Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
HIT313 | SİYASAL İLETİŞİM | 5 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | Prof.Dr. SACİDE VURAL |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersi alan öğrencilere; ; siyasal iletişimin kamu yönetimini şekillendirmede, denetlemede oynadığı rolün farklı açılardan yapılan analizlere ilişkin konuların verilmesidir. |
İçerik: | Bu derste; siyasal iletişim, siyasal iletişime kuramsal yaklaşımlar, Aristotales ve retorik, medya ve demokrasi, siyasal reklamcılık, siyasal propaganda, toplumsal hareketlilik, siyasal iletişim ve algı yönetimi, toplumsal hareketler, siyasal iletişim ve sosyal medya, siyasal iletişim ve etik konuları işlenir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Siyasal iletişimin kamu yönetimi açısından önemini açıklayabilir. |
Siyasal iletişimde kuramsal yaklaşımları değerlendirebilir ve çalışmalarında rehber olarak kullanabilir. |
Siyasal iletişim aracı olarak kullanılan reklamların analizini yapabilir. |
Siyasal iletişim tekniği olarak propaganda teknikleri bilgisine sahip olur ve analiz ve değerlendirmesini yapabilir. |
Devlet yönetiminde siyasal iletişim teknik ve yöntemlerinin nasıl kullanıldığının uygulama örneklerini analiz edebilir. |
Siyasal iletişim kampanyasının analizini yapabilme becerisine sahip olur. |
Medya ve demokrasi ilişkisinde basın özgürlüğünün rolünü ve etkisini analiz edebilir ve toplumsal yaşamdaki önemini açıklayabilir. |
Kamuoyu araştırmasının siyasal iletişimdeki anlam ve önemini açıklayabilir ve değerlendirebilir |
Medya ve demokrasi ilişkisinde basın özgürlüğünün rolünü ve etkisini analiz edebilme becerisine sahip olur. |
Toplumsal hareketler ve sisyasal iletişim mesajları ilişkisini çözümleyebilir |
Kamuoyu araştırmasının siyasal iletişimdeki anlam ve önemini bilir ve değerlendirme becerisine sahip olur. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Siyasal İletişimin Gelişmesi | Anlatım Soru-cevap |
2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Siyasal İletişim Aktörleri | Anlatım Soru-cevap |
3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Kuramsal Yaklaşımlar (suskunluk sarmalı,Gündem Koyma ve Çerçeveleme) | Anlatım Soru-cevap |
4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Medya ve demekrasi | Anlatım Soru-cevap |
5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Toplumsal Hareketler | Anlatım Soru-cevap |
6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Siyasal İletişim ve algı Yönetimi | Anlatım Soru-cevap |
7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Propaganda | Anlatım Soru-cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Siyasal Reklamcılık | Anlatım Soru cevap |
10 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Örnek inceleme | Siyasal İletişim ve Kamu diplomasisi | Anlatım Soru cevap Örnek Olay Analizi |
11 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Siyasal iletişimde kamuoyu araştırmaları | Anlatım Soru cevap |
12 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Örnek inceleme | Siyasal Halkla ilişkiler | Anlatım Soru cevap Örnek Olay Analizi |
13 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Uluslararası Siyasal İletişim | Anlatım Soru cevap Örnek Olay Analizi |
14 | Literatür taraması Konuyla ilgili kitap bölümü okuma, Örnek inceleme | Siyasal Kampanyalar ve siyaset Kültürü | Anlatım Soru cevap Örnek Olay Analizi |
15 | Genel tekrar | Ders ile ilgili tartışmalar | Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Aziz, A. (2007). Siyasal İletişim, Ankara: Nobel Yayınları |
Özkan, A. (2004). Siyasal İletişim, İstanbul: Nesil Yayınları |
McNair, Brian ( 2011). An Introduction To Political Communication, Fifth Edition, NewYork: Roudletge |
Ortak Yapıt ( 2020). Siyasal İletişim Yazıları, Editör, Mahmut Akgül ve Murat Başarır, Konya: Palet yayınları. |
Keane, John ( 2015). Medya ve Demokrasi, Çev. Haluk Şahin, Basım, İstanbul: Ayrıntı Yayınları. |
Ortak Yapıt (2014). Political Communication, Editör: Carsten Reinemann, Berlin/Boston: Walter de Gruyter GmbH. |
Yavaşgel, Emine (2004). Siyasal İletişim Kavramlar ve Ardındakiler. Ankara: Babil Yayınları |
Porta, Donetella D. ve Mario Diani (2020). Toplumsal Hareketler, Çev. P.Çakır ve C. Gülbudak, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
|
5 | |||||
2 |
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
|
3 | |||||
3 |
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
|
5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
4 | |||||
2 |
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
|
3 | |||||
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
|
5 | |||||
2 |
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
|
5 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
|
5 | |||||
2 |
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
|
3 | |||||
3 |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
|
5 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
|
4 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 13 | 5 | 65 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 13 | 13 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 45 | 0 | 178 |
Genel Toplam | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 7 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 7,0 |