TR EN

VOCATIONAL ENGLISH II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
YDL256 VOCATIONAL ENGLISH II 4 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. TAHİR GÜRDİL
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: İngilizce mesleki dil kullanımı ve alana özel terimlerin öğretilmesi.
İçerik: havacılık dili ve terimlerinin öğretilmesi

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yolcular, ekip üyeleri ve yer personeliyle İngilizce olarak akıcı ve özgüvenli bir şekilde iletişim kurabilme.
Yolcu taleplerini, sorularını ve şikayetlerini profesyonelce ve net bir şekilde yönetebilme.
Uçağa biniş, hizmet anonsları ve güvenlik protokolleri için standart ifadeleri anlayıp kullanabilme.
Profesyonel ve yüksek stresli durumlarda İngilizce konuşma konusunda özgüven geliştirme.
Yolcuların ihtiyaçlarını anlayarak etkili bir şekilde cevap verebilme.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Bölüm Okuma Ünite 1: Uçuş Öncesi Brifing Anlatım, sunum, soru -cevap
2 Bölüm Okuma Ünite 2: Uçağa Hoş Geldiniz Anlatım, sunum, soru -cevap
3 Bölüm Okuma Ünite 2: Uçağa Hoş Geldiniz (devam) Ünite 3: Kalkıştan Sonra ve Uçuş Sırasında Anlatım, sunum, soru -cevap
4 Bölüm Okuma Ünite 3: Kalkıştan Sonra ve Uçuş Sırasında (devam) Ünite 4: Yemek ve İçecekler Anlatım, sunum, soru -cevap
5 Bölüm Okuma Ünite 4: Yemek ve İçecekler (devam) Anlatım, sunum, soru -cevap
6 Bölüm Okuma Ünite 4: Yemek ve İçecekler (devam) Ünite 5: Küçük Yolcu Problemleri Anlatım, sunum, soru -cevap
7 Bölüm Okuma Ünite 5: Küçük Yolcu Problemleri (devam) Ünite 6: Uçakta Bir Doktor Var mı? Anlatım, sunum, soru -cevap
8 - ARA SINAV -
9 Bölüm Okuma Ünite 6: Uçakta Bir Doktor Var mı? (devam) Anlatım, sunum, soru -cevap
10 Bölüm Okuma Ünite 7:Uçuş Sırasındaki Acil Durumlar Anlatım, sunum, soru -cevap
11 Bölüm Okuma Ünite 7:Uçuş Sırasındaki Acil Durumlar (devam) Ünite 8: Şikayetler ve Rahatsız Edici Yolcular Anlatım, sunum, soru -cevap
12 Bölüm Okuma Ünite 8: Şikayetler ve Rahatsız Edici Yolcular (devam) ünite 9: İnişe Hazırlık Anlatım, sunum, soru -cevap
13 Bölüm Okuma Ünite 9: İnişe Hazırlık (devam) Anlatım, sunum, soru -cevap
14 Bölüm Okuma Ünite 10: Hoşça Kalın Demek Anlatım, sunum, soru -cevap
15 Bölüm Okuma Genel Tekrar Anlatım, sunum, soru -cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

English for Cabin Crew by Terence Gerighty & Shon Davis - Cengage (2011)
Dictionary of Aviation by David Crocker - A&C Black (2007)

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to teamwork
1
2
Identify vocational problems and resolve them effectively
1
3
Comprehend, appreciate and comply with cultural and social responsibilities
0
4
Develop an awareness for life long learning
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Comply with occupational ethics and sense of responsibility
0
2
Utilize the theoretical information they have acquired in applications and practices
0
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ability to have knowledge about sectoral issues.
1
2
Manage a process effectively to meet the demands.
1
3
Within the framework of regulations and procedures for implementation and to find solutions for problems.
2
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Civil aviation field statistical research skills and the ability to think about, has the ability to foresee the consequences of strategic decisions and develop skills.
0
2
Encountered in practice or as a team member to take responsibility for unforeseen problems
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Change and innovation are welcome.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Critically evaluates the acquired knowledge and skills.
0
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Basic and is dominated by professional English, has the necessary qualifications to use the operating system in an active way for the profession.
5
2
Developments, will be able to follow trends and forecasts. Follow the latest developments related to the field and profession.
3
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
It has the ability to reflect on the ethical and professional responsibilities.
0
2
To analyze information about the area and has the skills to interpret and evaluate.
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 14 2 28
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 4 4
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 4 4
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 46 0 122
Genel Toplam 122
Toplam İş Yükü / 25.5 4,8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0