| Kodu | 
            Dersin Adı | 
            Yarıyıl | 
            Süresi(T+U) | 
            Kredisi | 
            AKTS Kredisi | 
        
    
    
        
            | MEK201 | 
            ANALOG ELEKTRONİK | 
            3 | 
            4 | 
            3 | 
            5 | 
        
    
                
                
                    
                        
                            DERS BİLGİLERİ | 
                        
                    
                    
                        
                            | Dersin Öğretim Dili : | 
                            Türkçe | 
                        
                        
                            | Dersin Düzeyi | 
                            LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey | 
                        
                        
                            | Dersin Türü | 
                            Zorunlu | 
                            
                        
                        
                            | Dersin Veriliş Şekli | 
                            - | 
                        
                        
                            | Dersin Koordinatörü | 
                            Prof.Dr. HAMDİ ALPER ÖZYİĞİT | 
                        
                        
                            | Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | 
                            Öğr.Gör. NEVZAT YAĞIZ TOMBAL | 
                        
                        
                            | Ders Ön Koşulu | 
                                Yok | 
                        
                    
                
                
                
                    
                        
                            AMAÇ VE İÇERİK | 
                        
                    
                    
                        
                            | Amaç: | 
                            Mekatronik Mühendisliği öğrencilerine analog elektronik kavramlarını, hazır entegre (IC) devre kullanımı ve devre tasarımı simülasyon yazılımlarının kullanımı öğretmek. | 
                        
                        
                            | İçerik: | 
                            Mühendislik perspektifinde Yarı-İletken Fiziğine Giriş. Temel Elektronik Devre Elemanları; Diyot, Bipolar Jonksiyon Tranzistor (BJT) ve Metal Oksid Yarı İletken Tranzistorler, Çalışma Prensipleri, Özeğriler, Küçük İşaret Analizleri, Eşdeğer Devreleri. Kuvvetlendirici Devreler, Filtreler ve bu devreleri tasarlarken dikkate alınacak kıstaslar. | 
                        
                    
                
                
                
                    
                        
                            DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) | 
                        
                    
                    
                            
                                |  Yarı iletken esaslarını bilir. | 
                            
                            
                                |  Diyod özelliklerini ve çeşitlerini bilir. | 
                            
                            
                                |  Transistör özelliklerini ve çeşitlerini bilir. | 
                            
                    
                
                
                
                
                    
                        
                            HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI | 
                        
                        
                            | Hafta | 
                            Ön Hazırlık | 
                            Konular | 
                            Yöntem | 
                        
                    
                    
                            
                                | 1 | 
                                - | 
                                Giriş | 
                                - | 
                            
                            
                                | 2 | 
                                - | 
                                Yarı İletken Fiziği'ne Giriş, İletim | 
                                - | 
                            
                            
                                | 3 | 
                                - | 
                                "n" ve "p" tipi Silisyum, Sürüklenme ve Difüzyon Akımları | 
                                - | 
                            
                            
                                | 4 | 
                                - | 
                                Diyotlar; Jonksiyon Gerilimi | 
                                - | 
                            
                            
                                | 5 | 
                                - | 
                                Gerilim-Akım İlişkisi, Diyotlarda İkincil Olaylar | 
                                - | 
                            
                            
                                | 6 | 
                                - | 
                                Bipolar Tranzistor, Çalışma İlkesi | 
                                - | 
                            
                            
                                | 7 | 
                                - | 
                                Tranzistör Özeğrileri | 
                                - | 
                            
                            
                                | 8 | 
                                - | 
                                Bipolar Tranzistor Modelleri | 
                                - | 
                            
                            
                                | 9 | 
                                - | 
                                Küçük İşaret Analizleri | 
                                - | 
                            
                            
                                | 10 | 
                                - | 
                                ARA SINAV | 
                                - | 
                            
                            
                                | 11 | 
                                - | 
                                MOS Tranzistor, Çalışma İlkeleri | 
                                - | 
                            
