Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
RTS414 |
İLETİŞİM ETİĞİ |
8 |
3 |
3 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
İletişim, iletişimin meslekteki yeri ve önemi ile meslek etiği ile ilgili yeterliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
İçerik: |
İletişimle ilgili temel kavramlar; medya meslek etiği çalışmaları, mesleki etik kuralları ve mesleğe ilişkin etik kararların verilmesi, kitle iletişim araçlarının konumu ve yayın ilke esasları |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Etik kavramını tanır ve medya ortamındaki önemini tartışır. |
İş hayatında edindiği görevlerde meslek etiğini uygular. |
Verilen örneklerdeki etik türlerini sınıflandırır. |
Meslek hayatında karşılaştığı mesleki yozlaşma ve etik dışı davranışların sonuçlarını tahmin eder. |
Karşılaştığı bir olayı mesleki etik uygulamaları çerçevesinde açıklar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Literatür tarama, Grup araştırması |
Etik nedir? Etik tanımı, iletişim etiği açıklaması, mahremiyet ve etik |
Anlatım,grup çalışması |
2 |
Literatür tarama, Grup araştırması |
Etiğin tarihsel gelişimi |
Anlatım,grup çalışması |
3 |
Literatür tarama, Grup araştırması |
İletişim ve iletişimin temel özellikleri |
Anlatım,grup çalışması |
4 |
Literatür tarama, Grup araştırması |
Etik İlkeleri |
Anlatım,grup çalışması |
5 |
Literatür tarama, Grup araştırması |
Basında Etik |
Anlatım,grup çalışması |
6 |
Literatür tarama, Grup araştırması |
Basında Etik |
Anlatım,grup çalışması |
7 |
Literatür tarama, Grup araştırması |
Türkiye'de basının tarihsel gelişimi |
Anlatım,grup çalışması |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Literatür tarama, Grup araştırması |
Türk basınında etik |
Anlatım,grup çalışması |
10 |
Literatür tarama, Grup araştırması |
Televizyon habercilğinde etik |
Anlatım,grup çalışması |
11 |
Literatür tarama, Grup araştırması |
Halkla ilişkilerde etik |
Anlatım,grup çalışması |
12 |
Literatür tarama, Grup araştırması |
Reklamcılık ve etik |
Anlatım,grup çalışması |
13 |
Literatür tarama, Grup araştırması |
Sanal uzay ve etik |
Anlatım,grup çalışması |
14 |
Literatür tarama, Grup araştırması |
İletişim etiğinin eleştirisi |
Anlatım,grup çalışması |
15 |
Literatür tarama, Grup araştırması |
Genel Değerlendirme-Sınava Hazırlık |
Anlatım,grup çalışması |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Uzun,R.,(2016).İletişim Etiği.Ankara: Dipnot Yayınları |
Işık, M.(Ed.) (2013). İletişim ve Etik. KONYA: EĞİTİM. |
Konular hakkında akademik makaleler |
Arvas,S.İ., (2014) Türk Basınında Etik ve Özdenetim. İstanbul:Beta Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
|
|
|
2 |
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
|
|
|
2 |
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
|
|
|
2 |
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
|
|
|
|
|
4 |
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
3 |
42 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
1 |
15 |
15 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
8 |
3 |
24 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
1 |
10 |
10 |
Seminer |
1 |
10 |
10 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
43 |
0 |
153 |
|
Genel Toplam |
153 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|