| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi | 
    
    
        
            | RTI407 | ULUSLARARASI REKLAMCILIK | 5 | 3 | 3 | 5 | 
    
                
                
                    
                        
                            | DERS BİLGİLERİ | 
                    
                    
                        
                            | Dersin Öğretim Dili : | Türkçe | 
                        
                            | Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey | 
                        
                            | Dersin Türü | Seçmeli | 
                        
                            | Dersin Veriliş Şekli | - | 
                        
                            | Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN | 
                        
                            | Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |  | 
                        
                            | Ders Ön Koşulu | Yok | 
                    
                
                
                
                    
                        
                            | AMAÇ VE İÇERİK | 
                    
                    
                        
                            | Amaç: | Bu ders; öğrencilerin uluslararası reklam sürecini kavrayabilmesini, reklamcılığın ulusötesi boyut kazanması, küreselleşme ve küresel ekonomi kavramlarıyla reklam ilişkisi ve reklam kararlarının nasıl işlediğinin kavranarak kampanya tasarlama becerilerinin oluşturulmasını amaçlamaktadır. | 
                        
                            | İçerik: | Reklamcılığı uluslararası boyutta ele almak, kültürlerarasılık kavramı doğrultusunda reklam stratejilerini belirlemek, ulusötesi çalışmaların nasıl yapıldığının kavranması bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. | 
                    
                
                
                
                    
                        
                            | DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) | 
                    
                    
                            
                                | Uluslararası reklamcılık alanındaki kavramları tanımlar. | 
                            
                                | Uluslararası reklamcılıktaki strateji ve taktikleri açıklar. | 
                            
                                | Kültürün ve kültürlerarasılığın reklam üzerindeki etkilerini açıklar. | 
                            
                                | Bir uluslararası reklam kampanyasının nasıl olması gerektiğine ilişkin edindiği bilgileri örnek bir reklam kampanyası üzerinde uygular. | 
                            
                                | Örnekler üzerinden uluslararası reklamcılığa ilişkin strateji ve taktikleri yorumlar. | 
                    
                
                
                
                
                    
                        
                            | HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI | 
                        
                            | Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem | 
                    
                    
                            
                                | 1 | Literatür taraması | Tanışma, ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme, Haftalık Ders Programının açıklanması: İzlence, Kaynakça. | Anlatım, Tartışma | 
                            
                                | 2 | Literatür taraması | Kültür ve kültürlerarasılık kavramlarının tanımlanması | Anlatım, Tartışma | 
                            
                                | 3 | Literatür taraması | Kültürel ikonlar, simgeler, sembollerin kullanımı | Anlatım, Tartışma | 
                            
                                | 4 | Literatür taraması | Uluslararası reklam kullanımlarında medyanın rolünün incelenmesi | Anlatım, Tartışma | 
                            
                                | 5 | Literatür taraması | Reklamcılık ve küreselleşme ilişkisinin iletişimdeki rolü | Anlatım, Tartışma | 
                            
                                | 6 | Literatür taraması | Küreselleşme kavramının incelenmesi | Anlatım, Tartışma | 
                            
                                | 7 | Literatür taraması | Kültürel unsurların yerel kültürlerin içinde yer alması ve reklamcılığa olan etkisi | Anlatım, Tartışma | 
                            
                                | 8 | Literatür taraması | Uluslararası reklamcılık kavramının tanımlanması ve özellikleri | Anlatım, Tartışma | 
                            
                                | 9 | Literatür taraması | Uluslararası reklamcılık uygulama çalışmalarının incelenmesi | Anlatım, Tartışma | 
                            
                                | 10 | - | ARA SINAV | - | 
                            
                                | 11 | Literatür taraması | Uluslararası reklamcılıkta yerel kültürlere yönelik strateji ve taktikler | Anlatım, Soru-cevap yöntemi | 
                            
                                | 12 | Literatür taraması | Uluslararası alandaki ödüllü reklamlar üzerinden örnek reklam incelemeleri | Anlatım, Tartışma | 
                            
                                | 13 | - | Kültürel mitlerin reklamlarda kullanımı | Anlatım, Tartışma | 
                            
                                | 14 | - | Ulusötesi reklam çalışmalarında iletişim uygulamaları | Anlatım, Tartışma | 
                            
                                | 15 | - | Küresel reklamlarda iletişim ve görsel unsurların değerlendirilmesi | Anlatım, Tartışma | 
                            
                                | 16 | - | FİNAL | - | 
                            
                                | 17 | - | FİNAL | - | 
                    
                
                
                
                    
                        
                            | KAYNAKLAR | 
                    
                    
                            
                                | Çelik, Candan (2005). Uluslararası Reklamcılıkta Kültürün Etkileri. İstanbul: İstanbul Üniversitesi. | 
                            
                                | Küçükerdoğan, G. Rengin (2009). Reklamda Kültürlerarasılık: Reklam İletişiminde Yerel/Küresel göstergeler. İstanbul: Es Yayınları. | 
                    
                
                
                
                    
                        
                            | ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 
                        
                            | Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli | 
                    
                    
                    
                
                
                
                    
                        
                            | (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi | 
                    
                    
                        
                            | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
                    
                
                
                    
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
                
                        
                            
                                
                                    | BİLGİ | 
                                
                                    | Kuramsal | 
                            
                            
                                
                                    |  | Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | 
                                
                                    | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
                                    
                                        | 1 | 
                                                Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
                                             |  |  |  |  |  |  | 
                                    
                                        | 2 | 
                                                İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
                                             |  |  |  |  |  |  | 
                                    
                                        | 3 | 
                                                İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
                                             |  |  |  |  |  |  | 
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | BİLGİ | 
                                
                                    | Olgusal | 
                            
                            
                                
                                    |  | Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | 
                                
                                    | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
                                    
                                        | 1 | 
                                                Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
                                             |  |  |  |  |  |  | 
                                    
                                        | 2 | 
                                                Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri  değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
                                             |  |  |  |  |  |  | 
                                    
                                        | 3 | 
                                                Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
                                             |  |  |  |  |  |  | 
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | BECERİLER | 
                                
                                    | Bilişsel | 
                            
                            
                                
                                    |  | Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | 
                                
                                    | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
                                    
                                        | 1 | 
                                                Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
                                             |  |  |  |  |  |  | 
                                    
                                        | 2 | 
                                                Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
                                             |  |  |  |  |  |  | 
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | BECERİLER | 
                                
                                    | Uygulamalı | 
                            
                            
                                
                                    |  | Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | 
                                
                                    | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
                                    
                                        | 1 | 
                                                İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
                                             |  |  |  |  |  |  | 
                                    
                                        | 2 | 
                                                Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
                                             |  |  |  |  |  |  | 
                                    
                                        | 3 | 
                                                Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
                                             |  |  |  |  |  |  | 
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | YETKİNLİKLER | 
                                
                                    | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 
                            
                            
                                
                                    |  | Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | 
                                
                                    | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
                                    
                                        | 1 | 
                                                İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
                                             |  |  |  |  |  |  | 
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | YETKİNLİKLER | 
                                
                                    | Öğrenme Yetkinliği | 
                            
                            
                                
                                    |  | Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | 
                                
                                    | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
                                    
                                        | 1 | 
                                                Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
                                             |  |  |  |  |  |  | 
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | YETKİNLİKLER | 
                                
                                    | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 
                            
                            
                                
                                    |  | Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | 
                                
                                    | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
                                    
                                        | 1 | 
                                                İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
                                             |  |  |  |  |  |  | 
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | YETKİNLİKLER | 
                                
                                    | Alana Özgü Yetkinlik | 
                            
                            
                                
                                    |  | Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | 
                                
                                    | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
                                    
                                        | 1 | 
                                                Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
                                             |  |  |  |  |  |  | 
                            
                            
                            
                        
                
                
                    
                        
                            | DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ | 
                        
                            | Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | 
                        
                            | Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü | 
                    
                    
                            
                                | Ders | 14 | 3 | 42 | 
                            
                                | Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 | 
                            
                                | Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | Okuma | 12 | 3 | 36 | 
                            
                                | Ödev | 3 | 3 | 9 | 
                            
                                | Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | Seminer | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | Staj | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
                            
                                | Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 7 | 7 | 
                            
                                | Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
                            
                                | Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 6 | 6 | 
                            
                                | Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
                            
                                | TOPLAM | 46 | 0 | 128 | 
                    
                
                
                    
                        
                        
                        
                            
                                |  | Genel Toplam | 128 |  | 
                            
                                |  | Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 |  | 
                            
                                |  | Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |  |