TR EN

KRİZ İLETİŞİMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIT215 KRİZ İLETİŞİMİ 3 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; risk ve krizin tanımlanması, risk ve kriz durumlarıyla nasıl başa çıkılacağını anlatmak, kriz iletişimi adımlarının özetlenmesi ve geçmiş kriz iletişimi uygulamalarının analiz edilmesidir.
İçerik: Ders; kriz kavramının tanımlanması, kriz türleri, krize yönelik yaklaşımlar, krizin temel özellikleri, krizin nedenleri, kriz süreci, kriz yönetimi ve kriz iletişimi gibi konuları içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kriz iletişiminin en az 3 özelliğini anlatma
Sosyal medya kaynaklı krizlerin sebeplerini sosyal medya kanallarını takip ederek bulma
Risklerin oluşma nedenlerini sınıflandırma
Geçmişe yönelik olayları inceleyerek kriz iletişimi programlarındaki eksiklikleri örnekleme
Bir kriz durumunda hangi paydaşa nasıl ulaşılacağı ve iletişim kanallarını stratejik olarak organize etme
Risk teorilerini karşılaştırma ve analiz etme

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması STRATEJİK YÖNETİM Anlatım Soru-cevap yöntemi
2 Literatür taraması STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLER Anlatım Soru-cevap yöntemi
3 Literatür taraması STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLERİN İŞLEVLERİ Anlatım Soru-cevap yöntemi
4 Literatür taraması STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI Anlatım Soru-cevap yöntemi
5 Literatür taraması STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLERİN FARKLI DÜZEYLERİ Anlatım Soru-cevap yöntemi
6 Literatür taraması KRİZ VE KRİZ TÜRLERİ Anlatım Soru-cevap yöntemi
7 Literatür taraması GENEL TEKRAR Anlatım Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması KRİZİN NEDENLERİ Anlatım Soru-cevap yöntemi
10 Literatür taraması KRİZ İLETİŞİMİ Anlatım Soru-cevap yöntemi
11 Literatür taraması KRİZ İLETİŞİMİNDE LİDERLİK VE ÖRNEKLER Anlatım Soru-cevap yöntemi
12 Literatür taraması KRİZ SONRASI FAALİYETLER VE ÖRNEKLER Anlatım Soru-cevap yöntemi
13 Literatür taraması ONLINE İTİBAR YÖNETİMİ VE ÖRNEKLER Anlatım Soru-cevap yöntemi
14 Literatür taraması ÖRNEK OLAYLAR Anlatım Soru-cevap yöntemi
15 Literatür taraması GENEL TEKRAR Anlatım, Soru-cevap yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ilıcak Aydınalp, Ş. G. (2020). "Farklı Yönleri İle Kriz ve İletişimi". Ankara: Nobel Yayınevi.
Luecke, R. (2008).Kriz Yönetimi. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları.
Pira, A. ve Sohodol, Ç. (2012).Kriz Yönetimi. İstanbul: İletişim Yayınevi.
Bağcan, S. (2016). "Intercultural Communication and Crisis Management Ikea Case Study" . Global Media Journal Turkish Edition.Cilt : 7 ISSN : 1309-7601 .Sayfa : 169 - 187.
Bağcan, S. (2021). "Ekonomi̇ Poli̇ti̇k ve Strateji̇k Yöneti̇m Çerçevesi̇nde Strateji̇k Halkla İli̇şki̇ler: Coca Cola - Afri̇ka’ya İnanmak İçi̇n Bi̇r Mi̇lyar Neden Kampanyasi Anali̇zi". İşletme ve İktisadî Bilimler Araştırmaları. Ed. Yüksel Akay Unvan. Lyon: Livre De Lyon. s.130-171.
Narbay,M., Kriz İletişimi (2006), Ankara: Nobel Yayınları
Doğu Öztürk, İlknur (2017). STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLER KAPSAMINDA KRİZ YÖNETİMİ: TÜRKİYE’DE KRİZLERİN ALGILANMASI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Halkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı. Doktora tezi
Gökdemir, Z. (2016). STRATEJİK HALKLA İLİŞKİLERDE KAMU SEGMENTASYONU: KAMULARIN DURUMSAL KURAMININ TOPLUMSAL KÜLTÜR BAĞLAMINDA TÜRKİYE’DE ANALİZİ.Akdeniz Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İletişim Ana Bilim Dalı. Doktora Tezi
Tüz,M.,Haşit, G.,İpçioğlu, İ., Suher, ed. Haşit, G. (2013) KRİZ İLETİŞİMİ VE YÖNETİMİ. T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2818

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
1
2
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
4
3
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
1
2
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
2
3
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
2
2
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
5
2
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
3
3
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 13 4 52
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 7 7
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 45 0 153
Genel Toplam 153
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0