TR EN

KURUMSAL KİMLİK VE MARKA YÖNETİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIT305 KURUMSAL KİMLİK VE MARKA YÖNETİMİ 5 4 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilerin günümüz iş hayatında önemli yeri olan kurumsal kimlik ve marka süreçleri hakkında bilgi sahibi olmaları ve marka yaratabilmeleri için gerekli alt yapıyı oluşturmaktır.
İçerik: Ders; marka kavramı tanımları, markanın işlevleri, markanın tarihçesi, marka türleri, markanın sağladığı yararlar, marka yaratım süreci, marka yönetimi, kurumsal kimlik kavramı tanımı, kurumsal kimliğin tarihsel gelişim süreci, kurumsal kimliğin özellikleri ve kurumsal kimlik oluşturma gibi konuları içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kurumsal kimliğin bileşenlerinden en az 3’ünü listeleme
Pazar içindeki markaların konumlandırılma stratejilerini yorumlama
İşletmelerin kurumsal felsefeleri ile marka algıları arasındaki bağlantıyı örnekler üzerinde analiz etme
Piyasa içerisindeki rakip markaların iletişim stratejilerini çift yönlü simetrik iletişimi temel alarak karşılaştırma
Kurum kimliği yaratma sürecini kurum kültürü, kurum felsefesi, kurumsal kimlik ve kurumsal görünüm bilgileriyle tartışma
Bir markayı ekonomik ve toplumsal süreçler içinde yönetebilir ve bir kurum için kurumsal kimlik yaratma

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kurum, Kurumsallaşma ve Kurumsal İletişim Anlatım & Soru-Cevap
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Stratejik Yönetim ve Planlama Anlatım & Soru-Cevap
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kurumsal Kimlik, Kurumsal İmaj Anlatım & Soru-Cevap
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Marka ve Stratejik Önemi Anlatım & Soru-Cevap
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Pazarlama Çevresi ve Değerlendirlmesi Anlatım & Soru-Cevap
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Pazarlama Yönetim Süreci Anlatım & Soru-Cevap
7 Literatür taraması & örnek inceleme Genel Tekrar Anlatım & Soru-Cevap & Uygulamalı Çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Marka Yönetimi, Markalama Stratejileri Anlatım & Soru-Cevap
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Marka İmajı, Marka Kimliği, Marka Kişiliği Anlatım & Soru-Cevap
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Marka Konumlandırma Anlatım & Soru-Cevap
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Marka Sadakati, Değeri ve Ölçümü Anlatım & Soru-Cevap
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Marka ve Ürün Hattının Genişletilmesi Anlatım & Soru-Cevap
14 Literatür taraması & örnek inceleme Marka İletişimi Uygulamaları Anlatım & Soru-Cevap & Uygulamalı Çalışma
15 Literatür taraması & örnek inceleme Genel Tekrar Anlatım & Soru-Cevap & Uygulamalı Çalışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Tosun, N. B. (2020). Marka Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınları.
Kotler, P. ve Armstrong, G. (2018). Pazarlama İlkeleri (Çev.) A. E. Gegez, İstanbul: Beta Yayınları
Peltekoğlu, F. B. (2007). Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta Yayınları.
Güllüpunar, H. (2020). Kurumsal İletişim Yönetimi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını.
Korkmaz, S. (2020). Marka Yönetimi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını.
Taşkıran, H. B. (t.y.). Marka İletişimi Yönetimi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları.
Erdoğan, Z. ve Hall, E. E. (2018). Pazarlama Yönetimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
1
2
List the main features of communication in items.
2
3
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
4
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
2
2
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
1
3
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
2
2
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
5
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
3
2
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
5
3
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
5
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
5
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
5
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Use communication techniques in the right place, environment and time.
4
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 3 42
Ödev 1 26 26
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 1 26 26
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 12 12
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 48 0 204
Genel Toplam 204
Toplam İş Yükü / 25.5 8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0