Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
EEM310 |
HABERLEŞME SİSTEMLERİ |
6 |
4 |
3 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi PERİ GÜNEŞ |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
EEM108 - ELEKTRİK-ELEKTRONİK MÜHENDİSLİĞİ PROGRAMLAMA
|
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Haberleşme sistemleri ve teknikleri konusunda öğrencinin temel yeterliliğinin sağlanması |
İçerik: |
Haberleşme sistemlerinin temel bileşenleri ve çalışma ilkeleri, Analog doğrusal modülasyon, Standart Genlik Modülasyonu, Bastırılmış Taşıyıcılı Genlik Modülasyonu, Tek yanbant genlik modülasyonu, Artık yanbant genlik modülasyonu, Açı modülasyonu, Faz ve Frekans modülasyonu, Örnekleme Kuramı, Analog Darbe Modülasyonları PAM, PWM, PPM, Darbe kod modülasyonu PCM ve sayısal haberleşmenin temel ölçütleri, Frekans Çoğullama, Zaman Çoğullama, Dördün Taşıyıcılı Çoğullama |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Haberleşme sistemlerinin temel bileşenlerini ve işlevlerini öğrenir. |
Haberleşme sistemlerinde kullanılan analog modülasyon yöntemlerini ve uygulamasını kavrar. |
Çoğullama sistemlerini ve kullanım amaçlarını kavrar ve uygular. |
Analog darbe modülasyonları, Örnekleme Kuramı ve Sayısal haberleşme sistemlerine geçiş ölçütlerini kavrar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Haberleşme Sistemlerine Giriş |
- |
2 |
- |
Elektronik - İIetişim Sisteminin Temel Bileşenleri |
- |
3 |
- |
İletişim kanalları, Karakteristikleri ve Matematiksel Modelleri |
- |
4 |
- |
İşaretlerin ve Sistemlerin Frekans Düzlemlerinde Analizleri |
- |
5 |
- |
Bant Sınırlı, Alçak Geçiren ve Bant Geçiren İşaretler |
- |
6 |
- |
Doğrusal Modülasyon, Genlik Modülasyonu (GM-AM), Çift Yan Bant Genlik Modülasyonu (Standart Genlik Modülasyonu) (ÇYBGM-DSBAM), Bastırılmış Taşıyıcılı Çift Yan Bant Genlik Modülasyonu (BT ÇYBGM - SC DSBAM) |
- |
7 |
- |
Doğrusal Modülasyon, Genlik Modülasyonu (GM-AM), Tek Yan Bant Genlik Modülasyonu (TYBGM-SSBAM), Artık Yan Bant Genlik Modülasyonu (AYBGM- VSBAM) |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Genlik Modülasyonu Modülatör ve Demodülatörler |
- |
10 |
- |
İşaret Çoklama – Frekans Paylaşımlı Çoklama (FPÇ-FDM), Ortogonal Taşıyıcılı Çoklama |
- |
11 |
- |
Doğrusal olmayan Modülasyon, Açı Modülasyonu, Frekans Modülasyonu (FM), Faz Modülasyonu ve (FzM - PM) |
- |
12 |
- |
Doğrusal olmayan Modülasyon, Açı Modülasyonu, Açı Modülasyonlu İşaretlerin Spektral , Karakteristikleri, Açı Modülasyonu Modülatör ve Demodülatörler |
- |
13 |
- |
Analog Darbe Modülasyonu, Darbe Genlik Modülasyonu PAM, Darbe Genişlik Modülasyonu PWM, Darbe Konum Modülasyonu PPM |
- |
14 |
- |
Darbe Kod Modülasyonu (DKM - PCM), Delta Modülasyonu (DM - M) |
- |
15 |
- |
İşaret Çoklama - Zaman Paylaşımlı Çoklama (ZPÇ - TDM) |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Haykin S., Moher M., İletişim Sistemleri, (5. Baskıdan Türkçe Çeviri) Palme Yayınevi, istanbul |
Proakis J. G., Salehi M., İletişim Sistemlerinin Temelleri, (türkçe Çeviri),Nobel Yayınları, İstanbul |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği Bilimi ile ilgili temel mühendislik kavramlarını açıklar ve Elektrik-Elektronik Mühendisliği Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanır.
|
|
|
2 |
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili belirli bir kavramsal modeli modern yöntemlerle tasarlar.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili bir sistemin bileşenlerini ya da sistemdeki süreçleri analiz eder ve gereksinimler doğrultusunda gerçekçi kısıtlar altında modelini tasarlar.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların çözümüne yönelik uygulama geliştirir.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği alanında yer alan konulara uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve bu teknolojilerini etkin olarak kullanır.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Bir ekip içerisinde etkin çalışabilme becerisi gösterir ve sorumluluk alır.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibidir ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri kitap, internet ve dergi aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ve toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Elektrik-Elektronik Mühendisliği ile ilgili çözümlerin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir, girişimcilik ve yenilikçilik konularının öneminin farkındadır.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
4 |
56 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
7 |
8 |
56 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
8 |
8 |
64 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
30 |
0 |
177 |
|
Genel Toplam |
177 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
6,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|