Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
YDL256 | VOCATIONAL ENGLISH II | 4 | 3 | 3 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | İngilizce |
Dersin Düzeyi | ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | İngilizce mesleki dil kullanımı ve alana özel terimlerin öğretilmesi. |
İçerik: | havacılık dili ve terimlerinin öğretilmesi |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Yolcular, ekip üyeleri ve yer personeliyle İngilizce olarak akıcı ve özgüvenli bir şekilde iletişim kurabilme. |
Yolcu taleplerini, sorularını ve şikayetlerini profesyonelce ve net bir şekilde yönetebilme. |
Uçağa biniş, hizmet anonsları ve güvenlik protokolleri için standart ifadeleri anlayıp kullanabilme. |
Profesyonel ve yüksek stresli durumlarda İngilizce konuşma konusunda özgüven geliştirme. |
Yolcuların ihtiyaçlarını anlayarak etkili bir şekilde cevap verebilme. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Bölüm Okuma | Ünite 1: Uçuş Öncesi Brifing | Anlatım, sunum, soru -cevap |
2 | Bölüm Okuma | Ünite 2: Uçağa Hoş Geldiniz | Anlatım, sunum, soru -cevap |
3 | Bölüm Okuma | Ünite 2: Uçağa Hoş Geldiniz (devam) Ünite 3: Kalkıştan Sonra ve Uçuş Sırasında | Anlatım, sunum, soru -cevap |
4 | Bölüm Okuma | Ünite 3: Kalkıştan Sonra ve Uçuş Sırasında (devam) Ünite 4: Yemek ve İçecekler | Anlatım, sunum, soru -cevap |
5 | Bölüm Okuma | Ünite 4: Yemek ve İçecekler (devam) | Anlatım, sunum, soru -cevap |
6 | Bölüm Okuma | Ünite 4: Yemek ve İçecekler (devam) Ünite 5: Küçük Yolcu Problemleri | Anlatım, sunum, soru -cevap |
7 | Bölüm Okuma | Ünite 5: Küçük Yolcu Problemleri (devam) Ünite 6: Uçakta Bir Doktor Var mı? | Anlatım, sunum, soru -cevap |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Bölüm Okuma | Ünite 6: Uçakta Bir Doktor Var mı? (devam) | Anlatım, sunum, soru -cevap |
10 | Bölüm Okuma | Ünite 7:Uçuş Sırasındaki Acil Durumlar | Anlatım, sunum, soru -cevap |
11 | Bölüm Okuma | Ünite 7:Uçuş Sırasındaki Acil Durumlar (devam) Ünite 8: Şikayetler ve Rahatsız Edici Yolcular | Anlatım, sunum, soru -cevap |
12 | Bölüm Okuma | Ünite 8: Şikayetler ve Rahatsız Edici Yolcular (devam) ünite 9: İnişe Hazırlık | Anlatım, sunum, soru -cevap |
13 | Bölüm Okuma | Ünite 9: İnişe Hazırlık (devam) | Anlatım, sunum, soru -cevap |
14 | Bölüm Okuma | Ünite 10: Hoşça Kalın Demek | Anlatım, sunum, soru -cevap |
15 | Bölüm Okuma | Genel Tekrar | Anlatım, sunum, soru -cevap |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
English for Cabin Crew by Terence Gerighty & Shon Davis - Cengage (2011) |
Dictionary of Aviation by David Crocker - A&C Black (2007) |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to teamwork
|
1 | |||||
2 |
Identify vocational problems and resolve them effectively
|
1 | |||||
3 |
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
|
0 | |||||
4 |
Develop an awareness for life long learning
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
|
0 | |||||
2 |
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
|
0 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Ability to have knowledge about sectoral issues.
|
1 | |||||
2 |
Manage a process effectively to meet the demands.
|
1 | |||||
3 |
Within the framework of regulations and procedures for implementation and to find solutions for problems.
|
2 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Civil aviation field statistical research skills and the ability to think about, has the ability to foresee the consequences of strategic decisions and develop skills.
|
0 | |||||
2 |
Encountered in practice or as a team member to take responsibility for unforeseen problems
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Change and innovation are welcome.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Basic and is dominated by professional English, has the necessary qualifications to use the operating system in an active way for the profession.
|
5 | |||||
2 |
Developments, will be able to follow trends and forecasts. Follow the latest developments related to the field and profession.
|
3 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
It has the ability to reflect on the ethical and professional responsibilities.
|
0 | |||||
2 |
To analyze information about the area and has the skills to interpret and evaluate.
|
0 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 46 | 0 | 122 |
Genel Toplam | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 4,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 5,0 |