TR EN

REKREASYONDA ÖRNEK ETİK ANALİZ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RKY421 REKREASYONDA ÖRNEK ETİK ANALİZ 7 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. TEKMİL SEZEN SOYAL
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, Rekreasyon alanlarına ilişkin örnek olay analizi tekniklerini kullanabilecek ve örnek olay analizlerini inceleyebilecek bilgi birikimini kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, rekreasyon alanında iş etiğini örnek olay analizi yöntemleri, basamaklarını kullanarak, spor sektörü içerisinde yer alan işletmelerin, hizmet verdiği alanlarda yaşanan problemleri analitik yöntemlerle belirleme, çözüm önerileri sunma sürecini değerlendirme ve hazırlık yapma konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Rekreasyon alanında uygulanan örnek olay analizinin önemini açıklar
Rekreasyon çalışma alanlarında kullanılan Workshop ve beyin fırtınası tekniklerini uygular
3Rekreasyon çalışma alanlarında karşılaşılacak olası problemleri yansıtan örnek olay kurgusu oluşturur
Rekreasyon alanında kullanılan Örnek olay analizi tekniklerini kullanır
Rekreasyon alanına ait örnek olay analizlerini inceler

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme. İş etiğine giriş ve temel kavramlar Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
2 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Etik değerlere verilen önem ve uyum, İşletmelerde etiğin önemi Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
3 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma İş ahlakını oluşturan temel alanlar (İşletmecilik ahlakı, Meslek ahlakı, Çalışma ahlakı) Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
4 Literatür tarama Etik davranışı yönetmek: İşletmelerde etik anlayışın geliştirilmesi ve etik eğitimi Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
5 Konu ile ilgili makale okuma Örnek olay analizi yöntemi kavramı, önemi ve amacı Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
6 Literatür tarama Örnek olay basamakları ve örneklendirme Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi
7 Konu ile ilgili kitap bölümü okula Mevcut durumun analizi, problemin ve temel unsurların tanımlanması, problemin nedenlerinin belirlenmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve bireysel çalışma
8 - ARA SINAV -
9 Konu ile ilgili makale okuma Örnek olay problemi çözecek seçeneğin seçim çalışmaları ve uygulanır hale getirilmesi Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı bireysel çalışma
10 Konu ile ilgili örnek olay inceleme Rekreasyon çalışma alanlarında Workshop tekniği ve uygulama Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi ve uygulamalı grup çalışması
11 Konu ile ilgili örnek olay inceleme Rekreasyon çalışma alanlarında Beyin Fırtınası tekniği ve uygulama Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi, uygulamalı grup ve bireysel çalışmalar
12 Konu ile ilgili video izleme İzletilecek videolar üzerinden çıkarsamalar yaptırılması Anlatım, soru-cevap, tartışma grup çalışma
13 Konu ile ilgili makale okuma Örnek olay çözümünün sözlü ve yazılı olarak ifade edilmesi, örnek olay analizi; Öğrenci proje sunumları Anlatım, soru-cevap, tartışma Yöntemi ve grup çalışması
14 Köşe yazısı okuma ve özet çıkarma Örnek olay yazabilme ve çözümleyebilme, örnek olay analizi; Öğrenci proje sunumları Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi, örnek olay analizi ve grup çalışmaları
15 Konu ile ilgili kampanya araştırmaları Rekreasyon alanlarına ilişkin örnek olay analizi; Öğrenci proje sunumları Anlatım, soru-cevap, tartışma örnek olay analizi, grup çalışmaları,
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Serarslan, M. (2005). Spor Yönetiminde Örnek Olay Analizi. Morpa Yayınevi, İstanbul
Drucker, P. ve Maciariello, J. (2012). Yönetim Örnek Vakalar, Optimist Yayınevi, İstanbul
Serarslan, M. (2006). Spor Örgütlerinde Toplam Kalite Yönetimi, Morpa Yayınevi, İstanbul
Tınaz, P. (2013). Çalışma Yaşamından Örnek Olaylar. Beta Basım Yayım, İstanbul
Meryem AKOĞLAN KOZAK, H., NERGİZ, Turizmde Etik, Detay Yayıncılık, 2012. Mahmut ARSLAN, İş ve Meslek ahlakı, Siyasal Kitabevi, 2012

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
5
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
4
2
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
5
2
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
5
2
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
5
3
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
5
4
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
5
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
5
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
4
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
5
2
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
5
3
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0