Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
SBE605 |
DOKTORA YETERLİK |
5 |
0 |
0 |
30 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
DOKTORA, TYY: + 8.Düzey, EQF-LLL: 8.Düzey, QF-EHEA: 3.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Öğrencinin doktora yeterlilik sınavına hazırlanması |
İçerik: |
Öğrencinin doktora eğitimi boyunca aldığı bütün derslerden oluşacak bir yeterlilik sınavına hazırlanması. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
tez yazma yeterliliğini kazanacaktır |
doktora eğitiminde aldığı derslerin açıklamalarını yapabilecektir |
doktora eğitiminin genel bir tekrarını yapabilecektir |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
- |
Sınava Hazırlık |
- |
2 |
- |
Sınava Hazırlık |
- |
3 |
- |
Sınava Hazırlık |
- |
4 |
- |
Sınava Hazırlık |
- |
5 |
- |
Sınava Hazırlık |
- |
6 |
- |
Sınava Hazırlık |
- |
7 |
- |
Sınava Hazırlık |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
- |
Sınava Hazırlık |
- |
10 |
- |
Sınava Hazırlık |
- |
11 |
- |
Sınava Hazırlık |
- |
12 |
- |
Sınava Hazırlık |
- |
13 |
- |
Sınava Hazırlık |
- |
14 |
- |
Sınava Hazırlık |
- |
15 |
- |
Sınava Hazırlık |
- |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Geliştirilmiş ders kitapları, geçmiş ve güncel bilimsel araştırma yazıları, tezler, raporlar ve tezin araştırma konusuyla ilintili diğer materyaller |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili doktora düzeyinde bilişsel ve pratik yeterliliğe sahip olur.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Alanıyla ilgi ve alaka içerisinde olan farklı disiplinleri kendi alanı çerçevesinde yorumlar ve kendi alanına entegre eder.
|
|
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanında kullanılan metot ve yöntemler üzerine tartışır ve bu yöntemlerin artı ya da eksi yönlerini ortaya koyar.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanıyla ilgili yeni ve bilinmedik bilgileri araştırır, keşfeder, idrak eder ve aktarır.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Alanında yer alan bilimsel bilginin değerini kavrar, fikirlerini savunur, yenilikçi düşünceler ortaya atar.
|
|
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Öğrendiği gıda hazırlama ve sunma prensiplerini farklı şekillerde pratiğe dökebilir.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Alanının barındırdığı uygulamalı ilkelerin gerekliliklerine göre hareket etme kabiliyeti kazanır.
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Bilimsel çalışmalar yapar ve bu sayede alanına katkı sunar.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanı ve sektörüyle ilgili atılımlar yapar, tasarılar sunar ve bunları uygulamaya sokar.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Bilimsel çalışma ya da pratik uygulamalara katılır, ekip arkadaşlarıyla uyumlu çalışır.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Kendi alanını ilgilendiren konularla ilgili küresel çapta bilgi toplar, topladığı bilgileri bilimsel düşünceye göre değerlendirir.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Bilimsel yönteme uygun hareket eder, değişen ya da güncellenen uygulamalara uyum sağlar.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanının sahip olduğu literatür bilgisine haiz olur.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Alanındaki paydaşlarıyla ortak hareket eder, projeler geliştirir ve tartışır.
|
|
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Alanında yaşanan veya yaşanabilecek sorun ve sıkıntıları öngörür, tespit eder, çözüm önerileri getirir.
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Alanında yayınlanmış bilimsel yayınları okur, anlar ve yorumlar.
|
|
|
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
5 |
70 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
0 |
0 |
0 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
1 |
690 |
690 |
Ara Sınav |
0 |
0 |
0 |
Ara Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
16 |
0 |
762 |
|
Genel Toplam |
762 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
29,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
30,0 |
|