| Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi | 
|---|---|---|---|---|---|
| HEY246 | PATOLOJİ | 4 | 2 | 2 | 3 | 
DERS BİLGİLERİ | 
                        |
|---|---|
| Dersin Öğretim Dili : | Türkçe | 
| Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Veriliş Şekli | - | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MAHRUK GÜNEYLİ | 
| Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
| Ders Ön Koşulu | Yok | 
AMAÇ VE İÇERİK | 
                        |
|---|---|
| Amaç: | Patolojiye giriş ve genel patoloji kavramlarına ilişkin bilgi kazandırılması amaçlanmaktadır. | 
| İçerik: | Patolojiye Giriş, Patoloji Laboratuvar Teknikleri Üzerine Bilgilendirme, Hücre Zedelenmesi, Onarımı ve Ölümü, Akut ve Kronik İnflamasyon, Hemodinomik Bozukluklar: Tromboz, Şok, İmmün Sistem Hastalıkları, Neoplazi, Genetik Hastalıklar, Enfeksiyon Hastalıkları, Kalp, Damar ve Akciğer Hastalıkları, Gastrointestinal Sistem Hastalıkları, Üriner Sistem Hastalıkları, Erkek Genital Sistem Hastalıkları ve Kadın Genital Sistem Hastalıkları. | 
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) | 
                        
|---|
| Patoloji ile ilgili terimleri açıklar. | 
| Patolojiye yol açan hastalıkları listeler. | 
| Patolojide kullanılan teknikleri analiz eder. | 
| Olası hastalık nedenlerini açıklar. | 
| Hastalıkların etiyolojisini açıklar. | 
| Hastalıkların morfolojisini açıklar. | 
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI | 
                        |||
|---|---|---|---|
| Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem | 
| 1 | Bireysel Araştırma | Patolojiye Giriş | Anlatım, Beyin Fırtınası | 
| 2 | Bireysel Araştırma | Patoloji Laboratuvar Teknikleri Üzerine Bilgilendirme | Anlatım, Vaka Çalışması, Beyin Fırtınası | 
| 3 | Literatür Tarama | Hücre Zedelenmesi, Onarımı ve Ölümü | Anlatım, Beyin Fırtınası | 
| 4 | Literatür Tarama | Akut ve Kronik İnflamasyon | Anlatım, Vaka Çalışması, Beyin Fırtınası | 
| 5 | Literatür Tarama | Hemodinamik Bozukluklar: Tromboz, Şok | Anlatım, Vaka Çalışması, Beyin Fırtınası | 
| 6 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | İmmün Sistem Hastalıkları | Anlatım, Vaka Çalışması, Beyin Fırtınası | 
| 7 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Neoplazi | Anlatım, Vaka Çalışması | 
| 8 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Genetik Hastalıklar | Anlatım, Vaka Çalışması, Beyin Fırtınası | 
| 9 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Enfeksiyon Hastalıkları | Anlatım, Vaka Çalışması | 
| 10 | - | ARA SINAV | - | 
| 11 | Literatür Tarama | Kalp, Damar ve Akciğer Hastalıkları | Anlatım, Vaka Çalışması, Beyin Fırtınası | 
| 12 | Literatür Tarama | Gastrointestinal Sistem Hastalıkları | Anlatım, Vaka Çalışması, Beyin Fırtınası | 
| 13 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Üriner Sistem Hastalıkları, Erkek Genital Sistem Hastalıkları | Anlatım, Vaka Çalışması, Beyin Fırtınası | 
| 14 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kadın Genital Sistem Hastalıkları-I | Anlatım, Beyin Fırtınası | 
| 15 | Literatür Tarama, Bireysel Araştırma | Kadın Genital Sistem Hastalıkları-II | Anlatım, Vaka Çalışması, Beyin Fırtınası | 
| 16 | - | FİNAL | - | 
| 17 | - | FİNAL | - | 
KAYNAKLAR | 
                        
|---|
| Cross, S. S. (Ed.). (2024). Underwood’s pathology: A clinical approach (8th ed.). Elsevier. | 
| Demiray, U. (2013). Patoloji. Anadolu Üniversitesi Yayınları. | 
| Kumar, V., Abbas, A. K., & Aster, J. C. (2020). Robbins and Cotran pathologic basis of disease (10th ed.). Elsevier. | 
| Rosai, J. (2011). Rosai and Ackerman’s surgical pathology (10th ed., Vols. 1–2). Elsevier. | 
| Akgün, M. (2019). Temel ve sistematik patoloji (3. bs.). Nobel Tıp Kitabevleri. | 
| Akgün, M. (2019). Temel ve sistematik patoloji (3. bs.). Nobel Tıp Kitabevleri. | 
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME | 
                        ||||
|---|---|---|---|---|
| Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama | Sınav Yapılma Şekli | 
| (0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi | 
|---|---|---|---|---|---|
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Kuramsal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği  ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| BİLGİ | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Olgusal | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Bütüncül sağlık bakım felsefesine inanır.
                                             
                                         | 
                                            3 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Koruyucu, geliştirici, tedavi ve rehabilite edici düzeyde hemşirelik bakımını kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir, denetler ve kaydeder.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| BECERİLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Uygulamalı | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Hemşireliğin temel alanının gerektirdiği  ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Birey/aile/toplum sağlığı ile ilgili konularda sorumluluk alır.
                                             
                                         | 
                                            3 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yetkinliği | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Yaşam boyu öğrenme bilinci ile öğrenmeyi sürdürür.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve Sosyal Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Sağlık ekibinin üyesi olarak disiplinler arası işbirliği yapar.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| YETKİNLİKLER | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Alana Özgü Yetkinlik | |||||||
| Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
| 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
| 1 | 
                                             
                                                Toplumsal ve mesleki değerler, etik ilkeler ve yasal düzenlemelere uygun davranır.
                                             
                                         | 
                                            4 | |||||
| 2 | 
                                             
                                                Uygulayıcı, eğitici, araştırıcı, yönetici, savunucu, danışman, kalite geliştirme, işbirliği yapma ve iletişimi sağlama rollerini gerçekleştirir.
                                             
                                         | 
                                            3 | |||||
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ | 
                        |||
|---|---|---|---|
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
| Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü | 
| Ders | 14 | 2 | 28 | 
| Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 14 | 2 | 28 | 
| Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 | 
| Laboratuvar | 0 | 0 | 0 | 
| Okuma | 7 | 1 | 7 | 
| Ödev | 0 | 0 | 0 | 
| Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Seminer | 0 | 0 | 0 | 
| Staj | 0 | 0 | 0 | 
| Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 | 
| Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 | 
| Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 | 
| Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 | 
| Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 | 
| Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 | 
| Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı Hazırlığı | 6 | 1 | 6 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 1 | 5 | 
| Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 | 
| Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | 
| TOPLAM | 48 | 0 | 76 | 
| Genel Toplam | 76 | ||
| Toplam İş Yükü / 25.5 | 3 | ||
| Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 3,0 |