| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi | 
|---|---|---|---|---|---|
| HTP113 | İLETİŞİME GİRİŞ | 3 | 3 | 3 | 6 | 
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi | 
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
BİLGİ | 
                                |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | 
                                |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Gelişmiş bir adalet nosyonu çerçevesinde karşılıklı hak ve menfaatlerin dengelenmesi gerektiğinin bilincine varır.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 2 | 
                                             
                                                Adli hizmetler alanında çalışmasına yetecek temel bilgilere sahip olur.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
BİLGİ | 
                                |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | 
                                |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Hukukun temel kavramlarını ve başlıca hukuk disiplinlerinin temel özelliklerini sıralayabilir.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
BECERİLER | 
                                |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | 
                                |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Hukuki problemler üzerinde analitik düşünme yeteneği kazanır.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 2 | 
                                             
                                                Alanı ile ilgili temel düzeydeki kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahip olur.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
BECERİLER | 
                                |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | 
                                |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Temel hukuki kavramları asgari düzeyde kullanabilir, karşılaştırabilir ve değerlendirilebilir.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 2 | 
                                             
                                                İleri seviyede klavye kullanabilir ve mahkemelerde adli yazışma sürecini takip edebilir.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
YETKİNLİKLER | 
                                |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | 
                                |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Bireysel başarının yanında, ders içi etkinlikler, farazi dava çalışmaları, adliye çalışmaları ve diğer mesleki ve akademik ziyaretler ile kolektif çalışma becerisini kazanır.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 2 | 
                                             
                                                Edindiği bilgiler doğrultusunda bir dava dilekçesinin usulüne uygun yazılıp yazılmadığını belirleyebilir.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 3 | 
                                             
                                                Staj döneminde ve çalışma hayatında icra memurunun görev alanına giren işlemleri yapabilir, haciz işlemlerini tek başına gerçekleştirebilecek sorumluluğu alabilir.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
YETKİNLİKLER | 
                                |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | 
                                |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Türkçe’yi yazılı ve sözlü bir biçimde etkin olarak kullanabilme yeteneği geliştirir.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 2 | 
                                             
                                                Yaşam boyu öğrenme bilinci kazanır.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
YETKİNLİKLER | 
                                |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | 
                                |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Mesleki becerilerin yanında, gerek bireysel olarak ve gerekse topluluk önünde kendini ifade edebilir.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 2 | 
                                             
                                                Alanıyla ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
YETKİNLİKLER | 
                                |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | 
                                |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Alana ilişkin yürürlükteki temel mevzuat bilgisine sahip olur.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 2 | 
                                             
                                                Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda dava açma ve davayı takip etme yeterliliği kazanır.
                                             
                                         | 
                                            ||||||
| 3 | 
                                             
                                                Alanıyla ilgili edindiği bilgiler doğrultusunda icra ve iflas sürecini takip edebilir.
                                             
                                         | 
                                            ||||||