                            
                                | 12 | 
                                - | 
                                NMOS-PMOS Akım Gerilim İlişkileri, Eşdeğer Devre Analizi | 
                                - | 
                            
                            
                                | 13 | 
                                - | 
                                Anahtar Devre Elemanları | 
                                - | 
                            
                            
                                | 14 | 
                                - | 
                                Kuvvetlendirici Devreleri | 
                                - | 
                            
                            
                                | 15 | 
                                - | 
                                Aktif Filtreler | 
                                - | 
                            
                            
                                | 16 | 
                                - | 
                                FİNAL | 
                                - | 
                            
                            
                                | 17 | 
                                - | 
                                FİNAL | 
                                - | 
                            
                    
                
                
                
                    
                        
                            KAYNAKLAR | 
                        
                    
                    
                            
                                | Elektronik Cihazlar ve Devre Teorisi", Çeviri:Ahmet Selçuk, Sevda Özdemir, Şölen Kumbay Yıldız, Gürhan Bulu;Robert L. Boylestad Louis Nashelsky, 2010, Palme Yayıncılık | 
                            
                    
                
                
                
                    
                        
                            ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 
                        
                        
                            | Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | 
                            Etkinlik Sayısı | 
                            Katkı Yüzdesi | 
                            Açıklama | 
                            Sınav Yapılma Şekli | 
                        
                    
                    
                            
                                | Ara Sınav (Vize) | 
                                1 | 
                                30 | 
                                 | 
                                Klasik Sınav | 
                            
                            
                                | Ödev Değerlendirme | 
                                1 | 
                                10 | 
                                 | 
                                 | 
                            
                            
                                | Uygulama-Lab | 
                                1 | 
                                5 | 
                                 | 
                                 | 
                            
                            
                                | Kısa Sınav | 
                                1 | 
                                5 | 
                                 | 
                                 | 
                            
                            
                                | DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 
                                1 | 
                                50 | 
                                 | 
                                Klasik Sınav | 
                            
                            
                                | TOPLAM | 
                                5 | 
                                100 | 
                                 | 
                                 | 
                            
                    
                
                
                
                    
                        
                            | (0) Etkisiz | 
                            (1) En Düşük | 
                            (2) Düşük | 
                            (3) Orta | 
                            (4) İyi | 
                            (5) Çok İyi | 
                        
                    
                    
                        
                            | 0 | 
                            1 | 
                            2 | 
                            3 | 
                            4 | 
                            5 | 
                        
                    
                
                
                    
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
                
                        
                            
                                
                                    | BİLGİ | 
                                
                                
                                    | Kuramsal | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Matematik ve fen bilgisini Mekatronik Mühendisliği problemlerine uyarlar
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                            4 | 
                                             | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | BİLGİ | 
                                
                                
                                    | Olgusal | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Mekatronik Mühendisliği problemlerinin çözümünde bilimsel yöntemleri kullanabilir
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                             | 
                                            5 | 
                                    
                                    
                                        | 2 | 
                                        
                                             
                                                Deney planlayıp, düzenek kurar, modern cihazları kullanarak veri  toplar ve analiz yapar.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                            4 | 
                                             | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | BECERİLER | 
                                
                                
                                    | Bilişsel | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Güncel Mekatronik problemlerini tanımlayabilir, bilimselleştirebilir ve çözebilir.
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                            4 | 
                                             | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | BECERİLER | 
                                
                                
                                    | Uygulamalı | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Mühendislik tasarım ve analizinde bilgisayar yazılımı gibi modern araçları kullanır
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                            3 | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | YETKİNLİKLER | 
                                
                                
                                    | Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Disiplinler arası takım içerisinde çalışmaya ve takım liderliğine yatkındır
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                            3 | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | YETKİNLİKLER | 
                                
