Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIT305 | KURUMSAL KİMLİK VE MARKA YÖNETİMİ | 5 | 4 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, öğrencilerin günümüz iş hayatında önemli yeri olan kurumsal kimlik ve marka süreçleri hakkında bilgi sahibi olmaları ve marka yaratabilmeleri için gerekli alt yapıyı oluşturmaktır. |
İçerik: | Ders; marka kavramı tanımları, markanın işlevleri, markanın tarihçesi, marka türleri, markanın sağladığı yararlar, marka yaratım süreci, marka yönetimi, kurumsal kimlik kavramı tanımı, kurumsal kimliğin tarihsel gelişim süreci, kurumsal kimliğin özellikleri ve kurumsal kimlik oluşturma gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kurumsal kimliğin bileşenlerinden en az 3’ünü listeleme |
Pazar içindeki markaların konumlandırılma stratejilerini yorumlama |
İşletmelerin kurumsal felsefeleri ile marka algıları arasındaki bağlantıyı örnekler üzerinde analiz etme |
Piyasa içerisindeki rakip markaların iletişim stratejilerini çift yönlü simetrik iletişimi temel alarak karşılaştırma |
Kurum kimliği yaratma sürecini kurum kültürü, kurum felsefesi, kurumsal kimlik ve kurumsal görünüm bilgileriyle tartışma |
Bir markayı ekonomik ve toplumsal süreçler içinde yönetebilir ve bir kurum için kurumsal kimlik yaratma |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kurum, Kurumsallaşma ve Kurumsal İletişim | Anlatım & Soru-Cevap |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Stratejik Yönetim ve Planlama | Anlatım & Soru-Cevap |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kurumsal Kimlik, Kurumsal İmaj | Anlatım & Soru-Cevap |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Marka ve Stratejik Önemi | Anlatım & Soru-Cevap |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Pazarlama Çevresi ve Değerlendirlmesi | Anlatım & Soru-Cevap |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Pazarlama Yönetim Süreci | Anlatım & Soru-Cevap |
7 | Literatür taraması & örnek inceleme | Genel Tekrar | Anlatım & Soru-Cevap & Uygulamalı Çalışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Marka Yönetimi, Markalama Stratejileri | Anlatım & Soru-Cevap |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Marka İmajı, Marka Kimliği, Marka Kişiliği | Anlatım & Soru-Cevap |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Marka Konumlandırma | Anlatım & Soru-Cevap |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Marka Sadakati, Değeri ve Ölçümü | Anlatım & Soru-Cevap |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Marka ve Ürün Hattının Genişletilmesi | Anlatım & Soru-Cevap |
14 | Literatür taraması & örnek inceleme | Marka İletişimi Uygulamaları | Anlatım & Soru-Cevap & Uygulamalı Çalışma |
15 | Literatür taraması & örnek inceleme | Genel Tekrar | Anlatım & Soru-Cevap & Uygulamalı Çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Tosun, N. B. (2020). Marka Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınları. |
Kotler, P. ve Armstrong, G. (2018). Pazarlama İlkeleri (Çev.) A. E. Gegez, İstanbul: Beta Yayınları |
Peltekoğlu, F. B. (2007). Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta Yayınları. |
Güllüpunar, H. (2020). Kurumsal İletişim Yönetimi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını. |
Korkmaz, S. (2020). Marka Yönetimi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını. |
Taşkıran, H. B. (t.y.). Marka İletişimi Yönetimi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları. |
Erdoğan, Z. ve Hall, E. E. (2018). Pazarlama Yönetimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe basic communication theories with the knowledge gained in public relations and publicity.
|
1 | |||||
2 |
List the main features of communication in items.
|
2 | |||||
3 |
Interpret the basic characteristics of communication and create a creative solution to ensure reconciliation in an existing communication problem.
|
4 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use the basic information in the field of Public Relations and Publicity in interdisciplinary studies.
|
2 | |||||
2 |
Evaluate the knowledge related to social and natural sciences and produce projects in professional life.
|
1 | |||||
3 |
Tell the basic concepts of public relations and advertising in detail.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyze and evaluate social events at national and international level in the light of current debates.
|
2 | |||||
2 |
Use the leadership, communication and presentation skills in occupational events.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Follow the innovations in the field of communication and important written and oral communication tools related to the field.
|
3 | |||||
2 |
Write press releases for the purpose of introducing the institution he/she works at or owns.
|
5 | |||||
3 |
Create communication programs within the public relations and advertising campaign.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use published domestic and foreign data sources related to public relations and advertising in the field of communication and communication area in his / her own works such as articles and projects.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Evaluate the planning processes of past communication programs, public relations and advertising practices.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Use communication techniques in the right place, environment and time.
|
4 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plan communication programs in the awareness of ethical values in the professional work.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 1 | 26 | 26 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 26 | 26 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 48 | 0 | 204 |
Genel Toplam | 204 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |