TR EN

MEDYA VE KAMUOYU DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIT435 MEDYA VE KAMUOYU 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SARP BAĞCAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi TAYLAN MARAL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı, medyanın toplum üzerindeki etkisini açıklamak ve medyanın manipülatif gücünü değerlendirmektir.
İçerik: Ders; medya mecralarının listelenmesi, kamuoyu kavramının tanımlanması, kanaat önderlerinin listelenmesi, medyanın yönlendirme gücünün eleştirel analizi, medya ve güç ilişkisini değerlendirmek gibi konuları içermektedir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Kanaat önderlerinin temel özelliklerinden en az 3’ünü listeleme
Çağdaş toplumsal düşüncenin basılı, görsel ve online medya türleriyle olan bağlantılarını açıklama
Medya metini analizleri yaparak interaktif medyanın kamuoyuna etkilerini belirleme
Toplumu ve medyayı sorgulama-inceleme
Örnek olaylar yardımıyla medya ve kamuoyunda etkili olan kanaat önderlerinin rolünü analiz etme
Örnek olaylar üzerinden kamuoyu oluşturma gücü bağlamında medyaları kendi aralarında karşılaştırma

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Medya ve Toplum İlişkisi Anlatım Soru-cevap yöntemi
2 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Medya ve modern toplumun gelişimi Anlatım Soru-cevap yöntemi
3 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Yeni medya ve toplum ilişkisi Anlatım Soru-cevap yöntemi
4 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Ağ toplumu ve güç ilişkisi Anlatım Soru-cevap yöntemi
5 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kamuoyu nedir nasıl oluşur? Anlatım Soru-cevap yöntemi
6 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kamuoyu belirginleştiren kanaatlerin araştırılması. Anlatım Soru-cevap yöntemi
7 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kanaat önderleri, iki basamaklı akış Anlatım Soru-cevap yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Kamuoyunun 4.kuvvet olarak yorumlanması. Anlatım Soru-cevap yöntemi
10 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Medyanın kamuoyu oluşturmadaki etkisinin tartışılması Anlatım Soru-cevap yöntemi
11 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Küreselleşmenin medya ve kamuoyu önderleri üzerindeki etkisi Anlatım Soru-cevap yöntemi
12 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Haber programları yoluyla medya kamuoyu yönlendirmesi Anlatım Soru-cevap yöntemi
13 Konuyla ilgili kitap bölümü okuma Medyanın kamuoyunu yönlendirmede kullandığı yazılı ve görsel materyaller Anlatım Soru-cevap yöntemi
14 Örnek inceleme Örnek olaylar Anlatım Soru-cevap yöntemi Örnek Olay Analizi
15 Örnek inceleme Örnek olaylar Anlatım Soru-cevap yöntemi Örnek Olay Analizi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Bektaş, Arsev (2007) Kamuoyu İletişim ve Demokrasi, İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
Tuncer, Emre (2014) Sosyal Medya İmparatorluğu, Patron, İstanbul: Akis Kitap.
Anastasio, P. A., Rose, K. C., Chapman, J. (1999). Can the media create public opinion? A social-identity approach. Current Directions in Psychological Science, 8(5): 152-155.
McCombs, M. (2018). Setting the agenda: Mass media and public opinion. John Wiley & Sons.
Kennamer, J. D. (Ed.). (1994). Public opinion, the press, and public policy. Greenwood Publishing Group.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
3
2
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
2
3
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
3
2
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
0
3
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
5
2
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
4
2
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
0
3
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 12 3 36
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 3 3
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 2 2
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 127
Genel Toplam 127
Toplam İş Yükü / 25.5 5
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0