Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
TUR211 |
SANAT TARİHİ I |
3 |
3 |
3 |
6 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi ESRA SAYIN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Sanat Tarihi bilimine ait teknik terimleri öğretmek. Sanat tarihi bilinci oluşturma ve toplumların gelişimlerini takip etmede sanat tarihinin önemini kavratmak. Anadolu'da bulunan çeşitli dönemlere ait sanatları tanıtmak. |
İçerik: |
Sanat Tarihinde kullanılan mimari, resim, heykel, el sanatları ve diğer konularla ilgili terimler. Anadolu'da farklı dönemlere ait sanat mimarisinin nitelik ve özellikleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Sanat Tarihi terminolojisini kullanabilirler. |
Sanat Tarihi bilimine ait temel kavramları öğrenebilir ve kullanabilirler. |
Tarih öncesi çağlara ait sanatları ifade edebilirler. Paleolitik ve Mezolitik Çağlar, Neolitik ve Kalkolitik Çağlar (Göbeklitepe, Çatalhöyük). |
Anadolu'da bulunan farklı dönemlere ait tarihi kalıntılar ve yapılarla ilgili bilgilere sahip olabilirler. |
Anadolu'da hüküm sürmüş olan İslam öncesi uygarlıkları karşılaştırabilirler. |
Anadolu'daki uygarlıkları ayırt edebilirler. |
Ege uygarlıkları sanatını ayırt edebilirler. |
Anadolu'daki Roma ve Bizans sanatını açıklayabilirler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Okuma-slayt Hazırlama |
Dersin Tanıtılması ve Yöntemin İzahı;
Temel kavramlar, sanatın türleri ve sanat tarihinin diğer bilim dallarıyla ilişkisi |
Sunum-Tartışma |
2 |
Okuma-slayt Hazırlama |
Tarih Öncesi Çağlarda Sanat (Paleolitik, Neolitik ve Kalkolitik Çağlar) |
Sunum-Tartışma |
3 |
Okuma-slayt Hazırlama |
Mezopotamya Uygarlığı ve Sanatı |
Sunum-Tartışma |
4 |
Okuma-slayt Hazırlama |
Hitit ve Mısır Uygarlığı ve Sanatı |
Sunum-Tartışma |
5 |
Okuma-slayt Hazırlama |
Urartu ve Frig Sanatı |
Sunum-Tartışma |
6 |
Okuma-slayt Hazırlama |
Lydia ve Lykia Sanatları |
Sunum-Tartışma |
7 |
Okuma-slayt Hazırlama |
Eski İran Devletlerinde Sanat |
Sunum-Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma-slayt Hazırlama |
Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Minos ve Miken Sanatları |
Sunum-Tartışma |
10 |
Okuma-slayt Hazırlama |
Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Yunan Sanatı (Mimari) |
Sunum-Tartışma |
11 |
Okuma-slayt Hazırlama |
Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Yunan Sanatı (Resim, Heykel vd.) |
Sunum-Tartışma |
12 |
Okuma-slayt Hazırlama |
Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Etrüsk Sanatı |
Sunum-Tartışma |
13 |
Okuma-slayt Hazırlama |
Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Roma Sanatı (Mimari) |
Sunum-Tartışma |
14 |
Okuma-slayt Hazırlama |
Ege ve Akdeniz Uygarlıkları: Roma Sanatı (Resim, Heykel vd.) |
Sunum-Tartışma |
15 |
Okuma-slayt Hazırlama |
Geç Antik Çağ ve Bizans Sanatı |
Sunum-Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Fischer, E. (2012) Sanatın Gerekliliği, Sözcükler Yayınevi |
Ernst; Art Needs, 1995 |
Turani A. (1992) Dünya Sanat Tarihi, İstanbul |
Wölfflin, H. (2015) Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Hayalperest Yayınevi, İstanbul |
E. H. Gombrich, E.H. (2007) Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Turizm endüstrisinin temel özelliklerini ve Turizm Rehberliği mesleği ile ilgili temel kavramları açıklar ve turizm işletmelerinin özellikleri ile ilişkilendirir.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Turizm endüstrisinin yapısını, işleyişini ve ülke kalkınmasındaki önemini tartışır ve turizm işletmeleri ile ilişkilendirir.
|
|
1 |
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Türkiye’de yaşamış olan çeşitli uygarlıkların kültür, tarih, din, sanat, coğrafya, yaşam ve düşünce biçimlerini açıklar ve yorumlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Turizm Rehberliği mesleğine ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi doğrultusunda seyahat amacı, türü ve turistik bölgenin özelliklerini göz önünde bulundurarak bir tur programı planlar (plan) ve işleyişini tartışır.
|
|
|
|
3 |
|
|
2 |
Turizm, sanat ve arkeoloji alanlarında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini vurgular ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik savunucu tutum ve davranış gösterir.
|
|
|
|
3 |
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Turizm alanındaki güncel uygulamalara yönelik sayısal ve istatiksel verileri ve sonuçları etik değerlere uygun olarak analiz eder.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Turizm alanı, turist rehberliği meslek yasası ve meslek örgütler ile ilgili hukuki düzenlemeleri bilir ve uygular.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Tur gruplarında liderlik rolünü üstlenerek; tur programını yönetir ve tur esnasında karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Türkiye’nin sahip olduğu doğal ve kültürel varlıklar, antik kent, ören yeri ve tarihi eserler ile bölgelerin mimari, sanat, mutfak kültürü, folklor, flora ve fauna v.b. özelliklerini anlatma ve sunma becerilerini kullanır.
|
|
|
|
|
|
5 |
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yazılı-sözlü etkili iletişim ve sunum becerisi gösterir ve mesleki bilgilerini doğru ve etkin bir biçimde ifade eder.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
İngilizce ve ikinci bir yabancı dilde ( Arapça, Rusça, Çince) okuma, yazma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir turu hazırlama, uygulama ve denetlemeye ilişkin bilgi ve yetkinliklerini kullanır.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Turizm Rehberliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Turizmin fiziksel ve toplumsal çevreye yönelik yarattığı olumsuzluklara karşı duyarlı bir tutum gösterir, soyut ve somut kültürel varlıkları koruma bilinci ile hareket eder ( act).
|
|
|
2 |
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
4 |
52 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
Final Sınavı Hazırlığı |
5 |
6 |
30 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
4 |
20 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
39 |
0 |
150 |
|
Genel Toplam |
150 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
5,9 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
6,0 |
|