| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
|---|---|---|---|---|---|
| GST517 | SÜRDÜRÜLEBİLİR GASTRONOMİ | 1 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
| Dersin Düzeyi | YÜKSEK LİSANS, TYY: + 7.Düzey, EQF-LLL: 7.Düzey, QF-EHEA: 2.Düzey |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Şekli | - |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NEVRUZ BERNA TATLISU |
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
|---|---|
| Amaç: | Bu dersin amacı; öğrencilere sürdürülebilirlik algısını öğretmek, sürdürülebilir gastronomi kavramını tanıtmak, bu kavram kapsamında ortaya konulan örnekleri inceleyerek öğrencileri bilinçlendirmektir. |
| İçerik: | Bu dersin içeriği; sürdürülebilirlik kavramı, bu kavramın günümüzdeki önemi ve kapsamı, sürdürülebilir turizm ve kalkınma, gıdaların geleceği ve gastronomik miras kavramı, sürdürülebilir mutfak ve uygulama adımları, sürdürülebilir menü örnekleri, kavram kapsamındaki etkinlikler ve Türkiye ile Dünya çapında gerçekleştirilen uygulamalardır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
|---|
| Sürdürülebilirlik kavramı kapsamında başkalarıyla tartışır. |
| Sürdürülebilir gastronomi kavramını yorumlar ve diğer alanlardaki çalışmalarla ilişkilendirir. |
| İlgili alanda gerçekleştirilen örnekleri inceleyerek menüler oluşturur. |
| Türkiye ve Dünya'daki uygulamaları karşılaştırır. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
| 1 | Kitap okuma | Dersin İşleyiş Planının Açıklanması, Dersin Amacı, Dersin İçeriği, Sürdürülebilirlik Kavramı, Kökeni, Sürdürülebilirliğin Tarihçesi. | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
| 2 | Literatür araştırması | Günümüz Koşullarında Sürdürülebilirliğin Önemi ve Kapsamı, Sürdürülebilir Kalkınmanın Önemi ve Gastronominin Bu Kalkınmadaki Rolü. | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
| 3 | Literatür araştırması | Türkiye’de Gastronomi Sektöründe Sürdürülebilirliği Destekleyen Uygulamalara Örnekler : Yöresel Mutfaklar ile Sürdürülebilirliğin ilişkisi | Anlatım, Tartışma,Soru-cevap |
| 4 | Literatür araştırması | Türkiye’de Gastronomi Sektöründe Sürdürülebilirliği Destekleyen Uygulamalara Örnekler : Yöresel Mutfaklar ile Gastronomi Sürdürülebilirliğinin ilişkisi | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
| 5 | Literatür araştırması | Türkiye’de Gastronomi Sektöründe Sürdürülebilirliği Destekleyen Uygulamalara Örnekler : Coğrafi işaretlemenin Gastronomi Sürdürülebilirliği ile ilişkisi | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
| 6 | Literatür araştırması | Türkiye’de Gastronomi Sektöründe Sürdürülebilirliği Destekleyen Uygulamalara Örnekler: Gastronomik Ürünler, Sürdürülebilir Gastronomi ve Destinasyon İlişkisi | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
| 7 | Literatür araştırması | Türkiye’de Gastronomi Sektöründe Sürdürülebilirliği Destekleyen Uygulamalara Örnekler : Sürdürülebilir Gastronomi Turizmi | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
| 8 | Literatür araştırması | Dünya'da Gastronomi Sektöründe Sürdürülebilirliği Destekleyen Uygulamalara Örnekler | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
| 9 | Literatür araştırması | Dünya'da Gastronomi Sektöründe Sürdürülebilirliği Destekleyen Uygulamalara Örnekler | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
| 10 | - | ARA SINAV | - |
| 11 | Literatür araştırması | Dünya'da Gastronomi Sektöründe Sürdürülebilirliği Destekleyen Uygulamalara Örnekler | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
| 12 | Literatür araştırması | Dünya'da Gastronomi Sektöründe Sürdürülebilirliği Destekleyen Uygulamalara Örnekler | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
| 13 | Literatür araştırması | Dünya'da Gastronomi Sektöründe Sürdürülebilirliği Destekleyen Uygulamalara Örnekler | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
| 14 | Literatür araştırması | Dünya'da Gastronomi Sektöründe Sürdürülebilirliği Destekleyen Uygulamalara Örnekler | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
| 15 | Literatür araştırması | Dünya'da Gastronomi Sektöründe Sürdürülebilirliği Destekleyen Uygulamalara Örnekler | Anlatım, Tartışma, Soru-cevap |
| 16 | - | FİNAL | - |
| 17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
|---|
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli |
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanı ve yakın alanlardaki kavramlar, kurallar ve olgular ile ilgili kapsamlı ve uzmanlık düzeyinde bilgi sahibidir.
|
5 | |||||
| 2 |
Sektördeki hizmet süreçleri, yönetim ilke ve kuralları, hizmet üzerindeki etkili faktörler konularında bilgi sahibi olur.
|
4 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanı ve yakın alanlarda karşılaşılabilecek sorunlar için çözüm yollarını sıralar.
|
4 | |||||
| 2 |
Güncel gelişmeleri takip etmek için kullanılan bilimsel araştırma yöntemleri hakkında detaylı bilgiye sahiptir.
|
5 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanı ve yakın alanlardaki bilgiler, kavramlar arasındaki ilişkileri araştırır, ilişkilendirir ve çıkarımda bulunur.
|
5 | |||||
| 2 |
Öğrendiği bilgi ve kavramları hizmet süreçlerinin yönetiminde, kontrolünde kullanır.
|
4 | |||||
| 3 |
Sektördeki bilgi, kavram ve yöntemleri analiz eder; eleştirel açıdan değerlendirir.
|
5 | |||||
| 4 |
Karşılaşılan problemlerle ilgili araştırma yöntemlerini detaylıca kullanarak olası çözümler tasarlar ve bu çözümleri sektörde anlaşılır olacak şekilde açıklar.
|
4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Mevzuat kurallarını uygulayarak planlama, koordinasyon, yönetme ve kontrol fonksiyonlarını gerçekleştirir.
|
3 | |||||
| 2 |
Hizmet sektöründeki yeni gelişmeleri yakından takip eder, özgün akademik çalışmalar ortaya koyarak alanına katkı sağlar.
|
5 | |||||
| 3 |
Uygulama süreçlerindeki eksiklikleri analizler sonucu tespit eder ve tamamlamak için uygun yöntemler geliştirir.
|
5 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Bir grup içerisinde bağımsız olarak çalışır.
|
5 | |||||
| 2 |
Problemler karşısında yaratıcı çözüm önerilerinde bulunarak süreci ekiple ya da tek başına yürütür.
|
4 | |||||
| 3 |
Grup çalışmasında sorumluluk alır, hem kendi hem de ekibin zaman yönetimini kontrol eder.
|
4 | |||||
| 4 |
Ekip çalışmalarında motivasyon arttırıcı yöntemler geliştirir.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Akademik ve mesleki açıdan kendini geliştirmek amacıyla detaylı araştırma yetkinliğini kullanarak yeni bilgi ve beceriler kazanır.
|
4 | |||||
| 2 |
Yaşam boyu öğrenme ilkesi doğrultusunda, güncel gelişmeleri yakından takip ederek yenilikleri öğrenir.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Alanın gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini uzmanlık düzeyinde kullanır.
|
4 | |||||
| 2 |
Kişilerarası etkin iletişim kurarak ekip çalışmalarında yer alır.
|
5 | |||||
| 3 |
Sektöründeki gelişmeleri takip eder, paydaşlarıyla yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar.
|
5 | |||||
| 4 |
Sosyal kabiliyeti sayesinde farklı kültürler tanır ve alanında işbirlikleri sağlar.
|
4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 |
Ekip çalışanlarının özellikleri fark etmeksizin adil bir şekilde görev dağılımı yapar.
|
4 | |||||
| 2 |
Sosyal ve doğal çevreyi önemseyerek sürdürülebilir uygulamalarda bulunur.
|
5 | |||||
| 3 |
Yasal mevzuat ve kurallar doğrultusunda sorumluluklarını yerine getirirken, çalışma arkadaşlarına hoşgörü ve saygı gösterir.
|
5 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
| Ders | 14 | 3 | 42 |
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 3 | 42 |
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
| Okuma | 10 | 3 | 30 |
| Ödev | 0 | 0 | 0 |
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Seminer | 0 | 0 | 0 |
| Staj | 0 | 0 | 0 |
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
| Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı Hazırlığı | 1 | 28 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav Hazırlığı | 1 | 12 | 12 |
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
| TOPLAM | 42 | 0 | 156 |
| Genel Toplam | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 6,1 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |