TR EN

TEKNİK RESİM II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
RKY122 TEKNİK RESİM II 2 5 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi , TYY: + , EQF-LLL: , QF-EHEA:
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı, teknik resim kurallarına uygun olarak tek ve çift kaçışlı perspektifi öğretmek, mimari elemanların çizimlerini ve örnek uygulamalar yaptırarak el becerilerini geliştirmektir. Ayrıca, teknik resimde kullanılan rapidograf, aydınger, asetat gibi malzemelerin nasıl kullanılması gerektiğini uygulamalar yaptırarak öğretmektir.
İçerik: Bu dersin içeriği; mimari teknik resmin esasları, çizim ölçekleri, perspektif çeşitleri, mimari plan, kesit ve görünüm ilişkileri konularından oluşmaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Tek ve çift kaçişlı perspektiflerin çizim kurallarını uygular.
Mimari planları etüt eder.
Rapidograf kalemleri ile çizim yapar.
Mimari plan ve kesit çiziminin esaslarını bilirler ve örnek çizim yapar.
Mimari çizimlerde kullanılan standart sembolleri ve legandları açıklar.
Restorasyon ve Konservasyon alanında gerektiğinde teknik resim yapar.
Plan, kesit ve görünüm uygulamaları yaparak teknik resim alanında uygulama yapar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Konu ile ilgili kaynakça hazırlanması Derse giriş, ders içeriğinin tanıtılması. Teknik resmin tarihçesi. Sözlü anlatım
2 Konu ile ilgili kaynakça hazırlanması Tek kaçışlı perspektif uygulamaları (ev,oda, mutfak). Sözlü anlatım
3 Konu ile ilgili kaynakça hazırlanması Çift kaçışlı perspektif ve uygulamaları. Sözlü anlatım ve uygulama
4 Konu ile ilgili kaynakça hazırlanması Rapido kalemi tanıma ve alıştırma çizimleri. Sözlü anlatım ve uygulama
5 Konu ile ilgili kaynakça hazırlanması Ölçü esasları, ölçü oranları. Sözlü anlatım ve uygulama
6 Konu ile ilgili kaynakça hazırlanması Eşyanın görünümü için ölçü olarak göz. Sözlü anlatım ve uygulama
7 Konu ile ilgili kaynakça hazırlanması Yapı çizimlerine dair semboller Sözlü anlatım ve uygulama
8 - ARA SINAV -
9 Konu ile ilgili kaynakça hazırlanması Genel Tekrar ve Dersin Değerlendirilmesi. Sözlü anlatım ve uygulama
10 Konu ile ilgili kaynakça hazırlanması 1:20 ölçekli plan ve kesit çizimi. Sözlü anlatım ve uygulama
11 Konu ile ilgili kaynakça hazırlanması 1:100 ölçekli plan ve kesit çizimi. Sözlü anlatım ve uygulama
12 Konu ile ilgili kaynakça hazırlanması Perspektif çeşitleri ve örnekleri. Sözlü anlatım ve uygulama
13 Konu ile ilgili kaynakça hazırlanması Perspektif çizim uygulamaları. Sözlü anlatım ve uygulama
14 Konu ile ilgili kaynakça hazırlanması Semboller ve lejandlar. Sözlü anlatım ve uygulama
15 Konu ile ilgili kaynakça hazırlanması Genel Tekrar ve Dersin Değerlendirilmesi. Sözlü anlatım ve uygulama
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Şahinler O. (2016). Fehmi Kızıl: Mimarlıkta Teknik Resim. İstanbul: Yem Yayınları.
Metzger P. (2012). Perspektif Sanatı. İstanbul: Hayalperest Yayınevi.
Ching, F.D.K. (2010). Mimarlıkta ve Sanatta Yaratıcı bir Süreç: Çizim. İstanbul: YEM Yayınları.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili güncel bilgileri, koruma ve onarım için gerekli çağdaş teknik ve malzeme bilgisi ile ilişkilendirerek açıklar.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Restorasyon ve Konservasyon alanında edindiği bilgi ve olgular ile gerekli bilimsel ve dijital teknolojik alanlar arasında bağlantı kurar.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Restorasyon ve konservasyon eğitiminde edindiği ileri düzeyde teorik ve uygulama bilgileri mesleki alanda uygular.
3
2
Evrensel ölçekte koruma kavramlarını ve mevzuatı yorumlar.
1
3
Teknik şartname, keşif, metraj ve hakediş raporlarını hazırlar.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Eserin hammadde ve mevcut bozulma durumlarını değerlendirir.
2
2
Restorasyon ve restitüsyon projelerini hazırlar.
4
3
Restorasyon ve konservasyon projelerinde ortaya çıkan sorunları ve proje verilerini analiz eder.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir projeyi bağımsız olarak sonuçlandırır.
4
2
Büro, atölye, şantiye ve arkeolojik kazı çalışmalarında diğer departmanlarla iş birliği yapar.
3
3
Alanları ile alakalı disiplinlerarası çalışmalarda fikirlerini sözlü ve yazılı olarak ifade eder.
2
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Restorasyon ve konservasyon alanına ilişkin temel bilgiyi kazanır.
4
2
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinciyle, bilim ve teknolojik gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemeyi ilke olarak kabul eder.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Restorasyon ve konservasyon ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzmanlarla tartışır.
2
2
Mesleki ve toplumsal etik değerleri doğrultusunda toplumu koruma konusunda ikna eder.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Restorasyon ve konservasyon uygulamaları aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri dikkate alır.
1
2
Restorasyon ve konservasyon alanındaki terminoloji, ilke ve mevzuat bilgisi ve becerilerini hukuki ve etik sorumluluklarının bilinciyle uygular.
1
3
Yapı ve yapı malzemelerinin bozulma süreçlerini ayırt eder ve mevcut bozulmalara karşı alınacak önlemleri belirler.
3
4
Mesleki uygulamalarda kullanılan malzemelerin kimyasal özellikleri ve uygulanışını değerlendirir.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 5 70
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 1 14
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 10 3 30
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 10 3 30
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 5 5
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 52 0 156
Genel Toplam 156
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0