TR EN

MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SBP217 MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ 3 2 2 4

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Müşteri ilişkileri süreçlerinin uygulanması, müşteri tatmini, müşteri sadakati ve müşteri yaşam boyu değeri olgusunun ve müşteri deneyimi yönetiminin özümsenmesi ve müşteri ilişkileri yönetiminin pazarlama açısından planlama, uygulama ve kontroldeki rolünün anlaşılması, müşterinin istek ve ihtiyaçlarının karşılanması ve müşteri ilişkilerinin kullanım alanlarına hakim olunmasını amaçlamaktadır. Müşterileri elde etme, büyütme ve sadık hale getirmek açısından rolünün ortaya konmasını ve teknolojik ürünlerin, hizmet alanı içerisinde kullanım özelliklerini ve müşterilere benimsetme amacını taşımaktadır. Müşteri İlişkileri yönetiminde oldukça önemli, ölçüm ve değerlendirme metotlarına hakim olunması ve ders sonunda edinilen bilgilerin mesleki hayatında kullanılabilmesi amaçlanmaktadır.
İçerik: İçeriği: Müşteri ilişkileri yönetimi kavramının strateji, organizasyon ve bilgi teknolojileri temel alınarak açıklanmasıyla birlikte, pazarlama uygulamalarındaki rolünü ve pazarlama uygulamaları açısından önemini ortaya koymaktadır. Bunun yanında “müşteri ilişkileri yönetim”, “ilişkisel pazarlama”, “müşteri değeri”, “müşteri sadakati”, “müşteri tatmini”, “müşteri deneyimi” ve “CRM Ölçüm ve değerlendirme” gibi kavramlara ilişkin açıklamalar yapılmaktadır. Güncel makale örnekleri ile konular desteklenmektedir.