| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| HIT442 | SAĞLIK İLETİŞİMİ | 5 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SARP BAĞCAN |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Dersin amacı; sağlık iletişiminin kuramsal zeminini açıklayarak öğrencilere sağlık iletişimi faaliyet alanını tanıtmak, uygulamaların nasıl yapıldığını göstermek ve öğrencilerin sağlık iletişimi kampanyası yaratmalarını sağlamaktır |
| İçerik: | Ders; iletişim kavramının tanımı, sağlık iletişiminin özelliklerinin listelenmesi, sağlık iletişimi kampanya örneklerinin analizi, doktor hasta ilişkilerinin tartışılması, hastanelerin sosyal sorumluluk kampanyalarının yorumlanması, sağlık iletişimi kampanyası yaratılması gibi konuları içermektedir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Sağlık iletişim tanımlarından en az 3’ünü özetleme |
| Sağlık iletişimindeki temel kuramları ve modelleri açıklama |
| Medyadaki sağlık söylemini sağlık iletişimi perspektifiyle inceleme |
| Sağlık iletişiminde kitle iletişim araçlarının etkilerini yorumlama |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sağlık İletişimine Giriş, Sağlık İletişimi Nedir? | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 2 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sağlık İletişimine Giriş, Sağlık İletişimi Nedir? | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 3 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Disiplinlerarası Bir Alan Olarak Sağlık İletişimi, Sağlık İletişiminin Özellikleri | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 4 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sağlık İletişiminde Kullanılan Yöntemler | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 5 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sağlık İletişimi Kuramları | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 6 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sağlık İletişimi Kuramları | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 7 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sağlık İletişimi Çalışma Süreci | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 8 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sağlık İletişimi Çalışma Süreci | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 9 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sağlık İletişiminde Dijitalleşme | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sağlık İletişiminde Sosyal Medya Kullanımı | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 12 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sağlık Hizmetlerinde Sosyal Medya Kullanımı | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 13 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sağlık İletişiminde Kurumsal İletişim ve Kurumsal İmaj | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 14 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Sağlık İletişimi İle İlgili Diğer Konular | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 15 | Konuyla ilgili kitap bölümü okuma | Genel Tekrar | Anlatım Soru-cevap yöntemi |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
| Altuntaş, E. Y. (2019). Sağlık Hizmetleri Uygulamalarında Dijital Dönüşüm (Ed. Altuntaş, E. Y.). Eğitim Yayınevi. |
| Çınarlı, İ., (2008). Sağlık İletişimi Ve Medya, Nobel Yayım Dağıtım |
| Demirel, Y. (2016). Sağlık Hizmetlerinde Sağlıklı İletişim. Ankara: Akademisyen Kitabevi |
| Dutta-Bergman, M. J. (2005). Theory and practice in health communication campaigns: A critical interrogation. Health communication, 18(2): 103-122. |
| Ergin, A. (2011). Sağlık Hizmetlerinde İletişim. Ankara: Anı Yayınları |
| Ertekin, İ (2017). Sağlık İletişimi. Gece Kitaplığı |
| Işık, M. (2010). Hastanelerde Halkla İlişkiler. Eğitim Yayınevi. |
| Işık, T. (2019). Sağlık Hizmetleri Uygulamalarında Dijital Dönüşüm (Ed. Altuntaş, E. Y.). Eğitim Yayınevi. |
| Göksu, N. F. (2018). Sağlık İletişimi. İstanbul Üniversitesi Açık Ve Uzaktan Eğitim Fakültesi |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanı ile ilgili edindiği bilgilerle temel iletişim kuramlarını tanımlar
|
0 | |||||
| 2 |
İletişimin temel özelliklerini maddeler halinde listeler
|
4 | |||||
| 3 |
İletişimin temel özelliklerini yorumlar ve mevcut bir iletişim probleminde uzlaşmayı sağlamak için yaratıcı çözüm üretir.
|
4 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım alanındaki temel bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
4 | |||||
| 2 |
Sosyal ve fen bilimleriyle ilişkili bilgileri değerlendirerek meslek hayatında proje üretir.
|
0 | |||||
| 3 |
Halkla ilişkiler ve reklam alanlarına ilişkin temel kavramları detaylı bir şekilde anlatır.
|
2 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Ulusal ve uluslararası düzeyde toplumsal olayları güncel tartışmalar ışığında analiz eder ve değerlendirir.
|
3 | |||||
| 2 |
Birey olarak sahip olduğu liderlik, iletişim becerisi, sunum becerisi vb. güçlü yönlerini meslek hayatındaki etkinliklerinde kullanır.
|
2 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İletişim alanındaki yenilikleri ve alanla ilgili önemli yazılı, sözlü iletişim araçlarını izler
|
2 | |||||
| 2 |
Çalıştığı veya sahibi olduğu kurumu tanıtma amacıyla basın bültenleri yazar
|
4 | |||||
| 3 |
Halkla ilişkiler ve reklam kampanyası dahilinde iletişim programları yaratır
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İletişim alanı ve iletişim alanı özelinde halkla ilişkiler ve reklamcılık ile ilgili yayımlanmış yerli ve yabancı veri kaynaklarını makale ve proje gibi kendi çalışmalarında kullanır.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Geçmiş iletişim programlarının, halkla ilişkiler ve reklam uygulamalarının planlama süreçlerini değerlendirir.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
İletişim tekniklerini doğru yer, ortam ve zamanda kullanır.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Mesleki çalışmalarında etik değerlerin bilincinde olarak iletişim programları planlar.
|
4 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 1 | 10 | 10 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 11 | 2 | 22 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 44 | 0 | 127 |
| Genel Toplam | 127 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |