TR EN

PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ STRATEJİLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
HIR251 PAZARLAMA VE MARKA YÖNETİMİ STRATEJİLERİ 3 3 3 7

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 - Dersin tanıtımı, amaç ve içeriği hakkında bilgi verme. Pazarlama kavramının tanımı, özellikleri, tarihsel gelişimi. -
2 - Pazarlama ile ilgili temel kavramlar. -
3 - Pazarlama karması (4P) ve marka ilişkisi. -
4 - Marka kavramı, marka türleri ve markalaşma süreci. -
5 - Tüketici davranışları, satın alma karar süreci ve markanın rolü -
6 - Marka kimliği, marka kişiliği ve marka imajı -
7 - Marka konumlandırma -
8 - Bölümleme (Segmentasyon) -
9 - Marka denkliği, marka bağlılığı ve marka farkındalığı -
10 - ARA SINAV -
11 - Marka yaratma stratejileri ve markanın görsel ve işitsel unsurları -
12 - Kurumsal marka yönetimi ve marka mimarisinin oluşturulması -
13 - Pazarlama iletişimi ve marka iletişimi stratejileri. (Reklam, Halkla İlişkiler, Sosyal Medya) -
14 - Küresel pazarlama stratejileri ve uluslararası marka yönetimi -
15 - Genel değerlendirme -
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -