TR EN

SÜRDÜRÜLEBİLİR GASTRONOMİ DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
GST517 SÜRDÜRÜLEBİLİR GASTRONOMİ 1 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu dersin amacı; öğrencilere sürdürülebilirlik algısını öğretmek, sürdürülebilir gastronomi kavramını tanıtmak, bu kavram kapsamında ortaya konulan örnekleri inceleyerek öğrencileri bilinçlendirmektir.
İçerik: Bu dersin içeriği; sürdürülebilirlik kavramı, bu kavramın günümüzdeki önemi ve kapsamı, sürdürülebilir turizm ve kalkınma, gıdaların geleceği ve gastronomik miras kavramı, sürdürülebilir mutfak ve uygulama adımları, sürdürülebilir menü örnekleri, kavram kapsamındaki etkinlikler ve Türkiye ile Dünya çapında gerçekleştirilen uygulamalardır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Sürdürülebilirlik kavramı kapsamında başkalarıyla tartışır.
Sürdürülebilir gastronomi kavramını yorumlar ve diğer alanlardaki çalışmalarla ilişkilendirir.
İlgili alanda gerçekleştirilen örnekleri inceleyerek menüler oluşturur.
Türkiye ve Dünya'daki uygulamaları karşılaştırır.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Kitap okuma Dersin İşleyiş Planının Açıklanması, Dersin Amacı, Dersin İçeriği, Sürdürülebilirlik Kavramı, Kökeni, Sürdürülebilirliğin Tarihçesi. Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
2 Literatür araştırması Günümüz Koşullarında Sürdürülebilirliğin Önemi ve Kapsamı, Sürdürülebilir Kalkınmanın Önemi ve Gastronominin Bu Kalkınmadaki Rolü. Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
3 Literatür araştırması Türkiye’de Gastronomi Sektöründe Sürdürülebilirliği Destekleyen Uygulamalara Örnekler : Yöresel Mutfaklar ile Sürdürülebilirliğin ilişkisi Anlatım, Tartışma,Soru-cevap
4 Literatür araştırması Türkiye’de Gastronomi Sektöründe Sürdürülebilirliği Destekleyen Uygulamalara Örnekler : Yöresel Mutfaklar ile Gastronomi Sürdürülebilirliğinin ilişkisi Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
5 Literatür araştırması Türkiye’de Gastronomi Sektöründe Sürdürülebilirliği Destekleyen Uygulamalara Örnekler : Coğrafi işaretlemenin Gastronomi Sürdürülebilirliği ile ilişkisi Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
6 Literatür araştırması Türkiye’de Gastronomi Sektöründe Sürdürülebilirliği Destekleyen Uygulamalara Örnekler: Gastronomik Ürünler, Sürdürülebilir Gastronomi ve Destinasyon İlişkisi Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
7 Literatür araştırması Türkiye’de Gastronomi Sektöründe Sürdürülebilirliği Destekleyen Uygulamalara Örnekler : Sürdürülebilir Gastronomi Turizmi Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
8 Literatür araştırması Dünya'da Gastronomi Sektöründe Sürdürülebilirliği Destekleyen Uygulamalara Örnekler Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
9 Literatür araştırması Dünya'da Gastronomi Sektöründe Sürdürülebilirliği Destekleyen Uygulamalara Örnekler Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
10 - ARA SINAV -
11 Literatür araştırması Dünya'da Gastronomi Sektöründe Sürdürülebilirliği Destekleyen Uygulamalara Örnekler Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
12 Literatür araştırması Dünya'da Gastronomi Sektöründe Sürdürülebilirliği Destekleyen Uygulamalara Örnekler Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
13 Literatür araştırması Dünya'da Gastronomi Sektöründe Sürdürülebilirliği Destekleyen Uygulamalara Örnekler Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
14 Literatür araştırması Dünya'da Gastronomi Sektöründe Sürdürülebilirliği Destekleyen Uygulamalara Örnekler Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
15 Literatür araştırması Dünya'da Gastronomi Sektöründe Sürdürülebilirliği Destekleyen Uygulamalara Örnekler Anlatım, Tartışma, Soru-cevap
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama Sınav Yapılma Şekli
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ve yakın alanlardaki kavramlar, kurallar ve olgular ile ilgili kapsamlı ve uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir.
5
2
Sektördeki hizmet süreçleri, yönetim ilke ve kuralları, hizmet üzerindeki etkili faktörler konularında bilgi sahibi olur.
4
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ve yakın alanlarda karşılaşılabilecek sorunlar için çözüm yollarını sıralar.
4
2
Güncel gelişmeleri takip etmek için kullanılan bilimsel araştırma yöntemleri hakkında detaylı bilgiye sahiptir.
5
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanı ve yakın alanlardaki bilgiler, kavramlar arasındaki ilişkileri araştırır, ilişkilendirir ve çıkarımda bulunur.
5
2
Öğrendiği bilgi ve kavramları hizmet süreçlerinin yönetiminde, kontrolünde kullanır.
4
3
Sektördeki bilgi, kavram ve yöntemleri analiz eder; eleştirel açıdan değerlendirir.
5
4
Karşılaşılan problemlerle ilgili araştırma yöntemlerini detaylıca kullanarak olası çözümler tasarlar ve bu çözümleri sektörde anlaşılır olacak şekilde açıklar.
4
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Mevzuat kurallarını uygulayarak planlama, koordinasyon, yönetme ve kontrol fonksiyonlarını gerçekleştirir.
3
2
Hizmet sektöründeki yeni gelişmeleri yakından takip eder, özgün akademik çalışmalar ortaya koyarak alanına katkı sağlar.
5
3
Uygulama süreçlerindeki eksiklikleri analizler sonucu tespit eder ve tamamlamak için uygun yöntemler geliştirir.
5
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir grup içerisinde bağımsız olarak çalışır.
5
2
Problemler karşısında yaratıcı çözüm önerilerinde bulunarak süreci ekiple ya da tek başına yürütür.
4
3
Grup çalışmasında sorumluluk alır, hem kendi hem de ekibin zaman yönetimini kontrol eder.
4
4
Ekip çalışmalarında motivasyon arttırıcı yöntemler geliştirir.
4
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Akademik ve mesleki açıdan kendini geliştirmek amacıyla detaylı araştırma yetkinliğini kullanarak yeni bilgi ve beceriler kazanır.
4
2
Yaşam boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda, güncel gelişmeleri yakından takip ederek yenilikleri öğrenir.
4
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Alanın gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.
4
2
Kişilerarası etkin iletişim kurarak ekip çalışmalarında yer alır.
5
3
Sektöründeki gelişmeleri takip eder, paydaşlarıyla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
5
4
Sosyal kabiliyeti sayesinde farklı kültürler tanır ve alanında işbirlikleri sağlar.
4
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Ekip çalışanlarının özellikleri fark etmeksizin adil bir şekilde görev dağılımı yapar.
4
2
Sosyal ve doğal çevreyi önemseyerek sürdürülebilir uygulamalarda bulunur.
5
3
Yasal mevzuat ve kurallar doğrultusunda sorumluluklarını yerine getirirken, çalışma arkadaşlarına hoşgörü ve saygı gösterir.
5

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 10 3 30
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 1 28 28
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 1 12 12
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 42 0 156
Genel Toplam 156
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0