                                
                                    | Öğrenme Yetkinliği | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Bir sistemi bileşenleri ile beraber tasarlarken teknik ve ekonomik beklentileri karşılayan çözümler üretebilir
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                            4 | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 2 | 
                                        
                                             
                                                Mekatronik Mühendisliğine küresel bir bakış açısı ile yaklaşabilir
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                            3 | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 3 | 
                                        
                                             
                                                Alanında kendini güncel tutma farkındalığı içerisinde olur
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                            3 | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 4 | 
                                        
                                             
                                                Mekatronik Mühendisliği ile ilgili akademik ve endüstriyel gelişmeleri takip edebilir
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                            3 | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | YETKİNLİKLER | 
                                
                                
                                    | İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Alanında, disiplinler arası ve çok disiplinli ortamlarda çalışır
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                            4 | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 2 | 
                                        
                                             
                                                Türkçe ve İngilizce yazılı ve sözlü iletişim yeterliliğine sahip olur
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                            3 | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                        
                            
                                
                                    | YETKİNLİKLER | 
                                
                                
                                    | Alana Özgü Yetkinlik | 
                                
                            
                            
                                
                                     | 
                                    Program Yeterlilikleri/Çıktıları | 
                                    Katkı Düzeyi | 
                                
                                
                                    | 0 | 
                                    1 | 
                                    2 | 
                                    3 | 
                                    4 | 
                                    5 | 
                                
                                    
                                        | 1 | 
                                        
                                             
                                                Mesleki ve genel etik değerlere sahip olur ve bunlara duyarlı davranır
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                            4 | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 2 | 
                                        
                                             
                                                Mekatronik Mühendisliğinde sağlık ve güvenlik hususlarına duyarlıdır
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                            3 | 
                                             | 
                                             | 
                                    
                                    
                                        | 3 | 
                                        
                                             
                                                Profesyonel faaliyetlerde sosyal, çevresel ve ekonomik faktörlere duyarlı davranır
                                             
                                         | 
                                             | 
                                                                                     | 
                                                                                     | 
                                             | 
                                             | 
                                            5 | 
                                    
                            
                            
                            
                        
                
                
                    
                        
                            DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ | 
                        
                        
                            | Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | 
                        
                        
                            | Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | 
                            Etkinlik(hafta sayısı) | 
                            Süresi(saat sayısı) | 
                            Toplam İş Yükü | 
                        
                    
                    
                            
                                | Ders | 
                                14 | 
                                3 | 
                                42 | 
                            
                            
                                | Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 
                                14 | 
                                3 | 
                                42 | 
                            
                            
                                | Arazi Çalışması | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Grup Çalışması / Ödevi | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Laboratuvar | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Okuma | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Ödev | 
                                14 | 
                                3 | 
                                42 | 
                            
                            
                                | Proje Hazırlama | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Seminer | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Staj | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Teknik Gezi | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Web Tab. Öğrenme | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Uygulama | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Yerinde Uygulama | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Mesleki Faaliyet | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Sosyal Faaliyet | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Tez Hazırlama | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Alan Çalışması | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Rapor Yazma | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Final Sınavı | 
                                1 | 
                                3 | 
                                3 | 
                            
                            
                                | Final Sınavı Hazırlığı | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Ara Sınav | 
                                1 | 
                                3 | 
                                3 | 
                            
                            
                                | Ara Sınav Hazırlığı | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Kısa Sınav | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | Kısa Sınav Hazırlığı | 
                                0 | 
                                0 | 
                                0 | 
                            
                            
                                | TOPLAM | 
                                44 | 
                                0 | 
                                132 | 
                            
                    
                
                
                    
                        
                        
                        
                            
                                 | 
                                Genel Toplam | 
                                132 | 
                                 | 
                            
                            
                                 | 
                                Toplam İş Yükü / 25.5 | 
                                5,2 | 
                                 | 
                            
                            
                                 | 
                                Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 
                                5,0 | 
                                 |