TR EN

GÖRSEL ANLATIM III DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IMI227 GÖRSEL ANLATIM III 3 4 2 6

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Program hakkında ön hazırlık Dersin tanımı, kullanım alanları ve kullanım şekillerinin tarifi, üç boyutlu programa Genel Bakış Yüz yüze ders anlatımı
2 Program komutları hakkında araştırma Üç boyutlu programın Arayüzünü Tanımı ve Viewport’lar ile Çalışma . Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
3 Program komutları hakkında araştırma Obje Kontrolleri ve Hizalama İşlemleri, Objelerin Kopyalanması ve Dizi İşlemleri, Objelerin bağlantıları ve gruplandırılması Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
4 Program komutları hakkında araştırma Modelleme Teknikleri, Spline ve Şekil Kontrolleri, Poligon, Edge ve Vertex Kontrolleri Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
5 Program komutları hakkında araştırma Modifier Menüsü ve Modifier Kullanımı, Compound Objeler ile Çalışma, Poligonal Modelleme Teknikleri Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
6 Program komutları hakkında araştırma Mobilya Tasarımı – 1 (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objenin modellenmesi) Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
7 Program komutları hakkında araştırma Mobilya Tasarımı – 2 (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objenin modellenmesi) Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
8 - ARA SINAV -
9 Program komutları tekrarı İç Mekan Tasarımı – 1 (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objelerin modellenmesi) sınıf içi çizim uygulaması
10 Program komutları tekrarı İç Mekan Tasarımı – 2 (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objelerin modellenmesi) sınıf içi çizim uygulaması
11 Program komutları tekrarı İç Mekan Tasarımı – 3 (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objelerin modellenmesi) sınıf içi çizim uygulaması
12 Program komutları tekrarı Sahne oluşturmak, bileşenlerinin anlatımı, materyal, ışık, kamera atanarak Corona Renderer eklentisi ile sabit kare çıktıları oluşturma (Rendering). sınıf içi çizim uygulaması
13 Program komutları tekrarı Tek kare çıktılar (Render) üzerinden, Photoshop kullanarak iyileştirme, Post-Prodüksyon. sınıf içi çizim uygulaması
14 Program komutları tekrarı Tek kare çıktılar (Render) üzerinden, Photoshop kullanarak analiz şemaları ve poster üretimi / Bağlama oturtulmuş tasarımlar, ambiyans çalışmaları, Twinmotion/Lumion üzerinden projeyi eş zamanlı sunma, animasyon-video şeklinde sunma. sınıf içi çizim uygulaması
15 Program komutları tekrarı Genel Tekrar sınıf içi çizim uygulaması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -