Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
RKY122 | TEKNİK RESİM II | 2 | 5 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA: |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Bu dersin amacı, teknik resim kurallarına uygun olarak tek ve çift kaçışlı perspektifi öğretmek, mimari elemanların çizimlerini ve örnek uygulamalar yaptırarak el becerilerini geliştirmektir. Ayrıca, teknik resimde kullanılan rapidograf, aydınger, asetat gibi malzemelerin nasıl kullanılması gerektiğini uygulamalar yaptırarak öğretmektir. |
İçerik: | Bu dersin içeriği; mimari teknik resmin esasları, çizim ölçekleri, perspektif çeşitleri, mimari plan, kesit ve görünüm ilişkileri konularından oluşmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Tek ve çift kaçişlı perspektiflerin çizim kurallarını uygular. |
Mimari planları etüt eder. |
Rapidograf kalemleri ile çizim yapar. |
Mimari plan ve kesit çiziminin esaslarını bilirler ve örnek çizim yapar. |
Mimari çizimlerde kullanılan standart sembolleri ve legandları açıklar. |
Restorasyon ve Konservasyon alanında gerektiğinde teknik resim yapar. |
Plan, kesit ve görünüm uygulamaları yaparak teknik resim alanında uygulama yapar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Konu ile ilgili kaynakça hazırlanması | Derse giriş, ders içeriğinin tanıtılması. Teknik resmin tarihçesi. | Sözlü anlatım |
2 | Konu ile ilgili kaynakça hazırlanması | Tek kaçışlı perspektif uygulamaları (ev,oda, mutfak). | Sözlü anlatım |
3 | Konu ile ilgili kaynakça hazırlanması | Çift kaçışlı perspektif ve uygulamaları. | Sözlü anlatım ve uygulama |
4 | Konu ile ilgili kaynakça hazırlanması | Rapido kalemi tanıma ve alıştırma çizimleri. | Sözlü anlatım ve uygulama |
5 | Konu ile ilgili kaynakça hazırlanması | Ölçü esasları, ölçü oranları. | Sözlü anlatım ve uygulama |
6 | Konu ile ilgili kaynakça hazırlanması | Eşyanın görünümü için ölçü olarak göz. | Sözlü anlatım ve uygulama |
7 | Konu ile ilgili kaynakça hazırlanması | Yapı çizimlerine dair semboller | Sözlü anlatım ve uygulama |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Konu ile ilgili kaynakça hazırlanması | Genel Tekrar ve Dersin Değerlendirilmesi. | Sözlü anlatım ve uygulama |
10 | Konu ile ilgili kaynakça hazırlanması | 1:20 ölçekli plan ve kesit çizimi. | Sözlü anlatım ve uygulama |
11 | Konu ile ilgili kaynakça hazırlanması | 1:100 ölçekli plan ve kesit çizimi. | Sözlü anlatım ve uygulama |
12 | Konu ile ilgili kaynakça hazırlanması | Perspektif çeşitleri ve örnekleri. | Sözlü anlatım ve uygulama |
13 | Konu ile ilgili kaynakça hazırlanması | Perspektif çizim uygulamaları. | Sözlü anlatım ve uygulama |
14 | Konu ile ilgili kaynakça hazırlanması | Semboller ve lejandlar. | Sözlü anlatım ve uygulama |
15 | Konu ile ilgili kaynakça hazırlanması | Genel Tekrar ve Dersin Değerlendirilmesi. | Sözlü anlatım ve uygulama |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Şahinler O. (2016). Fehmi Kızıl: Mimarlıkta Teknik Resim. İstanbul: Yem Yayınları. |
Metzger P. (2012). Perspektif Sanatı. İstanbul: Hayalperest Yayınevi. |
Ching, F.D.K. (2010). Mimarlıkta ve Sanatta Yaratıcı bir Süreç: Çizim. İstanbul: YEM Yayınları. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili güncel bilgileri, koruma ve onarım için gerekli çağdaş teknik ve malzeme bilgisi ile ilişkilendirerek açıklar.
|
3 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Restorasyon ve Konservasyon alanında edindiği bilgi ve olgular ile gerekli bilimsel ve dijital teknolojik alanlar arasında bağlantı kurar.
|
3 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Restorasyon ve konservasyon eğitiminde edindiği ileri düzeyde teorik ve uygulama bilgileri mesleki alanda uygular.
|
3 | |||||
2 |
Evrensel ölçekte koruma kavramlarını ve mevzuatı yorumlar.
|
1 | |||||
3 |
Teknik şartname, keşif, metraj ve hakediş raporlarını hazırlar.
|
4 |
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Eserin hammadde ve mevcut bozulma durumlarını değerlendirir.
|
2 | |||||
2 |
Restorasyon ve restitüsyon projelerini hazırlar.
|
4 | |||||
3 |
Restorasyon ve konservasyon projelerinde ortaya çıkan sorunları ve proje verilerini analiz eder.
|
4 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir projeyi bağımsız olarak sonuçlandırır.
|
4 | |||||
2 |
Büro, atölye, şantiye ve arkeolojik kazı çalışmalarında diğer departmanlarla iş birliği yapar.
|
3 | |||||
3 |
Alanları ile alakalı disiplinlerarası çalışmalarda fikirlerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Restorasyon ve konservasyon alanına ilişkin temel bilgiyi kazanır.
|
4 | |||||
2 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle, bilim ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemeyi ilke olarak kabul eder.
|
2 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Restorasyon ve konservasyon ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzmanlarla tartışır.
|
2 | |||||
2 |
Mesleki ve toplumsal etik değerleri doğrultusunda toplumu koruma konusunda ikna eder.
|
1 |
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Restorasyon ve konservasyon uygulamaları aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri dikkate alır.
|
1 | |||||
2 |
Restorasyon ve konservasyon alanındaki terminoloji, ilke ve mevzuat bilgisi ve becerilerini hukuki ve etik sorumluluklarının bilinciyle uygular.
|
1 | |||||
3 |
Yapı ve yapı malzemelerinin bozulma süreçlerini ayırt eder ve mevcut bozulmalara karşı alınacak önlemleri belirler.
|
3 | |||||
4 |
Mesleki uygulamalarda kullanılan malzemelerin kimyasal özellikleri ve uygulanışını değerlendirir.
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 5 | 70 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 1 | 14 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 10 | 3 | 30 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 10 | 3 | 30 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 52 | 0 | 156 |
Genel Toplam | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |