TR EN

TURİZM PAZARLAMASI DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TUR303 TURİZM PAZARLAMASI 5 3 3 8

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi Dr.Öğr.Üyesi FATMA ÖZÇELİK HEPER
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Bu ders ile konaklama, seyahat ve yiyecek içecek işletmeleri için pazarlama ilkelerini yorumlayabilme ve genel pazarlama uygulamalarını geçekleştirebilme bilgi ve becerilerin kazandırılması amaçlanmaktadır
İçerik: Turizm Pazarlamasına Giriş / Pazarlama Bilgi Sistemi / Turizm Pazarlama Araştırması / Turizm pazarı-piyasası / Turizm Pazarının Makro ve Mikro Çevresi / Turistik Ürün / Turistik Ürünün Fiyatlandırması ve Fiyatlandırma Stratejileri / Turizmde Dağıtım ve Özellikleri / Turistik Ürünün Tutundurulması Çalışmaları / Turizm de Tanıtma / Turizm pazarlama politikası / Uluslararası turizm pazarlaması

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Hizmet pazarlamasının özelliklerini, zorluklarını ve uygulamada dikkat edilmesi gerekenleri saptar ve ifade eder
Temel pazarlama kavram ve terimleri ile turizm pazarlama kavramı açıklar
Pazarlama karması elemanlarını ayırt edebilir
İşletmenin Turizm pazarlama politikasını oluşturur
Pazarlamanın önemini kavrar

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Okuma- Sunum Hazırlama Genel olarak pazarlama kavramı ve hizmet pazarlaması Sunum-Tartışma
2 Okuma- Sunum Hazırlama Turizm Pazarlamasına Giriş Sunum-Tartışma
3 Okuma- Sunum Hazırlama Pazarlama Bilgi Sistemi Sunum-Tartışma
4 Okuma- Sunum Hazırlama Turizm Pazarlama Araştırması Sunum-Tartışma
5 Okuma- Sunum Hazırlama Turizm pazarı-piyasası Sunum-Tartışma
6 Okuma- Sunum Hazırlama Turizm Pazarının Makro Çevresi Sunum-Tartışma
7 Okuma- Sunum Hazırlama Turizm Pazarının Mikro Çevresi Sunum-Tartışma
8 - ARA SINAV -
9 Okuma- Sunum Hazırlama Turistik Ürün ,Turistik Ürünün Fiyatlandırması Sunum-Tartışma
10 Okuma- Sunum Hazırlama Fiyatlandırma Stratejileri Sunum- Tartışma
11 Okuma- Sunum Hazırlama Turizmde Dağıtım ve Özellikleri Sunum-Tartışma
12 Okuma- Sunum Hazırlama Turistik Ürünün Tutundurulması Çalışmaları Sunum-Tartışma
13 Okuma- Sunum Hazırlama Turizm Pazarlama Karma elemanlarından;İnsan, Fiziksel Kanıtlar, Süreç Sunum-Tartışma
14 Okuma- Sunum Hazırlama Turizm de Tanıtm, Turizm Pazarlama Politikası Sunum-Tartışma
15 Okuma- Sunum Hazırlama Uluslararası Turizm Pazarlaması, İnternet ve Turizm Pazarlaması Sunum-Tartışma
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Kozak, N.(2016). Turizm Pazarlaması, Detay Yayıncılık. Ankara.
Page, K.(2001). Successful Tourism Marketing, Brings.
Hacıoğlu, N. (2016).Turizm Pazarlaması, Nobel Yayınları,Ankara.
Kılıç B. Öter, Z. (2015).Turizm Pazarlamasında Güncel Yaklaşımlar, Beta Yayınları, Istanbul.
Journal of Travel & Tourism Marketing: https://www.tandfonline.com/loi/wttm20

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

BİLGİ
Kuramsal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Turizm endüstrisinin temel özelliklerini ve Turizm Rehberliği mesleği ile ilgili temel kavramları açıklar ve turizm işletmelerinin özellikleri ile ilişkilendirir.
2
2
Turizm endüstrisinin yapısını, işleyişini ve ülke kalkınmasındaki önemini tartışır ve turizm işletmeleri ile ilişkilendirir.
3
BİLGİ
Olgusal
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türkiye’de yaşamış olan çeşitli uygarlıkların kültür, tarih, din, sanat, coğrafya, yaşam ve düşünce biçimlerini açıklar ve yorumlar.
1
BECERİLER
Bilişsel
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Turizm Rehberliği mesleğine ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi doğrultusunda seyahat amacı, türü ve turistik bölgenin özelliklerini göz önünde bulundurarak bir tur programı planlar (plan) ve işleyişini tartışır.
2
2
Turizm, sanat ve arkeoloji alanlarında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini vurgular ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik savunucu tutum ve davranış gösterir.
2
BECERİLER
Uygulamalı
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Turizm alanındaki güncel uygulamalara yönelik sayısal ve istatiksel verileri ve sonuçları etik değerlere uygun olarak analiz eder.
2
2
Turizm alanı, turist rehberliği meslek yasası ve meslek örgütler ile ilgili hukuki düzenlemeleri bilir ve uygular.
1
YETKİNLİKLER
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Tur gruplarında liderlik rolünü üstlenerek; tur programını yönetir ve tur esnasında karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
1
YETKİNLİKLER
Öğrenme Yetkinliği
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Türkiye’nin sahip olduğu doğal ve kültürel varlıklar, antik kent, ören yeri ve tarihi eserler ile bölgelerin mimari, sanat, mutfak kültürü, folklor, flora ve fauna v.b. özelliklerini anlatma ve sunma becerilerini kullanır.
2
YETKİNLİKLER
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Yazılı-sözlü etkili iletişim ve sunum becerisi gösterir ve mesleki bilgilerini doğru ve etkin bir biçimde ifade eder.
2
2
İngilizce ve ikinci bir yabancı dilde ( Arapça, Rusça, Çince) okuma, yazma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
0
YETKİNLİKLER
Alana Özgü Yetkinlik
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Bir turu hazırlama, uygulama ve denetlemeye ilişkin bilgi ve yetkinliklerini kullanır.
3
2
Turizm Rehberliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
1
3
Turizmin fiziksel ve toplumsal çevreye yönelik yarattığı olumsuzluklara karşı duyarlı bir tutum gösterir, soyut ve somut kültürel varlıkları koruma bilinci ile hareket eder ( act).
2

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 4 56
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 5 65
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 7 6 42
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 5 7 35
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 41 0 204
Genel Toplam 204
Toplam İş Yükü / 25.5 8
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 8,0