Kodu |
Dersin Adı |
Yarıyıl |
Süresi(T+U) |
Kredisi |
AKTS Kredisi |
TUR404 |
ÖZEL İLGİ TURİZMİ |
8 |
3 |
3 |
7 |
DERS BİLGİLERİ |
Dersin Öğretim Dili : |
Türkçe |
Dersin Düzeyi |
LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü |
Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli |
- |
Dersin Koordinatörü |
Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi |
|
Ders Ön Koşulu |
Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
Amaç: |
Bu dersin amacı öğrencilerin özel ilgi turizmine ilişkin stratejileri, politikaları ve girişimleri anlamalarını ve bu turizm türünde farklı turizm ürünü ve gelişimini kavramalarını sağlamaktır. |
İçerik: |
Özel ilgi turizm çeşitleri,yeni turizm tüketim şekilleri. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
Özel ilgi turizmine yönelik temel kavramları açıklar. |
Özel ilgi turizmindeki güncel gelişmeleri yorumlar. |
Özel ilgi turizmi alt türlerini niteler. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
Hafta |
Ön Hazırlık |
Konular |
Yöntem |
1 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Özel İlgi Turizmi, Özel İlgi Turizmi İle İlgili Temel Kavramlar, Özel İlgi Turizmi ve Diğer Turizm Kavramları İle Karşılaştırılması, Özel İlgi Turizmine Yönelik Tüketici Beklentisi, Özel İlgi Turizminin Yaygınlaşma Nedenleri, Özel İlgi Turizmine Olan Talep ve Özel İlgi Turizm Katılımcılarının Profili, Özel İlgi Turizminin Katılanlar Üzerine Etkileri, Özel İlgi Turizminin Ayırt Edici Yönler. |
Sunum-Sınıf Katılımı |
2 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Özel İlgi Turizminde Güncel Gelişmeler |
Sunum-Sınıf Katılımı |
3 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Niş Pazarlama |
Sunum-Sınıf Katılımı |
4 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Eko-Turizmin Tanımı, Eko-Turizm Bileşenleri, Eko Turizmin Amacı, Turizm Kaynakları, Eko Turizm İlkeleri, Eko-Turizm Politika ve Stratejilerinin Temel Hedefleri, Turizm Yönünden Eko-Sistemin Bozulması Sebepleri, |
Sunum-Sınıf Katılımı |
5 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Alternatif Turizmin Tanımı, Alternatif Turizmin Amacı, Alternatif Turizm ve Benzer Kavramlar, Alternatif Turizm ve Gelişme Alanları, Alternatif Turizm Kavramının Turizm Pazarına Getirdiği Yenilikler, Alternatif Turizm ve Doğal Çevre, Alternatif Turizm ve Sürdürülebilirlik İlişkisi, Alternatif Turizm Türleri |
Sunum-Sınıf Katılımı |
6 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Karanlık Turizm / Gastronomi Turizmi |
Sunum-Sınıf Katılımı |
7 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Av Turizmi / Macera Turizmi |
Sunum-Sınıf Katılımı |
8 |
- |
ARA SINAV |
- |
9 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Kuş Gözlemciliği Turizmi/ Yayla Turizmi |
Sunum-Sınıf Katılımı |
10 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Fotoğraf Turizmi |
Sunum-Sınıf Katılımı |
11 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Kültürel Geçmiş Turizmi / Araştırma Turizmi |
Sunum-Sınıf Katılımı |
12 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Spor Turizmi |
Sunum-Sınıf Katılımı |
13 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
İpek Yolu Turizmi |
Sunum-Sınıf Katılımı |
14 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Sağlık Turizmi |
Sunum-Sınıf Katılımı |
15 |
Okuma- Sunum Hazırlama |
Değerlendirme |
Sunum-Sınıf Katılımı |
16 |
- |
FİNAL |
- |
17 |
- |
FİNAL |
- |
KAYNAKLAR |
Novelli, M.(2005) Niche Tourism: Contemporary Issues, Trends and Cases. Oxford: Butterworth-Heinemann. |
Yaylı A., Sürücü Ö.(2016) Özel İlgi Turizmi, Detay Yayıncılık, Ankara. |
Douglas, N. and Douglas, N.(2002)Special Interest Tourism. Singapore: John Wiley. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi |
Etkinlik Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
Açıklama |
(0) Etkisiz |
(1) En Düşük |
(2) Düşük |
(3) Orta |
(4) İyi |
(5) Çok İyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI
BİLGİ |
Kuramsal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Turizm endüstrisinin temel özelliklerini ve Turizm Rehberliği mesleği ile ilgili temel kavramları açıklar ve turizm işletmelerinin özellikleri ile ilişkilendirir.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Turizm endüstrisinin yapısını, işleyişini ve ülke kalkınmasındaki önemini tartışır ve turizm işletmeleri ile ilişkilendirir.
