TR EN

SPOR YÖNETİMİNDE KURUMSAL İLETİŞİM BECERİLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SYP156 SPOR YÖNETİMİNDE KURUMSAL İLETİŞİM BECERİLERİ 2 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. SERDAR GÜR
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, spor örgütlerinin yönetiminde kurumsal işleyişi çerçevesinde, etkili iletişim kurmak, sunum yöntem ve tekniklerine uygun olarak yazılı ve görsel sunum dosyası hazırlama ve sunma becerisi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; spor örgütlerinin yönetiminde kurumsal işleyişleri kapsamında iletişim, iş takibi, etkili konuşma ve yazma, sunum türleri, sunum planlama, sunum hazırlama, sunum yapma ve sunum değerlendirme konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Spor örgütlerinde kurumsal işleyişi öğrenir. Sunum içeriğini uygun bir akış içinde listeler.
Spor örgütlerinde etkili sunum teknikleri ile ilgili kavramları açıklar.
Spor işletmelerinde sunum sırasında göz temasını, sesini, beden dilini ve mimiklerini etkin kullanır.
Sunum ve yazışma yapacağı konu hakkında bilgi toplarken bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
Sunum ve yazışma sırasında ihtiyaç duyacağı yardımcı araçları belirler ve uygun şekilde kullanır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme. Spor örgütlerinde kurumsal iletişim ile ilgili tanım ve kavramlar. Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
2 Literatür tarama, etkili iletişim görsellerini inceleme Kurumsal işleyişte etkili bir sunumun önemi ve özellikleri Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
3 Literatür tarama, etkili iletişim görsellerini inceleme Diksiyon ve etkili konuşma (Beden Dili, diksiyon, artikülasyon alıştırmaları) Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
4 Kompozisyon yazma Bürokrası, protokol alıştırmaları ve yazışma(Bilgi ve veri toplama, Bilgi/verilerin düzenlenmesi, Bilgi ve verileri metne çevirme) Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
5 Ses kaydı egzersizleri Kullanılacak görsel destek araçlarını belirleme, yazılı sunum metnini konuşmaya çevirme, sunumu prova etme Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
6 Ms-office programı MS-Office programları ile sunum hazırlama Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
7 Panel, konferans vs. katılımı ve gözlem SUNUM YAPMA: Sunumun iletişim öğeleri- Sözsüz iletişim (beden dili ve göz temasının doğru kullanımı). Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
8 - ARA SINAV -
9 Panel, konferans vs. katılımı ve gözlem Sunumda oturma düzeni, teknik ve görsel donanımların hazırlanması, uygun kıyafet seçimi ve örnek sunumların incelenmesi Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
10 Panel, konferans vs. katılımı ve gözlem SUNUM YAPMA: Sunumun iletişim öğeleri- Dinleme, soru sorma / sorulara cevap verme, özetleme, geri bildirim Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı örnek olay grup çalışması
11 Spor organizasyonları inceleme Spor organizasyonlarında iletişim yönetimi Anlatım, gösteri yöntemi ve uygulamalı örnek olay grup çalışması
12 Örnek olay hazırlama Kriz yönetiminde çözüm ortaklığı ve iletişim Uygulamalı grup çalışması
13 Değerlendirme formu ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI: Öğrenci Sunumları ve Değerlendirilmesi Uygulamalı grup çalışması
14 Değerlendirme formu ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI: Öğrenci Sunumları ve Değerlendirilmesi Uygulamalı grup çalışması
15 Değerlendirme formu ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI: Öğrenci Sunumları ve Değerlendirilmesi Uygulamalı grup çalışması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Temel Eğinli A., Gürüz D. (2010). Etkili Sunum Teknikleri, Detay Yayıncılık, İstanbul
Morgan N. (2007). Etkin Sunumlar, Optimist Yayın Dağıtım, İstanbul
Bradbury A. (2006). Başarılı Sunum Teknikleri, Kaizen Yayınlar, İstanbul
Joep Cornelissen (2019).Kurumsal İletişim.Yayınevi: The Kitap
Fatih ÇELİK (2020) Kurumsal Spor İletişimi ve Sosyal Medya.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yönetim,spor yönetimi ve yöneticilik bilimi ile ilgili kavramları açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yönetim,spor yönetimi ve yöneticilik bilimi ile ilgili kavramları açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
4
2
Spor yönetimi mevzuatını açıklar ve yönetim biliminin kuramları ile ilişkilendirir.
5
3
Spor organizasyonlarının gerçekleştirilmesi ile ilgili birikim edinir ve bunları organizasyonlarda kullanır.
3
4
Yönetim ve spor yönetiminin alt alanlarının temel olgularını, ilkelerini, süreçlerini ve uygulama alanındaki yöntemlerini açıklar, temel düzeyde analiz ve değerlendirmeler yapar.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sporla ilgili sosyal bilim disiplinlerinde uzmanlaşmaya yönelik alt yapıya sahip olur.
3
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre analizini yapar, problemlerini çözer ve değişen kararlar alır.
4
2
spor ve sporla ilgili organizasyonların belli bir alanında uzmanlaşır ve uygulama yapar.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uyuşmazlık durumlarında kendisinin ve kurumunun haklarını savunur.
3
2
Mesleki uygulamalarda inisiyatif alır.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir ve bunu gerçekleştirme becerisine sahip olur.
4
2
Mesleki gelişime inanır ve uygulamalarda bu özelliğini kullanır.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yazılı ve sözlü sunum yapar, mesleki ve bireysel iletişim becerilerini kullanır.
4
2
Spor bilgisi, kültürünün kazanılması, olimpizm felsefesinin benimsenmesi ve bunun topluma yayılması becerisine sahip olur.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Spor yönetim süreçlerine hakim olur ve bunu kullanır.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 3 39
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 2 3 6
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 2 10 20
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 2 10 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 35 0 129
Genel Toplam 129
Toplam İş Yükü / 25.5 5,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0