Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
ICM366 | İÇ MİMARLIKTA 3 BOYUTLU DİJİTAL GÖRSELLEŞTİRME | 5 | 4 | 2 | 5 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ASLI ALBAYRAK |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | |
İçerik: |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Ders izlencesinin gözden geçirilmesi. Ders Kaynaklarının gözden geçirilmesi, Program hakkında ön hazırlık | Dersinin tanımı. BIM prensipleri hakkında genel bilgi verilmesi, BIM disiplini ile çalışılan projelerde kullanılabilecek bilgisayar destekli tasarım programları genel bilgilendirme. | Yüz yüze ders anlatımı |
2 | Program komutları hakkında araştırma | BIM disiplininde sektörde geniş kullanım alanı bulan Autodesk Revit Architecture programı arayüz tanıtımı, farklı proje paydaşlarının ortak çalışma yapmasını sağlayan ağların ve çalışma prensiplerinin tanımlanması, Revit ile modellemeye giriş. | Bilgisayar laboratuvarında ders anlatımı ve uygulama. |
3 | Program komutları hakkında araştırma | Ortak aks ve level dosyasının oluşturulması, strüktür dosyasının oluşturulması ve bağlantılı dosya kullanımı (linkli dosya kullanımı) sisteminin anlatılması. | Bilgisayar laboratuvarında ders anlatımı ve uygulama. |
4 | Program komutları hakkında araştırma | Döşeme ve duvar komutlarının tanıtılması, mimari dosyasının oluşturulması ve mimari dosya içinde döşeme ve duvarların modellenmesi. | Bilgisayar laboratuvarında ders anlatımı ve uygulama. |
5 | Program komutları hakkında araştırma | Kapı, pencere gibi mimari elemanların mimari dosyasının içine yerleştirilmesi, modify (düzenleme) araçlarının kullanımıyla gerekli hizalama işlemlerinin yapılması. Roof komutlarının çalışma prensiplerinin anlatılması ve mimari dosyası içinde çatı elemanlarının oluşturulması. | Bilgisayar laboratuvarında ders anlatımı ve uygulama. |
6 | Program komutları hakkında araştırma | Stairs komutlarının tanıtılması, otomatik ve manuel merdiven modelleme, merdiven hesap ayarları ve korkuluklar gibi komut detaylarının anlatılması. | Bilgisayar laboratuvarında ders anlatımı ve uygulama. |
7 | Program komutları hakkında araştırma | Merdiven komutları üzerinde uygulamaya devam edilmesi,m Curtain Wall komutları üzerinden giydirme cephe detaylarının anlatılması, merdiven ve giydirme cephe detaylarının mimari dosyası içinde modellenmesi | Bilgisayar laboratuvarında ders anlatımı ve uygulama. |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Program komutları hakkında araştırma | Mass modelleme araçlarının tanıtılması, mass modelleme ile amorf formların oluşturulması ve yapısal eleman haline getirilmesi. Arazi modelleme komutlarının tanıtılması ve uygulama. | Bilgisayar laboratuvarında ders anlatımı ve uygulama. |
10 | Program komutları hakkında araştırma | Family modelleme tekniklerinin anlatılması, family modelleme teknikleri ile örnek family oluşturma (kapı family’si modelleme). | Bilgisayar laboratuvarında ders anlatımı ve uygulama. |
11 | Program komutları hakkında araştırma | Kaplama ve material atama komutlarının tanıtılması, yapısal elemanlara veri girme yöntemlerinin anlatılması. Teknik çizimlerin detaylandırılması, filtreleme yöntemleri. | Bilgisayar laboratuvarında ders anlatımı ve uygulama. |
12 | Program komutları hakkında araştırma | Listeleme (Schedule) komutlarının kullanımı ile BIM disiplininin dokümantasyon aşamasına geçiş. Dosyaların iki ve üç boyutlu olarak import ve export ayarları. | Bilgisayar laboratuvarında ders anlatımı ve uygulama. |
13 | Program komutları hakkında araştırma | Entegre render programları ile modelin görselleştirmesi ve sunum teknikleri. | Bilgisayar laboratuvarında ders anlatımı ve uygulama. |
14 | Program komutları hakkında araştırma | Genel tekrar ve dönem içi çalışmaların değerlendirilmesi. | Bilgisayar laboratuvarında ders anlatımı ve uygulama. |
15 | Program komutları hakkında araştırma | Genel tekrar ve dönem içi çalışmaların değerlendirilmesi. | Bilgisayar laboratuvarında ders anlatımı ve uygulama. |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Özorhon, B. (2018). Yapı bilgi modellemesi = Building information modeling [BIM]. Abaküs |
Lobur, J. & Null, L. (2015), Essentials Of Computer Organization And Architecture, Sudbury: Jones and Bartlett Publishers, 4th Revision Edition. |
Farrelly, L. (2015), Mimarlıkta Sunum Teknikleri (Feyza Akder, Çev.), İstanbul: Literatür Yayıncılık. |
Issa, R. R. A., & Olbina, S. (Eds.). (2015). Building information modeling : Applications and practices. American Society of Civil Engineers. |
Henessy, J., L. & Patterson, D., A. (2017), Computer Architecture: A Quantitative Approach, Cambridge: Morgan Kaufmann Publisher, 3rd Edition. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
---|---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
DÖNEM SONU- Sınavı (Final) | 1 | 100 | ||
TOPLAM | 1 | 100 |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kuramsal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Yiyecek ve içecek sektöründe çalışan tüm personelin çalışma alanlarını, sorumluluklarını iş güvenliği kurallarına dikkat ederek tanımlar.
|
BİLGİ | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Olgusal | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Pişirmenin ardında yatan bilimsel gerçekleri bilir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bilişsel | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Pişirme işlemi sırasındaki kimyasal reaksiyonları anlayarak uyguladığı tekniklerin gıdanın yapısında, duyusal özelliklerinde, görünüşünde ve kimyasında ne gibi değişiklikler olabileceğinin farkında olarak sağlıklı, doğal, katkısız ve özgün yemek formülleri geliştirir.
|
BECERİLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Uygulamalı | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Türk ve Dünya mutfağını kültürel altyapısıyla birlikte değerlendirerek sahip olduğu bilgi ve becerileri sektörde kullanır.
|
||||||
2 |
Sağlıklı beslenme tabağı prensibini kullanarak kişiye özgü menüler oluşturur.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Gastronomi disipliniyle ilişkili uluslararası gelişmeleri takip ederek etik değerler çerçevesinde projeler hazırlar.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenme Yetkinliği | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
İş hayatında veya akademik yaşamda yaşam boyu öğrenme becerilerini kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmelere kolayca adapte olur.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Disiplinler arası çalışmalarda veya iş hayatında farklı yaklaşımları karşılaştırıp yorumlar.
|
||||||
2 |
Farklı kültürel, sosyal, insani, sanatsal ve politik bakış açılarına göre karar ve eylemlerinin etik sonuçlarını açıkça belirtir.
|
YETKİNLİKLER | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Bir konaklama tesisinin finansal planını oluşturarak, maliyetini hesaplar.
|
||||||
2 |
Moleküler gastronomi bilgilerini kullanarak yemeğin kimyasını açıklar.
|
||||||
3 |
Sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda mesleki yaşamlarında küresel çevre sorunlarına karşı sorumlu davranış gösterir.
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 0 | 0 | 0 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 0 | 0 | 0 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 0 | 0 | 0 |
Genel Toplam | 0 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 0 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 0,0 |