TR EN

REKREASYONDA ARAŞTIRMALAR VE GÜNCEL GELİŞMELER DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RKY416 REKREASYONDA ARAŞTIRMALAR VE GÜNCEL GELİŞMELER 8 3 3 5

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MUSTAFA CAN KOÇ
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; öğrencilere, rekreasyon alanında ele alınan çeşitli konulardaki güncel uygulama ve araştırmalar ile Dünyada ve Türkiye’deki kitlesel rekreasyon organizasyonlarını inceleyebilecek bilgiyi kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği; etnik gruplar ve serbest zaman, pozitif ayrımcılık ve serbest zaman, kadın ve serbest zaman, feminist yaklaşım ve serbest zaman teorisi, engelliler ve terapi rekreasyonu, herkes için rekreasyon, rekreasyon ve alternatif turizm, rekreasyonda girişimcilik, halk ve kamu rekreasyonu, Türkiye’de yeni rekreasyon alan ve aktiviteleri, dünyada yeni rekreasyon alan ve aktiviteleri, dünyada ve Türkiye’de kitlesel rekreasyon organizasyonları inceleme ve karşılaştırma konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Serbest zaman ve rekreasyona ilişkin kavramları tanımlar
Farklı özelliklere sahip gruplar için uygulanan rekreasyonel etkinliklerin önemini açıklar
Türkiye’de uygulanan yeni ve güncel rekreasyon aktivitelerini, toplumun ihtiyaçlarını dikkate alarak tartışır.
Dünyada ve Türkiye’de uygulanan kitlesel rekreasyon organizasyonlarını inceler
Rekreasyon alanındaki güncel uygulamaları ve araştırmaları inceler

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin amacı, içeriği ve işleyişi hakkında bilgilendirme Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
2 Konu ile ilgili makale okuma Etnik gruplar ve serbest zaman Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
3 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Pozitif ayrımcılık ve serbest zaman Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
4 Konu ile ilgili video izleme Kadın ve serbest zaman Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
5 Konu ile ilgili köşe yazısı okuma Feminist yaklaşım ve serbest zaman teorisi Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
6 Konu ile ilgili makale okuma Engelliler ve terapi rekreasyonu Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
7 Konu ile ilgili kampanya araştırmaları Herkes için rekreasyon Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Konu ile ilgili kitap bölümü okuma Rekreasyon ve alternatif turizm Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
10 Literatür taraması Rekreasyonda girişimcilik Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
11 Literatür taraması Halk ve kamu rekreasyonu Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
12 Literatür taraması Türkiye’de yeni rekreasyon alan ve aktiviteleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
13 Literatür taraması ve sunum hazırlama Dünyada yeni rekreasyon alan ve aktiviteleri Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
14 Literatür taraması ve sunum hazırlama Dünyada ve Türkiye’de kitlesel rekreasyon organizasyonları inceleme ve karşılaştırma Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
15 Sunum hazırlama Ödev sunumları ve sınava hazırlık Anlatım, soru-cevap ve tartışma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Doytcheva, M. (2016). Çokkültürlülük. İletişim Yayınları, 3. Baskı, (çev: Tuba Akıncılar Onmuş). İstanbul.
Baysaling, Ö. ve Uğur, E. (2002) Herkes İçin Spor: Vücut Geliştirme, Fitness ve Formda Kalma. İlpress Basım ve Yayım. İstanbul.
Ardahan, F. ve ark. (2016). Her Yönüyle Rekreasyon. Detay Yayıncılık. Ankara.
Kelly, J.R. (1989). Leisure. Prentice-Hall, Second Edition. New Jersey.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon alanına ait kavramları tanımlar.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin; program geliştirme, planlama, yürütme ve değerlendirme konularına ilişkin edindiği bilgi birikimi ile serbest zaman faaliyetlerinin organizasyonu ve işleyişini tartışır.
5
2
Rekreasyon alanına ilişkin kavramlar ile fiziksel ve zihinsel gelişime ait kuramları ilişkilendirir.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sosyo demografik ve sosyo kültürel özellikleri dikkate alarak, bireyin ve grupların ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman faaliyetlerini belirler.
2
2
Rekreasyon alanındaki güncel faaliyetlerin planlama, uygulama ve sonuçlarına ait verileri bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak analiz eder.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bireyin ve grupların yaşam kalitesini arttırmak amacıyla uygulanan serbest zaman faaliyetlerinde ihtiyaç duyulan uygulama alanını, ekipmanları, teknolojik yazılımları, yazılı materyalleri ve insan kaynaklarını verimli bir şekilde kullanır.
3
2
Serbest zaman faaliyetlerine yönelik organizasyonların her aşamasını planlar, yürütür ve uygulamaya ait sonuçlarını değerlendirir.
2
3
Rekreasyon alanı, spor bilimleri ve rekreasyon liderliği mesleğine ilişkin sorunları, sahip olduğu literatür bilgisine dayanarak, eleştirel ve sorgulayıcı bir bakış açısıyla çözümler.
3
4
Bireyin ve grubun sosyo-demografik özelliklerini dikkate alarak ulaşılmak istenen hedeflere yönelik uygun serbest zaman aktivitesini seçer (chose) ve serbest zaman aktivitesinin program içeriğini hazırlar.
2
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İşbirliğine dayalı grup çalışmalarında; bilimsel araştırma, proje, etkinlik, sportif ve sosyal serbest zaman faaliyetlerini yönetir (administer) ve süreç içinde karşılaşılabilecek olası sorunları çözümler.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği uygulamaları ile ilgili bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini fark eder.
4
2
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; bilimsel, teknolojik ve güncel gelişmeler ışığında mevcut bilgi ve becerilerini eleştirel bakış açısıyla sorgular.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alana dair edindiği bilgileri ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
2
2
Ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen sportif etkinlik, organizasyon ve çalışmalarda; rekreasyon liderliği uygulamalarına ilişkin bilgi ve yetkinliklerini, sahip olduğu sosyal yaşam ve iletişim becerileri ile daha etkin kullanır.
2
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Rekreasyon liderliği mesleği ile toplumsal yaşamda kabul edilmiş etik değerleri açıklar.
4
2
Rekreasyon alanına ait tarihsel gelişim süreci ve teorik bilgi birikiminden yararlanarak; grubun ihtiyaçlarına yönelik serbest zaman aktiviteleri ile ilgili sorunları fark eder ve çözüm teorileri üretmek üzere toplumun sosyal gelişimini analiz eder.
3
3
Rekreasyon liderliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli özgün proje, organizasyon ve faaliyetleri düzenler.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 2 26
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 7 5 35
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 125
Genel Toplam 125
Toplam İş Yükü / 25.5 4,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 5,0