| Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
| ISL401 |
YENİ YÖNETİM YAKLAŞIMLARI VE TOPLAM KALİTE |
3 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
| Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
| Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
| Dersin Türü |
Seçmeli |
| Dersin Veriliş Şekli |
- |
| Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. HAMDİ ALPER ÖZYİĞİT |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
| Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
| Amaç: |
Neomodern (çağdaş) yönetim uygulamaları ve kalite yönetimi konularında bilgilendirmeyi amaçlar. |
| İçerik: |
Dersin içeriğini; günümüz yöneticilerinin özelliklerini, yönetim sürecini,öğrenen organizasyonları, yeniden süreçleme, kıyaslama gibi yeni yönetim yaklaşımlarını ve toplam kalite ile ilgili konular oluşturmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
| Kalite yönetim sistemini açıklar |
| Günümüz yöneticisinin sahip olması gereken özellikler inceler |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
| Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
| 1 |
Literatür tarama |
Yönetim, yönetici, lider, liderlik, kavramlarının tanımlanması |
Online-Uzaktan Eğitim |
| 2 |
Literatür tarama |
Yönetim biçimleri, çevre ve işletme kültürü konularının açıklanması |
Online-Uzaktan Eğitim |
| 3 |
Literatür tarama |
Yönetim fonksiyonları, planlama |
Online-Uzaktan Eğitim |
| 4 |
Literatür tarama |
Örgütleme, organizasyon türleri, örgütleme ilkeleri |
Online-Uzaktan Eğitim |
| 5 |
Literatür tarama |
Yürütme, karar verme, motivasyon |
Online-Uzaktan Eğitim |
| 6 |
Literatür tarama |
Koordinasyon, toplantı yönetimi, takım çalışması |
Online-Uzaktan Eğitim |
| 7 |
Literatür tarama |
Kontrol, performans değerleme, kontrol türleri |
Online-Uzaktan Eğitim |
| 8 |
Literatür tarama |
Klasik yönetim yaklaşımları |
Online-Uzaktan Eğitim |
| 9 |
Literatür tarama |
Neoklasik yönetim yaklaşımları |
Online-Uzaktan Eğitim |
| 10 |
- |
ARA SINAV |
- |
| 11 |
Literatür tarama |
Neoklaisk yönetim yaklaşımları |
Online-Uzaktan Eğitim |
| 12 |
Literatür tarama |
Modern yönetim yaklaşımları |
Online-Uzaktan Eğitim |
| 13 |
Literatür tarama |
Neomodern yönetim yaklaşımları |
Online-Uzaktan Eğitim |
| 14 |
Literatür tarama |
Stratejik kalite yönetimi |
Online-Uzaktan Eğitim |
| 15 |
Literatür tarama |
Toplam kalite yönetimi |
Online-Uzaktan Eğitim |
| 16 |
- |
FİNAL |
- |
| 17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
| Halil Can, Salih Güney ve diğerleri,(2011), Yönetim ve Organizasyon, İstanbul:Nobel basım dağıtım |
| Nurullah Genç, Yönetim ve Organizasyon, Ankara: Seçkin Yayınclık |
| Canan Çetin, Toplam kalite yönetimi, İstanbul: Beta basım yayım |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
| BİLGİ |
| Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Matematik ve fen bilgisini Mekatronik Mühendisliği problemlerine uyarlar
|
0 |
|
|
|
|
|
| BİLGİ |
| Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Mekatronik Mühendisliği problemlerinin çözümünde bilimsel yöntemleri kullanabilir
|
0 |
|
|
|
|
|
| 2 |
Deney planlayıp, düzenek kurar, modern cihazları kullanarak veri toplar ve analiz yapar.
|
0 |
|
|
|
|
|
| BECERİLER |
| Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Güncel Mekatronik problemlerini tanımlayabilir, bilimselleştirebilir ve çözebilir.
|
0 |
|
|
|
|
|
| BECERİLER |
| Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Mühendislik tasarım ve analizinde bilgisayar yazılımı gibi modern araçları kullanır
|
0 |
|
|
|
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Disiplinler arası takım içerisinde çalışmaya ve takım liderliğine yatkındır
|
0 |
|
|
|
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Bir sistemi bileşenleri ile beraber tasarlarken teknik ve ekonomik beklentileri karşılayan çözümler üretebilir
|
0 |
|
|
|
|
|
| 2 |
Mekatronik Mühendisliğine küresel bir bakış açısı ile yaklaşabilir
|
0 |
|
|
|
|
|
| 3 |
Alanında kendini güncel tutma farkındalığı içerisinde olur
|
0 |
|
|
|
|
|
| 4 |
Mekatronik Mühendisliği ile ilgili akademik ve endüstriyel gelişmeleri takip edebilir
|
0 |
|
|
|
|
|
| YETKİNLİKLER |
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Alanında, disiplinler arası ve çok disiplinli ortamlarda çalışır
|
|
|
|
3 |
|
|
| 2 |
Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur
|
0 |
|
|
|
|
|
| YETKİNLİKLER |
| Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
| 0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
| 1 |
Mesleki ve genel etik değerlere sahip olur ve bunlara duyarlı davranır
|
|
|
|
3 |
|
|
| 2 |
Mekatronik Mühendisliğinde sağlık ve güvenlik hususlarına duyarlıdır
|
0 |
|
|
|
|
|
| 3 |
Profesyonel faaliyetlerde sosyal, çevresel ve ekonomik faktörlere duyarlı davranır
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
| Ders |
0 |
0 |
0 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
1 |
14 |
| Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
| Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
| Okuma |
14 |
3 |
42 |
| Ödev |
0 |
0 |
0 |
| Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Seminer |
0 |
0 |
0 |
| Staj |
0 |
0 |
0 |
| Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
| Web Tab. Öğrenme |
14 |
3 |
42 |
| Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
| Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
| Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
| Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
| Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
| Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
| Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
10 |
10 |
| Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
| Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
15 |
15 |
| Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
| TOPLAM |
46 |
0 |
125 |
|
Genel Toplam |
125 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|