değişen reklamcılığa paralel olarak ortaya çıkan yeni reklam mecraları ve yeni dijital mecraların reklamlarda kullanımı oluşturmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Dijitalleşmenin tarihsel gelişimini ve dijital kültürün reklamcılığa etkilerini açıklayabilir.
Dijital pazarlama stratejilerini ve sosyal medya reklamcılığı yöntemlerini gerçek örneklerle uygulayabilir.
Dijital reklam performansını metrikler ve hedefleme stratejileri kullanarak değerlendirebilir.
Dijital reklamcılıkta etik, sürdürülebilirlik ve hukuki düzenlemeleri dikkate alarak sorumlu kampanyalar tasarlayabilir.
Dijital reklamcılığın türlerini karşılaştırabilir ve değerlendirebilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Her hafta konuyla ilgili makale okuma Dijitalleşmenin Tarihsel Gelişimi ve Kavramsal Çerçevesi Anlatım, soru - cevap yöntemi
2 Her hafta konuyla ilgili makale okuma Dijital Kültür Anlatım, soru - cevap yöntemi
3 Her hafta konuyla ilgili makale okuma Dijital Pazarlama Kavramı ve Stratejileri Anlatım, soru - cevap yöntemi
4 Her hafta konuyla ilgili makale okuma Dijital Reklamcılık Anlatım, soru - cevap yöntemi
5 Her hafta konuyla ilgili makale okuma Dijital Reklamcılık Türleri Anlatım, soru - cevap yöntemi
6 Her hafta konuyla ilgili makale okuma Sosyal Medya Reklamcılığı Anlatım, soru - cevap yöntemi
7 Her hafta konuyla ilgili makale okuma Influencer Marketing Anlatım, soru - cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Her hafta konuyla ilgili makale okuma E-Ticaret Modelleri ve Dijital Oyunlarda Reklam (Advergaming & Oyun İçi Reklamcılık) Anlatım, soru - cevap yöntemi
10 Her hafta konuyla ilgili makale okuma Dijital Pazarlamada Metrikler ve Hedefleme Stratejileri (Segmentasyon, Hedefleme, Konumlandırma) Anlatım, soru - cevap yöntemi
11 Her hafta konuyla ilgili makale okuma Arama Motoru Reklamcılığı, Remarketing ve Affiliate Pazarlama Anlatım, soru - cevap yöntemi
12 Her hafta konuyla ilgili makale okuma Dijital Reklam Ölçümleme Yöntemleri Anlatım, soru - cevap yöntemi
13 Her hafta konuyla ilgili makale okuma Dijital Hikaye Anlatıcılığı ve Reklam Anlatım, soru - cevap yöntemi
14 Her hafta konuyla ilgili makale okuma Dijital Reklamcılıkta Etik, Sürdürülebilirlik ve Toplumsal Sorumluluk Anlatım, soru - cevap yöntemi, Ödev sunumu
15 Her hafta konuyla ilgili makale okuma Dijital Reklamcılıkta Hukuki Düzenlemeler Anlatım, soru - cevap yöntemi, Ödev sunumu
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Dyck, F. V. (2017). Yeni Nesil Reklamcılık. İstanbul: The Kitap.
Jenkins, H. (2019). Cesur Yeni Medya: Teknolojiler ve Hayran Kültürü. (N. Yeğengil, Çev.) İstanbul: İletişim Yayınları.
Kotler, P., Kartajaya, H. ve Setiawan, I. (2010). Pazarlama 3.0. İstanbul: Optimist Yayıncılık.
Kotler, P., Kartajaya, H. ve Setiawan, I. (2021). Pazarlama 5.0. İstanbul: Kapital Medya Hizmetleri A.Ş.
Kotler, P., Kartajaya, H. ve Setiawan, I. (2022). Pazarlama 4.0. İstanbul: Optimist Yayıncılık.
Tosun, N., Tüzel Uraltaş, N., Nas, A., Özkaya, B., Güdüm, S., Ertürk, B., Dönmez, M., Çerçi, M., Ülker, Y., Cesur, D., Varol, E., Kiçir, İ. (2018). Reklam Yönetimi. İstanbul: Beta Yayınları.
Gökşin, E. (2017). Dijital Pazarlama Temelleri. İstanbul.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
Ara Sınav (Vize) 1 50 Klasik Sınav
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) 1 50 Klasik Sınav
TOPLAM 2 100
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanında ileri düzeyde bilgilere sahiptir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklamcılık alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana ilişkin bilgileri çalışanlar ve ekip arkadaşlarına aktarabilme becerisine sahiptir.
5
2
Karar, uygulama ve davranışlarında alana ilişkin edindiği bilgileri kullanmak suretiyle verileri yorumlayabilme, analiz edebilme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerisine sahiptir.
5
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana ilişkin konularda araştırma ve çalışma yapar.
5
2
Proje yürütücüsü ya da katılımcısı olarak proje hedeflerine uygun sorumluluk alır.
3
3
Örgüt/Kurum için amaç ve hedef belirler.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel olarak değerlendirir.
4
2
Öğrenme gereksiniminin sürekliliğini kavradığını gösterir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve beceriler düzeyindeki düşüncelerini ve önerilerini ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarır.
4
2
Mesleki alanda paydaşlarla etkili iletişim kurar.
5
3
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
0
4
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Örgüt/Kurum, iş ve toplumsal etik değerlere uygun davranır.
4
2
Örgütün/Kurumun paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder ve etkin biçimde yürütür.
4
3
Yenilikleri teşvik edebilme becerisine sahiptir.
4
4
Örgüte/kuruma ilişkin eleştirel düşünür.
4
5
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 5 65
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 184
Genel Toplam 184
Toplam İş Yükü / 25.5 7,2
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0