1 |
Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi |
Giriş: İç mekân, dış mekân ve mekânsal ilişkilere genel bakış: Dersin kapsamı, temel kavramlar ve iç-dış mekân ilişkilerinin iç mimarlık perspektifinden ele alınma biçimi tanıtılır. |
Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
2 |
Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
İç mekândan dış mekâna geçiş tipolojileri: Avlu, teras, balkon, iç sokak gibi yarı açık mekân türleri mimari bütünlük ve işlevsellik açısından tartışılır. |
Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
3 |
Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
Açık alan tipolojileri ve sınıflandırmaları: Kamusal, yarı kamusal ve özel dış mekânlar kullanım biçimleri ve sosyal bağlamlarıyla ele alınır. |
Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
4 |
Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
Dış mekânda insan davranışları ve kullanıcı örüntüleri: Mekân kullanımını etkileyen bireysel ve toplumsal davranış biçimleri gözlem teknikleriyle analiz edilir. |
Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
5 |
Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
Kamusal mekân: Tanımı, tarihsel gelişimi ve çağdaş tartışmalar: Kamusal alan kavramı, kamusallığın dönüşümü ve kamusal alanın iç mimarlıkla ilişkisi kuramsal olarak tartışılır. |
Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
6 |
Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
Kamusal mekânda kullanıcı aktiviteleri ve mekânsal kalite ilişkisi: Oturma, sosyalleşme, hareketlilik gibi kullanıcı eylemleri üzerinden mekân kalitesi değerlendirilmeye başlanır. |
Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
7 |
Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
Kamusal mekân bileşenleri: Donatı, bitkilendirme, zemin kullanımı: Fiziksel bileşenlerin kullanıcı deneyimine etkisi örnekler üzerinden analiz edilir. |
Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
Duyusal algı ve mekân deneyimi: Dış mekânların ses, koku, doku gibi duyusal özellikleriyle kullanıcı üzerindeki etkisi tartışılır. |
- |
10 |
Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
Peyzaj elemanları ve iç-dış mekân sürekliliği: Bitkilendirme, su öğeleri, doğal zeminler gibi peyzaj bileşenlerinin iç mekân algısına katkısı ele alınır. |
Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
11 |
Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
Erişilebilirlik, yönlenme ve güvenlik ilkeleri: Farklı kullanıcı profilleri için açık alan tasarımında erişilebilirlik ve güvenlik ilkeleri değerlendirilir. |
Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
12 |
Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
İklimsel konfor ve sürdürülebilirlik yaklaşımları: Gölgelendirme, rüzgar kontrolü, su geçirgen yüzeyler gibi stratejilerle iklim dostu dış mekân çözümleri ele alınır. |
Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
13 |
Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
Alan analizi ve kullanıcı profili oluşturma yöntemleri: Gözlem, anket, haritalama gibi yöntemlerle kullanıcı odaklı alan analizi nasıl yapılır sorusu irdelenir. |
Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
14 |
Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
Kavramsal tasarım önerilerinin geliştirilmesi: Kuramsal bilgiler ışığında kavramsal tasarım önerilerinin betimsel yollarla ifade edilmesi üzerine örnekler sunulur. |
Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
15 |
Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, önceki haftanın konu tekrarı |
Genel değerlendirme ve eleştirel tartışma: Öğrencilerin dersten edindikleri bilgileri sunmaları ve örnekler üzerinden eleştirel düşünme becerilerinin değerlendirilmesi hedeflenir. |
Ppt. sunum, konu üzerine yüz yüze tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |