Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
MEK111 |
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TEKNİK RESİM |
1 |
3 |
2 |
5 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Prof.Dr. HAMDİ ALPER ÖZYİĞİT |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi SAFAR POURABBAS |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Mühendislik eğitimi alan öğrencilere teknik resim çizimlerini hazırlama, okuma, ölçülendirme becerisi kazandırmak, teknik resimler üzerinde ölçülendirme, standart makina elemanlarını çizebilme becerisi kazandırmak ve bu uygulamaları bilgisayar imkanları ile gerçekleştirebilme becerisi kazandırmak. |
İçerik: |
Mühendislik ve teknik resim, çizgi ve teknik yazı özellikleri, ölçülendirme esasları, izdüşüm ve görünüşler, kesit görünüşleri, bilgisayar destekli model oluşturulması, 2B teknik çizim dosyasının oluşturulması ve ölçülendirme, montaj dosyasının ve montaj resminin oluşturulması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Teknik yazı ve çizgi standartlarını bilir ve kullanır. |
İzdüşüm görünüşlerini çizer ve ölçülendirir. |
Bilgisyar CAD yazılımı ile 2B çizim yapar ve katı model oluşturur. |
Teknik resim dosyası oluşturur, kesit alır ve ölçülendirme yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Giriş, Teknik Resim Araçları, Standartlar. |
Anlatım |
2 |
- |
Teknik Yazı, Çizgi Özellikleri. |
Anlatım-Uygulama |
3 |
- |
Temel Geometrik Şekiller. |
Anlatım-Uygulama |
4 |
- |
İzdüşüm Yöntemleri. |
Anlatım-Uygulama |
5 |
- |
Görünüşler. |
Anlatım-Uygulama |
6 |
- |
Ölçülendirme. |
Anlatım-Uygulama |
7 |
- |
Kesit alma. |
Anlatım-Uygulama |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Bilgisayar Yazılımı ile Perspektif Çeşitleri, İzometrik Perspektif. |
Anlatım-Uygulama |
10 |
- |
Bilgisayar ile 2B Çizim (Sketch) Oluşturma. |
Anlatım-Uygulama |
11 |
- |
Katı Model Oluşturma Yöntemleri. |
Anlatım-Uygulama |
12 |
- |
Ekstrüzyon ve Döndürerek Katı Oluşturma. |
Anlatım-Uygulama |
13 |
- |
Süpürerek ve Loft ile Katı Oluşturma. |
Anlatım-Uygulama |
14 |
- |
Teknik Resim Dosyası Oluşturma. |
Anlatım-Uygulama |
15 |
- |
Bilgisayar Yazılımı ile Kesit Alma ve Ölçülendirme. |
Anlatım-Uygulama |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Teknik Elemanlar İçin Temel Teknik Çizim, Kemal VAROL, Literatür Yayınları |
AutoCAD 2020, Hasan Gökkaya, Meltem Altın Karataş, İsmail Kıvılcım Alca, Sedat Güven, Nobel Akademik Yayıncılık |
Uygulamalarla Autocad, İsmail Ovalı , Cemal Esen, Kodlab |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Matematik ve fen bilgisini Mekatronik Mühendisliği problemlerine uyarlar
|
|
|
2 |
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mekatronik Mühendisliği problemlerinin çözümünde bilimsel yöntemleri kullanabilir
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Deney planlayıp, düzenek kurar, modern cihazları kullanarak veri toplar ve analiz yapar.
|
|
1 |
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Güncel Mekatronik problemlerini tanımlayabilir, bilimselleştirebilir ve çözebilir.
|
|
|
2 |
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mühendislik tasarım ve analizinde bilgisayar yazılımı gibi modern araçları kullanır
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Disiplinler arası takım içerisinde çalışmaya ve takım liderliğine yatkındır
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir sistemi bileşenleri ile beraber tasarlarken teknik ve ekonomik beklentileri karşılayan çözümler üretebilir
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Mekatronik Mühendisliğine küresel bir bakış açısı ile yaklaşabilir
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Alanında kendini güncel tutma farkındalığı içerisinde olur
|
|
|
|
|
4 |
|
4 |
Mekatronik Mühendisliği ile ilgili akademik ve endüstriyel gelişmeleri takip edebilir
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanında, disiplinler arası ve çok disiplinli ortamlarda çalışır
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Mesleki ve genel etik değerlere sahip olur ve bunlara duyarlı davranır
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Mekatronik Mühendisliğinde sağlık ve güvenlik hususlarına duyarlıdır
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Profesyonel faaliyetlerde sosyal, çevresel ve ekonomik faktörlere duyarlı davranır
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
14 |
3 |
42 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
5 |
5 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
1 |
4 |
4 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
46 |
0 |
124 |
|
Genel Toplam |
124 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
4,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
5,0 |
|