TR EN

İSPANYOLCA I DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
SPA101 İSPANYOLCA I 5 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : İspanyolca
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Avrupa Dilleri Ortak Çerçeve Programı (CEFR) kapsamında, A1 düzeyinde belirlenen konularda anlama (dinleme- okuma), konuşma (karşılıklı konuşma) ve yazılı ve sözlü anlatım becerisi kazandırmak.
İçerik: Saludos y Presentación, El Alfabeto/Abecedario Español, Pronunciación, Los Números, Artículo determinado (definido)/indeterminado (indefinidio), Los sustantivos (el género) /sustantivos plurales, La hora/la fecha/los días/los meses, Los pronombres personales, Los adjetivos, Los verbos: Ser/Estar, Haber

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler temel düzeyde kendilerini ifade edebilir.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür tarama Tanışma Ders hakkında genel bilgi: Amaç, İçerik, Uygulama, Değerlendirme Haftalık ders programının açıklanması: İzlence Kaynakça Anlatım, karşılıklı konuşma
2 Literatür tarama Önceki haftanın tekrarı El Español / ¿Por qué el Español? Saludos y Presentación El Alfabeto/Abecedario Español / Pronunciación Ejercicios Anlatım, alıştırma
3 Literatür tarama Önceki haftanın tekrarı Pronunciación (continúa) Ejercicios Los números Ejercicios Anlatım, alıştırma
4 Literatür tarama Önceki haftanın tekrarı Los artículos Artículo definido/determinado Artículo indefinido/indeterminado Ejercicios Los sustantivos (el género) /sustantivos plurales Ejercicios Anlatım, alıştırma
5 Literatür tarama Önceki haftanın tekrarı Los sustantivos (el género) /sustantivos plurales) (continúa) Ejercicios Nacionalidad ¿De dónde eres? Ejercicios Anlatım, alıştırma
6 Literatür tarama Önceki haftanın tekrarı Los pronombres personales Ejercicios El verbo SER Anlatım, alıştırma
7 Literatür tarama Önceki haftanın tekrarı El verbo SER (continúa) Procedencia La fecha Las horas Ejercicios Anlatım, alıştırma
8 - ARA SINAV -
9 Literatür tarama Ara sınav sorularının yanıtlanması ve değerlendirilmesi El verbo SER (continúa) Identificación de Personas o de Cosas Profesión Color Ejercicios Anlatım, alıştırma
10 Literatür tarama Önceki haftanın tekrarı Los Adjetivos Ejercicios El verbo ESTAR La fecha Ejercicios Anlatım, alıştırma
11 Literatür tarama Önceki haftanın tekrarı El verbo ESTAR(continúa) Localización Ejercicios SER o ESTAR Ejercicios Anlatım, alıştırma
12 Literatür tarama Önceki haftanın tekrarı SER o ESTAR (continúa) Ejercicios Los Adjetivos Posesivos Ejercicios Anlatım, alıştırma
13 Literatür tarama Önceki haftanın tekrarı El verbo HABER (continúa) Ejercicios Anlatım, alıştırma
14 Literatür tarama Önceki haftanın tekrarı El verbo HABER (continúa) Ejercicios Anlatım, alıştırma
15 Literatür tarama Alıştırma/Ejercicios Anlatım, alıştırma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

CORPAS, J., García, E., & Garmendia, A. (2015). Aula Internacional 1 (reimpresión). Difusión. Barcelona.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Turizm endüstrisinin temel özelliklerini ve Turizm Rehberliği mesleği ile ilgili temel kavramları açıklar ve turizm işletmelerinin özellikleri ile ilişkilendirir.
0
2
Turizm endüstrisinin yapısını, işleyişini ve ülke kalkınmasındaki önemini tartışır ve turizm işletmeleri ile ilişkilendirir.
0
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türkiye’de yaşamış olan çeşitli uygarlıkların kültür, tarih, din, sanat, coğrafya, yaşam ve düşünce biçimlerini açıklar ve yorumlar.
0
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Turizm Rehberliği mesleğine ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi doğrultusunda seyahat amacı, türü ve turistik bölgenin özelliklerini göz önünde bulundurarak bir tur programı planlar (plan) ve işleyişini tartışır.
0
2
Turizm, sanat ve arkeoloji alanlarında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini vurgular ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik savunucu tutum ve davranış gösterir.
0
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Turizm alanındaki güncel uygulamalara yönelik sayısal ve istatiksel verileri ve sonuçları etik değerlere uygun olarak analiz eder.
0
2
Turizm alanı, turist rehberliği meslek yasası ve meslek örgütler ile ilgili hukuki düzenlemeleri bilir ve uygular.
0
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tur gruplarında liderlik rolünü üstlenerek; tur programını yönetir ve tur esnasında karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
0
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türkiye’nin sahip olduğu doğal ve kültürel varlıklar, antik kent, ören yeri ve tarihi eserler ile bölgelerin mimari, sanat, mutfak kültürü, folklor, flora ve fauna v.b. özelliklerini anlatma ve sunma becerilerini kullanır.
0
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yazılı-sözlü etkili iletişim ve sunum becerisi gösterir ve mesleki bilgilerini doğru ve etkin bir biçimde ifade eder.
0
2
İngilizce ve ikinci bir yabancı dilde ( Arapça, Rusça, Çince) okuma, yazma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir turu hazırlama, uygulama ve denetlemeye ilişkin bilgi ve yetkinliklerini kullanır.
0
2
Turizm Rehberliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
0
3
Turizmin fiziksel ve toplumsal çevreye yönelik yarattığı olumsuzluklara karşı duyarlı bir tutum gösterir, soyut ve somut kültürel varlıkları koruma bilinci ile hareket eder ( act).
0

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 14 3 42
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 1 1
Final Sınavı Hazırlığı 6 5 30
Ara Sınav 1 1 1
Ara Sınav Hazırlığı 5 5 25
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 155
Genel Toplam 155
Toplam İş Yükü / 25.5 6,1
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0