TR EN

GÖRSEL ANLATIM III DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
IMI227 GÖRSEL ANLATIM III 3 4 2 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi ADEM ÖZER
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Öğr.Gör. MUHAMMED SAİD ERDEMONAR
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Öğrencilere, İç mekan ve mobilya projelerinde 3D programlarını kullanarak bilgisayar destekli modelleme yapma becerisini kazandırmaktır.
İçerik: Dersin içeriği, 3D programlarını tanıma ve kullanabilme, 3 boyutta modelleyebilme, iç mekan ve mobilyalarında yüzey çalışmaları yapabilme ve yüzeylerine doku ve renk atama konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

3D modelleme programlarını tanımlar.
2 boyutta çizdiği mobilya ve iç mekanları 3 boyutlu modelleme ile anlatır.
3D komutları ile çizim çalışmalarını uygular.
Mobilya ve iç mekan çizimlerini üç boyutlu programını kullanarak uygular.
3 boyutta çizdiği mobilya ve iç mekanların yüzeylerine doku ve renk atayarak modeller.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi Program hakkında ön hazırlık Dersin tanımı, kullanım alanları ve kullanım şekillerinin tarifi, üç boyutlu programa Genel Bakış Yüz yüze ders anlatımı
2 Program komutları hakkında araştırma Üç boyutlu programın Arayüzünü Tanımı ve Viewport’lar ile Çalışma . Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
3 Program komutları hakkında araştırma Obje Kontrolleri ve Hizalama İşlemleri, Objelerin Kopyalanması ve Dizi İşlemleri, Objelerin bağlantıları ve gruplandırılması Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
4 Program komutları hakkında araştırma Modelleme Teknikleri, Spline ve Şekil Kontrolleri, Poligon, Edge ve Vertex Kontrolleri Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
5 Program komutları hakkında araştırma Modifier Menüsü ve Modifier Kullanımı, Compound Objeler ile Çalışma, Poligonal Modelleme Teknikleri Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
6 Program komutları hakkında araştırma Mobilya Tasarımı – 1 (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objenin modellenmesi) Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
7 Program komutları hakkında araştırma Mobilya Tasarımı – 2 (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objenin modellenmesi) Yüz yüze ders anlatımı ve sınıf içi çizim uygulaması
8 - ARA SINAV -
9 Program komutları tekrarı İç Mekan Tasarımı – 1 (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objelerin modellenmesi) sınıf içi çizim uygulaması
10 Program komutları tekrarı İç Mekan Tasarımı – 2 (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objelerin modellenmesi) sınıf içi çizim uygulaması
11 Program komutları tekrarı İç Mekan Tasarımı – 3 (Örnek uygulama üzerinde tasarlanmış tüm objelerin modellenmesi) sınıf içi çizim uygulaması
12 Program komutları tekrarı Sahne oluşturmak, bileşenlerinin anlatımı, materyal, ışık, kamera atanarak Corona Renderer eklentisi ile sabit kare çıktıları oluşturma (Rendering). sınıf içi çizim uygulaması
13 Program komutları tekrarı Tek kare çıktılar (Render) üzerinden, Photoshop kullanarak iyileştirme, Post-Prodüksyon. sınıf içi çizim uygulaması
14 Program komutları tekrarı Tek kare çıktılar (Render) üzerinden, Photoshop kullanarak analiz şemaları ve poster üretimi / Bağlama oturtulmuş tasarımlar, ambiyans çalışmaları, Twinmotion/Lumion üzerinden projeyi eş zamanlı sunma, animasyon-video şeklinde sunma. sınıf içi çizim uygulaması
15 Program komutları tekrarı Genel Tekrar sınıf içi çizim uygulaması
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Bozkurt, L. (2006), 3D Studio Max Modelleme, İstanbul: Pusula Yayıncılık
Mano, M. (1993), Computer System Architecture, Englewood Cliffs, New Jersey: Prentice Hall, 3rd Edition.
Henessy, J., L. & Patterson, D., A. (2017), Computer Architecture: A Quantitative Approach, Cambridge: Morgan Kaufmann Publisher, 3rd Edition.
Keeling, M. (2017), Design It!: From Programmer to Software Architect, The Pragmatic Bookshelf.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Sanat, tasarım, kültür ve mobilya tarihi gibi konular hakkındaki edindiği bilgileri meslek hayatında ve günlük yaşamında kullanır.
1
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mimaride tasarım ilkeleri ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ulusal ve uluslararası, iç ve dış (kamu özel sektör ve gönüllü kuruluşlar) paydaşlar ile disiplinler arası çalışmalarda, proje yönetimi ve süreçleri analiz eder.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekân tasarım ilke ve becerilerini bireysel veya grup içinde sorumluluk alarak uygular.
2
2
Çizim yöntemleri ve tekniklerini (CAD, 3D max ve görsel anlatım programları ve serbest el çizim) tasarım alanlarındaki çalışmalarda kullanır.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç mekânda diğer mesleki alanlar ile disiplinler arası iş birliğini içerisinde, iç mimari, uygulama ve teknik donatım projelerini organize eder.
5
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyerek; iç mekanların tasarım ve planlama alanlarında olası problemleri ve farklı düzenlemeleri yenilikçi, özgün ve sürdürülebilir çözümlerle analiz eder.
1
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları, alanı ile ilgili çalışmalarda sürdürülebilir, özgün proje ve etkinlikler organize eder.
2
2
İlgili kişi ve kurumlarla iş birliği yapabilmek için Türkçe ve en az bir yabancı dilde yazılı ve sözlü olarak kendilerini ifade eder.
1
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
İç Mimarlık programı mezunları; mesleki ölçütler, standartlar ve yasal çerçeveleri kullanarak iç mekân uygulama detayları, mobilya tasarımı ve bina maliyeti yönetimi gibi konularda çözümler geliştirir.
5
2
İç Mimarlık programı mezunları, profesyonel alanlarında; kavramsal tasarım, uygulama detay projeleri ve mobilya tasarımı gibi iç mimarlığa yönelik sürdürülebilir, özgün ve yenilikçi projeler tasarlar.
2
3
İç mimari tasarım, uygulama detayları ve mobilya tasarımı odaklı çalışmalarını; yerel, bölgesel, ulusal ve kültürel duyarlılıkla ve etik değerlere uygun olarak disiplinler arası çalışmalar iş birliği ile organize eder.
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 6 78
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 4 4
Final Sınavı Hazırlığı 1 6 6
Ara Sınav 1 4 4
Ara Sınav Hazırlığı 1 6 6
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 31 0 154
Genel Toplam 154
Toplam İş Yükü / 25.5 6
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0