Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
HIT103 |
İLETİŞİME GİRİŞ |
1 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi AYSUN KAYA DENİZ |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Dersin amacı, iletişim türleri ve özellikleri göz önünde bulundurularak iletişimin yapısı ve temelini öğrencilere teorik olarak açıklamaktır. |
İçerik: |
İletişim kavramı, iletişim sürecinin ögeleri, türleri, biçimleri ve boyutları, işlevleri, araçları, kişilerarası iletişim, iletişim ve etik, kitle iletişim kavramı, araçları, popüler kültür, anaakım iletişim kuramlarında yaklaşımlar, anaakım iletişim kuramları, iletişim, anlam, göstergeler ve eleştirel yaklaşımlar bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
İletişime ilişkin temel kavramlar çerçevesinde iletişimin ne olduğunu istenildiği zaman doğru bir şekilde anlatır. |
Geçmiş iletişim programlarından referans vererek gelecekte oluşturulacak olan iletişim programlarının sahip olması gereken özellikleri belirler. |
İletişim yapısı ve temeline ilişkin bilgileri açıklar. |
İletişimin en az 3 özelliğini anımsayarak mevcut bir iletişim programında bu özellikleri söz konusu program ile ilişkilendirir. |
Bir birey veya toplulukla iletişim kurarken, iletişimin özelliklerini hatırlayarak hangi iletişim araçlarının kullanılması gerektiğiyle ilgili çıkarım yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür tarama |
Tanışma, Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça. İletişim nedir? İletişim tanımları ve bu tanımların ortak noktaları |
Anlatım, Tartışma |
2 |
Literatür tarama |
İletişim sürecinin ögeleri |
Anlatım, Tartışma |
3 |
Literatür tarama |
İletişim türleri, biçimleri, düzeyleri ve boyutları |
Anlatım, Tartışma |
4 |
Literatür tarama |
İletişim işlevleri |
Anlatım, Tartışma |
5 |
Literatür tarama |
İletişim araçları |
Anlatım, Tartışma |
6 |
Literatür tarama |
Kişilerarası iletişim |
Anlatım, Tartışma |
7 |
Literatür tarama |
İletişim ve etik |
Anlatım, Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür tarama |
Kitle iletişimi kavramı |
Anlatım, Tartışma |
10 |
Literatür tarama |
Kitle iletişim araçları |
Anlatım, Tartışma |
11 |
Literatür tarama |
Kitle İletişimi ve Popüler Kültür |
Anlatım, Tartışma |
12 |
Literatür tarama |
Anaakım İletişim Kuramlarında Yaklaşımlar |
Anlatım, Tartışma |
13 |
Literatür tarama |
Anaakım İletişim Kuramları |
Anlatım, Tartışma |
14 |
Literatür tarama |
İletişim, Anlam ve Göstergeler |
Anlatım, Tartışma |
15 |
Literatür tarama |
Eleştirel Yaklaşımlar |
Anlatım, Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Fiske, J. (1996). İletişim Çalışmalarına Giriş, Ark Yayınevi |
Güngör, N. (2011). İletişime Giriş, Siyasal Kitabevi |
Mutlu, E. (2008). İletişim Sözlüğü, Ayraç Yayınları |
Aziz, A. (2012). İletişime Giriş, Hiperlink Yayınları |
Fiske, J. (2010). Introduction to communication studies. Routledge. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
|
|
|
|
|
|
5 |
3 |
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
|
|
|
|
|
|
5 |
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
|
|
1 |
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
|
|
|
2 |
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
|
|
|
|
|
4 |
|
2 |
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
14 |
3 |
42 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
14 |
14 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
11 |
11 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
46 |
0 |
153 |
|
Genel Toplam |
153 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|