Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
SOS428 | DİN SOSYOLOJİSİ | 8 | 3 | 3 | 7 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞE AYDIN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı öğrencinin; dini sosyolojik bir perspektifle değerlendirmesini, din olgusunun toplumsal bütünleşme, farklılaşma, değişme, ekonomi ve devlet ilişkileri ile çok yönlü ilişkisini ayırt etmesini ve günümüzde dinin gündelik hayat ve toplumsal hareketlerdeki rolünü değerlendirmesini sağlamaktır. |
İçerik: | Bu dersin içeriğini; sosyoloji ve din sosyolojisi, din sosyolojisinin doğuşu ve gelişimi, din sosyolojisinin yöntem ve teknikleri, din ve toplum ilişkisi, dini gruplar, din ve toplumsal bütünleşme, din ve toplumsal farklılaşma, din ve toplumsal değişme, din ve ekonomi, din ve devlet ilişkileri, dini otorite tipleri, yeni dini hareketler, din ve gündelik hayat konuları oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Din sosyolojisinin sosyoloji tarihi içindeki gelişimini ayırt eder. |
Din sosyolojisinin kavramları, yöntem ve tekniklerini özetler. |
Din ile toplumsal bütünleşme ve farklılaşma arasında ilişki kurarar yorumlar. |
Dinin toplumsal değişme, ekonomi ve devlet ilişkileri gibi diğer unsurlar ile karşılıklı etkileşimini değerlendirir. |
Öğrendiklerinden yola çıkarak dinin toplumdaki işlevkerine ilişkin bir bakış açısı geliştirir. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | - | Sosyoloji ve Din Sosyolojisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Din Sosyolojisinin Doğuşu ve Gelişimi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Din Sosyolojisinin Yöntem ve Teknikleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Din ve Toplum İlişkisi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Dini Gruplar | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Din ve Toplumsal Bütünleşme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Din ve Toplumsal Farklılaşma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Din ve Toplumsal Değişme | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Din ve Ekonomi | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Din ve Devlet İlişkileri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Dini Otorite Tipleri | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Yeni Dini Hareketler | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Din ve Gündelik Hayat | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Ders Kitabının İlgili Bölümü | Din ve Gündelik Hayat Üzerine Günümüz Üzerinden Tartışma | Anlatım, Soru Cevap, Tartışma |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Enver, G. (2003). Din Sosyolojisi, 6. Basım, İstanbul: İnsan Yay. |
Düzgün, Ş. A. (2013). Din Birey ve Toplum. Akçaǧ. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrendiği kavramları tanımlar ve sosyal dünyadaki olgusal karşılıklarıyla eşleştirir.
|
4 | |||||
2 |
Kavramları ve teorileri, tarihsel-kültürel bağlamı dikkate alarak yorumlar.
|
5 | |||||
3 |
Toplumsal problemler karşısında sosyolojik teorileri birbirleriyle karşılaştırır.
|
4 | |||||
4 |
Ekolojik, toplumsal ve ekonomik sürdürülebilirliğin dünyanın geleceği için önemini ayırt eder.
|
1 | |||||
5 |
Sürdürülebilirlik konusundaki bilgilerini bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak geliştirir.
|
1 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sosyoloji alanında yapılmış olan araştırmaların nicel ve nitel verilerini değerlendirir.
|
3 | |||||
2 |
Küresel dünyada sosyal, kültürel, siyasal, ekonomik ve demografik olgular arasındaki kompleks etkileşimleri analiz eder.
|
2 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sahip olduğu bilgi ve deneyimi kullanarak bir araştırma tasarlar.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kültürel görelilik ilkesini, bilimsel ve etik değerleri gözeterek saha araştırması yapar.
|
3 | |||||
2 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerinin en uygun olanlarını seçerek alana özgü araştırmalarda etkin kullanır.
|
1 | |||||
3 |
Ekolojik, toplumsal ve ekonomik sürdürülebilirlik konusundaki bilgileri yaşamının her alanında kullanır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Hızlı ve yoğun değişimlerin yaşandığı küresel dünyada, kendi alanına yansıyan sorunlara ilişkin araştırma yapar.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla sorgular.
|
5 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini geliştirir.
|
1 | |||||
3 |
Alanında yaptığı araştırmalarda etik olarak nesnel davranır.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Edindiği bilgileri, geliştirdiği düşünce ve çözüm önerilerini diğer kişilerle yapıcı ilişkiler kurarak yazılı ve sözlü olarak tartışır.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Sürdürülebilirliği temel alarak kültürel görelilik ilkesini, bilimsel ve etik değerleri meslek yaşamındaki çalışmalara uygular.
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 2 | 26 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 12 | 4 | 48 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 43 | 0 | 128 |
Genel Toplam | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |