| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| HIT210 | YENİ MEDYA | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Dersin amacı, yeni medya kuramlarını tanıtarak bir sosyal medya programında halkla ilişkiler uygulayıcısının üstlenmesi gereken görevleri tanımlamak ve sosyal medya kampanya örneği sergilemektir. |
| İçerik: | Dersin içeriği, yeni medya mecralarının tanıtılması, halkla ilişkiler uygulayıcılarının sosyal medyadaki görevlerinin listelenmesi, yeni medya kuramlarının özetlenmesi, yeni medya ve halkla ilişkiler uygulamalarının kesişme noktalarının örneklenmesi gibi konulardan oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Bir sosyal medya iletişim programında halkla ilişkiler uzmanının sosyal medyada üstlenmesi gereken görevlerden en az dördünü listeleme |
| Yeni medya kuramlarından en az ikisini özetleme |
| Halkla ilişkiler ve yeni medya arasındaki bağlantıyı en az 3 örnekle açıklama |
| Yeni medya araçlarını, mecralarını sınıflandırma |
| Yeni medya eleştirel kuramlarını popüler kültür üzerinden özetleme |
| Bir sosyal medya iletişim programında sosyal medya mecralarından en az ikisini kullanma |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | İnternet nedir; internetin gelişimi, internetin özellikleri | Anlatım Soru cevap |
| 2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Yeni medya nedir? Yeni medya teknolojileri nelerdir? | Anlatım Soru cevap |
| 3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Videolar, bilgisayar oyunları, kablolu tv, elektronik posta, iletişim uygulamaları internet sistemleri hakkında açıklama | Anlatım Soru cevap |
| 4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Yeni medya teknolojilerini halkla ilişkiler uzmanları nasıl kullanır? Kioks nasıl kullanılır? | Anlatım Soru cevap |
| 5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Yeni medya paydaşları kimlerdir? Özellikleri nelerdir? | Anlatım Soru cevap |
| 6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Strateji ve taktikler perspektifinden halkla ilişkilere yeni bakışlar (sosyal ağlar,bloglar, viki, podcast, ıntranet, ekstranet, online video, ceptv) | Anlatım Soru cevap |
| 7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Blog yöneticileri, form yöneticileri, çevrimiçi oyun yöneticileri | Anlatım Soru cevap |
| 8 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kurumsal web sayfasını halkla ilişkiler uzmanlarının yönetimi | Anlatım Soru cevap |
| 9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Halkla ilişkiler uzmanı (yeni medyada reklam verme ve sponsorluk yapma) | Anlatım Soru cevap |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | p.2.o ve kampanya yönetimi, yeni medyanın icat ettiği sorunlar. | Anlatım Soru cevap |
| 12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Çevrimiçi krizler ve kriz iletişiminde halkla ilişkiler uzmanının rolü | Anlatım Soru cevap |
| 13 | İnternet içeriği hazırlama, Sunum hazırlama | Sunum (Bir sosyal medya mecrası seçilerek kampanya adımları tasarlanması) | Uygulamalı grup çalışması |
| 14 | İnternet içeriği hazırlama, Sunum hazırlama | Sunum (Bir sosyal medya mecrası seçilerek kampanya adımları tasarlanması) | Uygulamalı grup çalışması |
| 15 | İnternet içeriği hazırlama, Sunum hazırlama | Sunum (Bir sosyal medya mecrası seçilerek kampanya adımları tasarlanması) | Uygulamalı grup çalışması |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Sayımer, İ. (2014). Yeni Medya Araştırmaları Kavramlar, Uygulamalar, Tartışmalar. Konya: Literatürk Yayınları |
| Tekvar, S. O. (2016). Yeni Medya Yeni Halkla İlişkiler. Ankara: Karınca |
| Özkan, A., Tandaçgüneş, N., Doğan, B. Ö. (2015). Yeni Medya ve Reklam. |
| Pavlik, J. V. (2013). Yeni Medya ve Gazetecilik. Phoenix |
| Flew, T. (2007). New media: An introduction. Oxford: Oxford University Press. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
|
3 | |||||
| 2 |
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
|
4 | |||||
| 3 |
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
|
2 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
3 | |||||
| 2 |
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
|
1 | |||||
| 3 |
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
|
2 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
|
5 | |||||
| 2 |
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
|
2 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
|
5 | |||||
| 2 |
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
|
3 | |||||
| 3 |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
|
1 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
|
2 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
|
0 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
|
3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
|
2 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 4 | 56 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 11 | 3 | 33 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 1 | 10 | 10 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 44 | 0 | 153 |
| Genel Toplam | 153 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 6 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |