Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
TUR405 |
MİTOLOJİ |
7 |
3 |
3 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
Dr.Öğr.Üyesi ESRA SAYIN |
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Mitolojinin toplumun ve kültürün bir yansıması ve bir gösterme biçimi olarak kavranmasını sağlayarak, sanat dünyasına yön veren mitolojik söylenceleri ve mitolojik figürleri ve bunların ilişkisini ve bu söylencelerin günümüzde ne anlama geldiğini tartışma ortamında incelemek. |
İçerik: |
Mit, mitoloji ve inanış tarihi ile ilişkili olarak Anadolu, Mezopotamya ve Mısır mitolojik karakter ve hikayeleri ile Türk mitolojisi ele alınmaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Antik Yunan ve Roma mitolojilerinin Tanrıları ve soyağaçlarını açıklar. |
Türk mitolojisini ve Mitolojik Türk kahramanlarını açıklar. |
Mitolojinin sanata yansımalarını analiz eder. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Dersin Tanıtılması ve Yöntemin İzahı;
Mit ve Mitoloji Kavramları; Mitolojinin Araştırma Tarihi |
Sunum-Tartışma |
2 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Mitolojinin Kaynakları; Yaratılış Mitleri |
Sunum-Tartışma |
3 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Ön Asya Mitolojisi (Sümer, Babil ve Asur Mitolojisi) |
Sunum-Tartışma |
4 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Hitit ve Mısır Mitolojisi |
Sunum-Tartışma |
5 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Anadolu, Mezopotamya ve Mısır Mitolojileri Arasındaki Etkileşimler |
Sunum-Tartışma |
6 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Yunan Mitolojisi (Evrenin, Tanrıların ve İnsanın Yaratılışı) |
Sunum-Tartışma |
7 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Yunan Mitolojisi (Tanrılar ve Kutsal Varlıklar) |
Sunum-Tartışma |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Yunan Mitolojisi (Kahramanlar ve Savaşlar) |
Sunum-Tartışma |
10 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Yunan Mitolojisi (Mitolojinin Sanata Yansımaları) |
Sunum-Tartışma |
11 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Roma Mitolojisi (Roma Dini, Gizem Dinleri ve Kültler) |
Sunum-Tartışma |
12 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Roma Mitolojisi (Tanrılar ve İmparator Kültleri) |
Sunum-Tartışma |
13 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Roma Mitolojisi (Mitolojinin Sanata Yansımaları) |
Sunum-Tartışma |
14 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Türk Mitolojisi (Kahramanlar ve Destanlar) |
Sunum-Tartışma |
15 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Türk Mitolojisi (Mitolojinin Sanata Yansımaları) |
Sunum-Tartışma |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Grimal, P.(2012). Mitoloji Sözlüğü Yunan ve Roma, Kabalcı Yayınevi. |
Erhat. A.(2015). Mitoloji Sözlüğü, Remzi Kitabevi. |
Carpenter, T. H.(2002). Antik Yunan’da Sanat ve Mitoloji, Homer Kitabevi. |
Köhlmayer, M.(1998). Antik Çağ Söylenceleri, Yurt Kitap Yayınları. |
Bayat, F. (2005). Mitolojiye Giriş, Karam Yayıncılık. |
Bayladı, D. (1996). Efsaneler Dünyasında Anadolu Mitolojisi. Say Yayınları. |
Can, Ş.(1997). Klasik Yunan Mitolojisi. İnkilâp Kitabevi. |
Cavendish, R. (1980). Mythology: An Illustrated Encyclopedia. New York: Rizolli. |
D. Dowden, K. (2002). The Uses of Greek Mythology. New York: Routledge. |
Estin, C. ve Laporte, H. (2003). Yunan ve Roma Mitolojisi. Çeviren: Musa Eran. Ankara: Tübitak Popüler Bilim Kitapları |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Turizm endüstrisinin temel özelliklerini ve Turizm Rehberliği mesleği ile ilgili temel kavramları açıklar ve turizm işletmelerinin özellikleri ile ilişkilendirir.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Turizm endüstrisinin yapısını, işleyişini ve ülke kalkınmasındaki önemini tartışır ve turizm işletmeleri ile ilişkilendirir.
|
0 |
|
|
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Türkiye’de yaşamış olan çeşitli uygarlıkların kültür, tarih, din, sanat, coğrafya, yaşam ve düşünce biçimlerini açıklar ve yorumlar.
|
|
|
|
|
|
5 |
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Turizm Rehberliği mesleğine ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi doğrultusunda seyahat amacı, türü ve turistik bölgenin özelliklerini göz önünde bulundurarak bir tur programı planlar (plan) ve işleyişini tartışır.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Turizm, sanat ve arkeoloji alanlarında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini vurgular ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik savunucu tutum ve davranış gösterir.
|
|
|
|
|
4 |
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Turizm alanındaki güncel uygulamalara yönelik sayısal ve istatiksel verileri ve sonuçları etik değerlere uygun olarak analiz eder.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Turizm alanı, turist rehberliği meslek yasası ve meslek örgütler ile ilgili hukuki düzenlemeleri bilir ve uygular.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Tur gruplarında liderlik rolünü üstlenerek; tur programını yönetir ve tur esnasında karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Türkiye’nin sahip olduğu doğal ve kültürel varlıklar, antik kent, ören yeri ve tarihi eserler ile bölgelerin mimari, sanat, mutfak kültürü, folklor, flora ve fauna v.b. özelliklerini anlatma ve sunma becerilerini kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yazılı-sözlü etkili iletişim ve sunum becerisi gösterir ve mesleki bilgilerini doğru ve etkin bir biçimde ifade eder.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
İngilizce ve ikinci bir yabancı dilde ( Arapça, Rusça, Çince) okuma, yazma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir turu hazırlama, uygulama ve denetlemeye ilişkin bilgi ve yetkinliklerini kullanır.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Turizm Rehberliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
|
0 |
|
|
|
|
|
3 |
Turizmin fiziksel ve toplumsal çevreye yönelik yarattığı olumsuzluklara karşı duyarlı bir tutum gösterir, soyut ve somut kültürel varlıkları koruma bilinci ile hareket eder ( act).
|
|
1 |
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
5 |
65 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
6 |
7 |
42 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
5 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
40 |
0 |
179 |
|
Genel Toplam |
179 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
7 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|