TR EN

HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIT108 HALKLA İLİŞKİLERE GİRİŞ 2 3 3 7

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi İLKNUR GÜMÜŞ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, öğrencilere halkla ilişkiler kavramını, halkla ilişkilerin tarihini ve halkla ilişkiler modellerini tanıtma yoluyla öğrencilerin başarılı bir halkla ilişkiler uygulaması için gerekli altyapıyı oluşturmasını sağlamaktır.
İçerik: Ders, halkla ilişkilerin ne olduğunun tanımlanması, halkla ilişkilerin tarihsel gelişiminin özetlenmesi, hedef kitlenin tanınması, halkla ilişkilerin temel ilkelerinin, fonksiyonlarının, sorumluluklarının açıklanması, halkla ilişkilerin etkileşim içinde olduğu alanların belirlenmesi gibi konuları içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Halkla ilişkilerle ilgili temel kavramları tanımlar.
Halkla ilişkiler kampanyalarında hedef kitleyi tanımanın önemini açıklar.
Halkla ilişkilerin 4 modelini açıklar.
Halkla ilişkilerin tarihini özetler.
Kriz iletişimi, itibar yönetimi, sorun yönetimi, sponsorluk gibi halkla ilişkiler uygulamalarını açıklar.
Halkla ilişkiler ile ilgili olan iletişim kuramlarını güncel konularla bağlantı kurarak açıklar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla ilişkilerin tanımı, önemi ve özellikleri, halkla ilişkilerin tarihsel gelişimi, halkla ilişkilerde örgütlenme yapısı ve halkla ilişkiler ajansları Anlatım Soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla ilişkilerde örgütlenme yapısı ve halkla ilişkiler ajansları, halkla ilişkilerde medya ile ilişkiler Anlatım Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla ilişkilerde kurumsal iletişim yönetimi Anlatım Soru-cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla ilişkiler ve propaganda Anlatım Soru-cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla ilişkilerde yeni medya Anlatım Soru-cevap yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla ilişkilerde yeni medya Anlatım Soru-cevap yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla ilişkiler ve itibar yönetimi Anlatım Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla ilişkiler ve reklam Anlatım Soru-cevap yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla ilişkiler ve reklam Anlatım Soru-cevap yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla ilişkiler ve reklam, halkla ilişkilerde kurumsal kimlik yönetimi Anlatım Soru-cevap yöntemi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla ilişkiler ve lobicilik Anlatım Soru-cevap yöntemi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla ilişkilerde fuar ve festival uygulamaları Anlatım Soru-cevap yöntemi
14 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla ilişkilerde medya ve medya planlaması Anlatım Soru-cevap yöntemi
15 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Halkla ilişkilerde etkinlik yönetimi Anlatım Soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Asna, A. (2006). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler, İstanbul: Pozitif Yayınları
Theaker, A. (2008). Halkla İlişkilerin El Kitabı, İstanbul: MediaCat Kitapları
Bülbül, A. R. (2004). Halkla İlişkiler. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
Heath, R. L., ve Coombs, W. T. (2006). Today's public relations: An introduction. Sage.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
4
2
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
4
3
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
2
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
2
2
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
0
3
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
3
2
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
3
2
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
4
3
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 5 70
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 12 12
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 10 10
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 178
Genel Toplam 178
Toplam İş Yükü / 25.5 7
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 7,0