Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
LEE690 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ | 1 | 3 | 3 | 6 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili doktora düzeyinde bilişsel ve pratik yeterliliğe sahip olur.
|
5 | |||||
2 |
Alanıyla ilgi ve alaka içerisinde olan farklı disiplinleri kendi alanı çerçevesinde yorumlar ve kendi alanına entegre eder.
|
4 |
BİLGİ |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında kullanılan metot ve yöntemler üzerine tartışır ve bu yöntemlerin artı ya da eksi yönlerini ortaya koyar.
|
5 |
BECERİLER |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanıyla ilgili yeni ve bilinmedik bilgileri araştırır, keşfeder, idrak eder ve aktarır.
|
5 | |||||
2 |
Alanında yer alan bilimsel bilginin değerini kavrar, fikirlerini savunur, yenilikçi düşünceler ortaya atar.
|
5 |
BECERİLER |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Öğrendiği gıda hazırlama ve sunma prensiplerini farklı şekillerde pratiğe dökebilir.
|
0 | |||||
2 |
Alanının barındırdığı uygulamalı ilkelerin gerekliliklerine göre hareket etme kabiliyeti kazanır.
|
0 | |||||
3 |
Bilimsel çalışmalar yapar ve bu sayede alanına katkı sunar.
|
5 |
YETKİNLİKLER |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanı ve sektörüyle ilgili atılımlar yapar, tasarılar sunar ve bunları uygulamaya sokar.
|
3 | |||||
2 |
Bilimsel çalışma ya da pratik uygulamalara katılır, ekip arkadaşlarıyla uyumlu çalışır.
|
5 |
YETKİNLİKLER |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Kendi alanını ilgilendiren konularla ilgili küresel çapta bilgi toplar, topladığı bilgileri bilimsel düşünceye göre değerlendirir.
|
5 | |||||
2 |
Bilimsel yönteme uygun hareket eder, değişen ya da güncellenen uygulamalara uyum sağlar.
|
5 |
YETKİNLİKLER |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanının sahip olduğu literatür bilgisine haiz olur.
|
5 | |||||
2 |
Alanındaki paydaşlarıyla ortak hareket eder, projeler geliştirir ve tartışır.
|
5 |
YETKİNLİKLER |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik |
|||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Alanında yaşanan veya yaşanabilecek sorun ve sıkıntıları öngörür, tespit eder, çözüm önerileri getirir.
|
3 | |||||
2 |
Alanında yayınlanmış bilimsel yayınları okur, anlar ve yorumlar.
|
5 |