TR EN

YEREL YÖNETİMLERDE REKREASYON DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RKY325 YEREL YÖNETİMLERDE REKREASYON 5 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Prof.Dr. SEYDİ KARAKUŞ
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, Yerel yönetimler tarafından planlanan ve uygulanan rekreatif etkinliklere dair olası sorunların nedenlerini tartışabilecek ve yerel yönetimlerde uygulanan rekreasyon hizmetlerinin
İçerik: Dersin içeriği; Yerel yönetim kavramı ve rekreasyon, Yerel yönetimlerin varlık nedenleri ve rekreasyonun yeri, Belediyeler organları, kuruluşu, Belediyelerin görevleri ve kamu rekreasyonu sorumluluğu, İl özel idareleri organları, kuruluşu, İl özel idareleri görevleri ve kamu rekreasyonu sorumluluğu, Yerel yönetimler ve rekreasyon hizmetlerinde gönüllü katılım, Büyükşehir belediyeleri organları, kuruluşu, Büyükşehir belediyeleri görevleri ve kamu rekreasyonu sorumluluğu, Büyükşehir belediyeleri rekreasyon hizmetleri ve koordinasyonu, Merkezi idareyle yerel yönetimler arası görev paylaşımı, Yerel yönetimlerde rekreasyon hizmetlerinin planlanması ve uygulanmasına dair sorunları, Yerel yönetimlerde reform tartışmaları ve Dünya’da yerel yönetimler ve rekreasyon hizmetleri konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Yerel yönetim ve rekreasyona ilişkin temel kavramları tanımlar
Yerel yönetimlerde rekreasyonun yeri ve önemini açıklar
Yerel yönetimler, Belediyeler ve il özel idare organlarının görev ve sorumluluklarını açıklar
Yerel yönetimler tarafından planlanan ve uygulanan rekreatif etkinliklere dair olası sorunların nedenlerini tartışır.
Yerel yönetimlerde uygulanan rekreasyon hizmetlerinin içeriğini ve uygulama süreçlerini inceler.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Ders ile ilgili genel bilgiler ve literatür bilgisi Anlatım yöntemi
2 Literatür tarama, Konuyla ilgili kitap okuma Yerel yönetim kavramı ve rekreasyon Anlatım, Soru Cevap
3 Literatür tarama, Konuyla ilgili kitap okuma Yerel yönetimlerin varlık nedenleri ve rekreasyonun yeri Anlatım, Soru Cevap
4 Literatür tarama, Konuyla ilgili kitap okuma Belediyeler organları, kuruluşu Anlatım, Soru Cevap
5 Web sayfası tarama ve kitap okuma Belediyelerin görevleri ve kamu rekreasyonu sorumluluğu Anlatım, Soru Cevap
6 Web sayfası tarama ve kitap okuma İl özel idareleri organları, kuruluşu Anlatım, Soru Cevap
7 Literatür tarama, Konuyla ilgili kitap okuma İl özel idareleri görevleri ve kamu rekreasyonu sorumluluğu Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması Yerel yönetimler ve rekreasyon hizmetlerinde gönüllü katılım Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
10 Literatür tarama, Konuyla ilgili kitap okuma Büyükşehir belediyeleri organları, kuruluşu Anlatım, Soru Cevap
11 Literatür tarama, Konuyla ilgili kitap okuma Büyükşehir belediyeleri görevleri ve kamu rekreasyonu sorumluluğu Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
12 Web sayfası tarama ve kitap okuma Büyükşehir belediyeleri rekreasyon hizmetleri ve koordinasyonu Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
13 Web sayfası tarama ve kitap okuma Merkezi idareyle yerel yönetimler arası görev paylaşımı Anlatım, Soru Cevap
14 Literatür tarama, Konuyla ilgili kitap okuma Yerel yönetimlerde rekreasyon hizmetlerinin planlanması ve uygulanmasına dair sorunları Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
15 Uygulama Yerel yönetimlerde reform tartışmaları ve Dünya’da yerel yönetimler ve rekreasyon hizmetleri Anlatım, Soru Cevap, Tartışma Yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Ardahan (2016) ‘Her Yönüyle Rekreasyon’,Detay Yayıncılık,ANKARA
Karaküçük, S.; Rekreasyon “Boş Zamanları Değerlendirme”, 5. Baskı, Gazi Kitabevi, Ankara, 2005
Lafarge, P.; Tembellik Hakkı, 5. Baskı, (Çev. V. Günyol), Telos Yayınları, İstanbul, 1993
O’Sullivan, E.L.; Marketing for Parks, Recreation and Leisure, Venture Publishing INC, State College, P.A. 1991

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
5
2
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
4
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
5
2
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
5
2
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
4
3
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
5
4
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
4
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
5
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
4
2
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
5
3
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
4

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0