Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
IKP256 |
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK |
4 |
2 |
2 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
ÖNLİSANS, TYY: + 5.Düzey, EQF-LLL: 5.Düzey, QF-EHEA: Kısa Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi HÜLYA ATEŞOĞLU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrencilerin başarılı ve etkili sosyal sorumluluk projesi yapabilmelerini sağlamaya yönelik gerekli teorik bilgiyi ve uygulama becerisini kazandırmak. |
İçerik: |
Halkla İlişkiler alanında başarılı bir sosyal sorumluluk projesi gerçekleştirilirken önem taşıyan unsurlar ele alınacaktır. Sosyal Sorumluluk proje planının hazırlanması, paydaşların analizi, proje aktarımında medyayı etkin kullanabilme gibi konular incelenecektir. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Halkla ilişkiler çalışmalarında sosyal sorumluluk, kurumsal sosyal sorumluluk kavramlarını tanımlar ve sosyal sorumluluğun önemini öğrenir. Define (Bloom’s 1) |
Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin etkilerini inceler ve tartışır Discuss (Bloom’s 2) |
Halkla ilişkiler mesleğinde etik kavramının değerini kavrar ve açıklar Explain (Bloom’s 2) |
Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin etik ilkeler doğrultusunda nasıl yürütülmesi gerektiğine ilişkin bilgi edinir. Inform (Bloom’s 2) |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Sosyal sorumluluk dersi ile ilgili kavramlar |
- |
2 |
- |
Etik ve gönüllülük ile ilgili kavramlar |
- |
3 |
- |
Uzun ürün ömrü, akıllı uygulamalar, bakım ve mevcut sisteme uyumluluk |
- |
4 |
- |
Sürdürülebilirlik Kavramı |
- |
5 |
- |
Stratejik düşünme ve döngüsel ekonomi ile ilgili örnekler |
- |
6 |
- |
Döngüsel ekonomi çevrimi; Döngüsel ekonominin kolaylaştırıcı faktörleri ve Uygulamalar |
- |
7 |
- |
Döngüsel ekonomi ile karlılık ve büyüme |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Kurumsal sosyal sorumluluk anlayışı ile ilgili örnekler |
- |
10 |
- |
Döngüsel ekonominin önemli bir etkinleştiricisi olarak dijitalleşme |
- |
11 |
- |
Simit Ekonomisi ve İş Modeli |
- |
12 |
- |
Simit Ekonomisi ve İş Modeli |
- |
13 |
- |
Simit Ekonomisi ve İş Modeli |
- |
14 |
- |
Diğer yaklaşımlar, modüler, adaptif ve akıllı tasarım çözümleri |
- |
15 |
- |
Döngüsel ekonomi temelinde yalın girişim modelleri ve iş modeli şablonu oluşturma süreçleri ile sanal fabrika |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Kotler, P. (2006),Corporate Social Responsibility, Mediacat Publisher |
Vogel, D. (2007). The market for virtue: The potential and limits of corporate social responsibility. Brookings Institution Press. |
Kotler, P., & Lee, N. (2008). Corporate social responsibility: Doing the most good for your company and your cause. John Wiley & Sons. |
Crane, A., & Matten, D. (2020). COVID‐19 and the future of CSR research. Journal of Management Studies. |
Blowfield, M., & Murray, A. (2014). Corporate responsibility. Oxford University Press, USA. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İletişim Bilimi ile ilgili temel İnsan Kaynakları kavramlarını açıklar ve İletişim Biliminin teorik altyapısı ile ilişkilendirir.
|
|
|
|
|
4 |
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İstatistik ve Psikoloji gibi kendi dalıyla ilgili konularında sahip olduğu kuramsal ve uygulamalı bilgileri insan kaynakları çözümleri için kullanır.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kurumsal gereksinimleri analiz eder ve bu gereksinimler doğrultusunda gerçekçi uygulamalar altında iletişim modelleri tasarlar.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
İnsan Kaynakları uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve etkin olarak kullanmayı bilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnsan Kaynakları alanında var olan uygulama alanlarını analiz eder, değerlendirir ve bunların gelişimine yönelik uygulamalar geliştirir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
İnsan Kaynakları alanında yer alan konulara uygun araştırma yöntem ve tekniklerini seçer, uygular.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Belirli bir kavramsal modeli modern insan kaynakları yöntemlerini kullanarak uygular.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Araştırma ve yöntem tasarlama, anket yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme, değerlendirme bilincine ve sorumluluğuna sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Bireysel olarak etkin çalışmalar yürütebilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Bir ekip içerisinde etkin çalışabilme becerisi gösterir ve sorumluluk alır.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip, bilim ve teknolojideki gelişmeleri kitle iletişim araçları aracılığı ile takip edebilir ve kendini sürekli yenileyebilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinçlidir.
|
|
|
|
3 |
|
|
3 |
Sosyal Sorumluluk çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincindedir ve bu konunun öneminin farkındadır.
|
|
|
2 |
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir problemi sözlü ya da yazılı ifade edebilir ve etkin iletişim kurabilir ve en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
İnsan Kaynakları Yönetimi, denetimi, gelişimi ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibir ve bu bilgileri çalışmalarında uygulayabilir.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Mesleki ve etik sorumluluk bilincine ile toplumda bu sorumluluğu yayma bilincine sahiptir.
|
|
|
|
3 |
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
2 |
28 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
14 |
2 |
28 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı Hazırlığı |
8 |
8 |
64 |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
5 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
43 |
0 |
147 |
|
Genel Toplam |
147 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,8 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|