TR EN

CREATIVITY AND INNOVATION IN CULINARY DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GAS424 CREATIVITY AND INNOVATION IN CULINARY 8 3 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İngilizce
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi FATİH BOZKURT
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı ileri mutfak tekniklerini anlayarak, temel beslenme kavramlarını ve gıda güvenliği kurallarını da göz önünde bulundurarak yeni ürün tasarımı ve konseptleri geliştirebilme becerisine sahip öğrenciler yetiştirmektir.
İçerik: Bu dersin içeriği ileri mutfak teknikleri, yeni ürün geliştirme, gıda tasarımı, tadım ve duyusal özelliklerdir.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Mutfak endüstrisinde yeni gıda trendlerini takip ederek yenilikçi teknikleri seçer.
Yeni gıda trendlerine göre mutfakta farklı içerikler ile yeni ürünler geliştirir.
Farklı ve kişiye özel menüler üretir.
Kazandığı bilgi ve becerileri kullanarak yeni iş geliştirme planları organize eder.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin işleyiş planı, amacı ve içeriğinin açıklanması, ürün ve servis inovasyonu kavramına giriş Anlatım, Tartışma
2 Makale okuma Yeni ürün geliştirmenin gerekliliği, müşteri ihtiyaçlarının tanımı ve ortaya koyulması, konsept yaratma Anlatım, Tartışma
3 Makale okuma Ekonomik açıdan ürün geliştirme, yaratıcılık ve takım çalışması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
4 Makale okuma İnovasyon ve yaratıcılığın yeni ürün geliştirmede önemi, yaratıcılık araçları, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
5 Literatür araştırması Ürün ve servis tasarımı, prototip ürün Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
6 Literatür araştırması, Ödev sunumu hazırlama, Ürün geliştirme Ürün geliştirmede pazar araştırması Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
7 Literatür araştırması, Ödev sunumu hazırlama, Ürün geliştirme Ürün geliştirme ve tutundurma faaliyetleri Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay Analizi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür araştırması, Ödev sunumu hazırlama, Ürün geliştirme Büyük firmalarda yeni ürün geliştirme ve organizasyonel faktörler Ödev sunumları, Anlatım, Tartışma
10 Literatür araştırması Yeni ürün geliştirme sürecinin yönetimi Anlatım, Tartışma Grup Çalışmaları, Video İzleme
11 Ürün geliştirme Yeni gıda ürünü geliştirme, pazarlama ve yerleştirme için stratejiler Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Grup Çalışmaları
12 Ürün geliştirme Tüketici yaklaşımları, gıda ambalaj tasarımı, kültürlerarası çalışmalar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma Grup Çalışmaları
13 Ürün geliştirme, Ödev sunumu hazırlama Geliştirilen yeni ürünlerin değerlendirilmesi-Grup sunumları Ödev sunumları, Anlatım, Tartışma
14 Ürün geliştirme, Ödev sunumu hazırlama Geliştirilen yeni ürünlerin uygulanması-Grup sunumları Ödev sunumları, Anlatım, Tartışma
15 Ürün geliştirme, Ödev sunumu hazırlama Tüketici algısı oluşturma ve yönetme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Horng, J., & Lin, L. 2017. Gastronomy and Culinary Creativity. In J. Kaufman, V. Glăveanu, & J. Baer (Eds.), The Cambridge Handbook of Creativity across Domains (Cambridge Handbooks in Psychology, pp. 462-478). Cambridge: Cambridge University Press.
Hauser, J. And Dahan, E. 2011. New product development. In Grover, R., Malhotra, N.K., Hill, M (Eds.), Marketing Management: Essential Marketing Knowledge and Practice.
Albors et. al. 2013. Creativity and Innovation Patterns of Haute Cuisine Chefs. Journal of Culinary Science & Technology. 11 (1)

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gastronomi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
3
2
Alanıyla ilgili temel kavramları, çalışma alanları ve yaklaşımları yorumlar.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanıyla ilgili bilgi ve olguları sosyal bilimlerin Hukuk, Sosyoloji, Felsefe ve Ekonomi gibi alanlarıyla ilişkilendirir.
2
2
Ulusal ve uluslararası mutfakları benzerlik ve farklılıkları yönünden karşılaştırır.
3
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yeme içme sanatının işleyişini, sistemlerini ve yapılarını analiz eder.
3
2
Mutfak faaliyetlerinin teknik altyapısını ve içeriğini hazırlar.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Gıda bilimi ile ilgili teorik bilgileri gastronomi alanına uygular.
5
2
Alanındaki paydaşlarıyla yeni fikirler, ürünler meydana getirmek için işbirliği yapar.
5
3
Temel mutfak tekniklerini ve ürün hazırlama prensiplerini günümüz teknolojisine entegre eder.
5
4
Yiyecek-içecek işletmelerinde iş düzenini ve akışını planlar.
4
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yiyecek ve içecek alanında maliyetleri hesaplar.
1
2
Bir yiyecek-içecek işletmesini etkin bir şekilde yürütecek yönetim teorilerini, işe alım ve değerlendirme süreçlerini uygular.
3
3
Alanındaki ulusal ve uluslararası yarışma ve fuarlara katılımı organize eder.
3
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenmeyi ilke olarak kabul ederek alanıyla ilgili gelişmeleri, değişimleri ve yenilikleri araştırır.
4
2
Alanıyla ilgili planlama, icra ve düzenleme hatalarını sistematik şekilde bulur.
3
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sunum ve iletişim tekniklerini kullanarak fikirlerini ayzılı ve sözlü bir şekilde ifade eder.
4
2
Alanıyla ilgili etkinlikler düzenler.
3
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mesleğiyle ilgili etik değerleri ve kanuni düzenlemeleri mevzuatta yer alan maddeler doğrultusunda yorumlar.
3
2
Tarihi, kültürel ve coğrafi zenginlikleri kullanarak alanında toplumsal ve sosyal içerikli projeler tasarlar.
3
3
Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri kullanarak bilimsel araştırmalar yapar.
3

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 5 70
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 4 56
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 8 6 48
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 6 5 30
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 44 0 206
Genel Toplam 206
Toplam İş Yükü / 25.5 8,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0