|
|
|
2 |
|
|
|
BİLGİ |
Olgusal |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Türkiye’de yaşamış olan çeşitli uygarlıkların kültür, tarih, din, sanat, coğrafya, yaşam ve düşünce biçimlerini açıklar ve yorumlar.
|
|
1 |
|
|
|
|
BECERİLER |
Bilişsel |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Turizm Rehberliği mesleğine ilişkin edindiği teorik bilgi birikimi doğrultusunda seyahat amacı, türü ve turistik bölgenin özelliklerini göz önünde bulundurarak bir tur programı planlar (plan) ve işleyişini tartışır.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
Turizm, sanat ve arkeoloji alanlarında bilimsel ve güncel gelişmeleri takip ederek mesleki gelişimin önemini vurgular ve yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğine yönelik savunucu tutum ve davranış gösterir.
|
0 |
|
|
|
|
|
BECERİLER |
Uygulamalı |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Turizm alanındaki güncel uygulamalara yönelik sayısal ve istatiksel verileri ve sonuçları etik değerlere uygun olarak analiz eder.
|
0 |
|
|
|
|
|
2 |
Turizm alanı, turist rehberliği meslek yasası ve meslek örgütler ile ilgili hukuki düzenlemeleri bilir ve uygular.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Tur gruplarında liderlik rolünü üstlenerek; tur programını yönetir ve tur esnasında karşılaşabileceği olası sorunları çözümler.
|
|
1 |
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Öğrenme Yetkinliği |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Türkiye’nin sahip olduğu doğal ve kültürel varlıklar, antik kent, ören yeri ve tarihi eserler ile bölgelerin mimari, sanat, mutfak kültürü, folklor, flora ve fauna v.b. özelliklerini anlatma ve sunma becerilerini kullanır.
|
|
|
|
|
4 |
|
YETKİNLİKLER |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Yazılı-sözlü etkili iletişim ve sunum becerisi gösterir ve mesleki bilgilerini doğru ve etkin bir biçimde ifade eder.
|
|
1 |
|
|
|
|
2 |
İngilizce ve ikinci bir yabancı dilde ( Arapça, Rusça, Çince) okuma, yazma, anlama, konuşma ve yazma becerileri gösterir.
|
0 |
|
|
|
|
|
YETKİNLİKLER |
Alana Özgü Yetkinlik |
|
Program Yeterlilikleri/Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1 |
Bir turu hazırlama, uygulama ve denetlemeye ilişkin bilgi ve yetkinliklerini kullanır.
|
|
|
2 |
|
|
|
2 |
Turizm Rehberliği mesleğinin gerektirdiği sosyal becerilere sahip kişilik özelliklerini kullanarak; alanına özgü sürdürülebilir nitelikte toplumsal ve sosyal içerikli proje, organizasyon ve çalışmalar düzenler.
|
|
1 |
|
|
|
|
3 |
Turizmin fiziksel ve toplumsal çevreye yönelik yarattığı olumsuzluklara karşı duyarlı bir tutum gösterir, soyut ve somut kültürel varlıkları koruma bilinci ile hareket eder ( act).
|
|
1 |
|
|
|
|
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü |
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri |
Etkinlik(hafta sayısı) |
Süresi(saat sayısı) |
Toplam İş Yükü |
Ders |
14 |
3 |
42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme |
13 |
5 |
65 |
Arazi Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Grup Çalışması / Ödevi |
0 |
0 |
0 |
Laboratuvar |
0 |
0 |
0 |
Okuma |
0 |
0 |
0 |
Ödev |
0 |
0 |
0 |
Proje Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Seminer |
0 |
0 |
0 |
Staj |
0 |
0 |
0 |
Teknik Gezi |
0 |
0 |
0 |
Web Tab. Öğrenme |
0 |
0 |
0 |
Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Yerinde Uygulama |
0 |
0 |
0 |
Mesleki Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Sosyal Faaliyet |
0 |
0 |
0 |
Tez Hazırlama |
0 |
0 |
0 |
Alan Çalışması |
0 |
0 |
0 |
Rapor Yazma |
0 |
0 |
0 |
Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
Final Sınavı Hazırlığı |
6 |
7 |
42 |
Ara Sınav |
1 |
3 |
3 |
Ara Sınav Hazırlığı |
5 |
5 |
25 |
Kısa Sınav |
0 |
0 |
0 |
Kısa Sınav Hazırlığı |
0 |
0 |
0 |
TOPLAM |
40 |
0 |
179 |
|
Genel Toplam |
179 |
|
|
Toplam İş Yükü / 25.5 |
7 |
|
|
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi |
7,0 |
|