Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIT305 | KURUMSAL KİMLİK VE MARKA YÖNETİMİ | 5 | 4 | 3 | 8 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı, öğrencilerin günümüz iş hayatında önemli yeri olan kurumsal kimlik ve marka süreçleri hakkında bilgi sahibi olmaları ve marka yaratabilmeleri için gerekli alt yapıyı oluşturmaktır. |
İçerik: | Ders; marka kavramı tanımları, markanın işlevleri, markanın tarihçesi, marka türleri, markanın sağladığı yararlar, marka yaratım süreci, marka yönetimi, kurumsal kimlik kavramı tanımı, kurumsal kimliğin tarihsel gelişim süreci, kurumsal kimliğin özellikleri ve kurumsal kimlik oluşturma gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Kurumsal kimliğin bileşenlerinden en az 3’ünü listeleme |
Pazar içindeki markaların konumlandırılma stratejilerini yorumlama |
İşletmelerin kurumsal felsefeleri ile marka algıları arasındaki bağlantıyı örnekler üzerinde analiz etme |
Piyasa içerisindeki rakip markaların iletişim stratejilerini çift yönlü simetrik iletişimi temel alarak karşılaştırma |
Kurum kimliği yaratma sürecini kurum kültürü, kurum felsefesi, kurumsal kimlik ve kurumsal görünüm bilgileriyle tartışma |
Bir markayı ekonomik ve toplumsal süreçler içinde yönetebilir ve bir kurum için kurumsal kimlik yaratma |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kurum, Kurumsallaşma ve Kurumsal İletişim | Anlatım & Soru-Cevap |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Stratejik Yönetim ve Planlama | Anlatım & Soru-Cevap |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kurumsal Kimlik, Kurumsal İmaj | Anlatım & Soru-Cevap |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Marka ve Stratejik Önemi | Anlatım & Soru-Cevap |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Pazarlama Çevresinin Hedef Kitle, Segmentasyon ve Rakip Analizi çerçevesinde Değerlendirilmesi | Anlatım & Soru-Cevap |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Pazarlama Yönetim Süreci | Anlatım & Soru-Cevap |
7 | Literatür taraması & örnek inceleme | Genel Tekrar | Anlatım & Soru-Cevap & Uygulamalı Çalışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Marka Yönetimi, Markalama Stratejileri | Anlatım & Soru-Cevap |
10 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Marka İmajı, Marka Kimliği, Marka Kişiliği | Anlatım & Soru-Cevap |
11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Marka Konumlandırma | Anlatım & Soru-Cevap |
12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Marka Sadakati, Değeri ve Ölçümü | Anlatım & Soru-Cevap |
13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Marka ve Ürün Hattının Genişletilmesi | Anlatım & Soru-Cevap |
14 | Literatür taraması & örnek inceleme | Marka İletişimi Uygulamaları | Anlatım & Soru-Cevap & Uygulamalı Çalışma |
15 | Literatür taraması & örnek inceleme | Genel Tekrar | Anlatım & Soru-Cevap & Uygulamalı Çalışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Tosun, N. B. (2020). Marka Yönetimi, İstanbul: Beta Yayınları. |
Kotler, P. ve Armstrong, G. (2018). Pazarlama İlkeleri (Çev.) A. E. Gegez, İstanbul: Beta Yayınları |
Peltekoğlu, F. B. (2007). Halkla İlişkiler Nedir?, İstanbul: Beta Yayınları. |
Güllüpunar, H. (2020). Kurumsal İletişim Yönetimi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını. |
Korkmaz, S. (2020). Marka Yönetimi, Erzurum: Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını. |
Taşkıran, H. B. (t.y.). Marka İletişimi Yönetimi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayınları. |
Erdoğan, Z. ve Hall, E. E. (2018). Pazarlama Yönetimi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayını. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
|
1 | |||||
2 |
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
|
2 | |||||
3 |
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
|
4 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
2 | |||||
2 |
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
|
1 | |||||
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
|
2 | |||||
2 |
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
|
3 | |||||
2 |
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
|
5 | |||||
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
|
5 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 1 | 26 | 26 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 1 | 26 | 26 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 48 | 0 | 204 |
Genel Toplam | 204 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 8,0 |