Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TUR220 | İKONOGRAFİ | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; figürlü sanat eserlerini kutsal kitaplara göre yorumlayacak beceri kazanmayı sağlamaktır. |
İçerik: | İkona, ikonografi ve Bizans Sanatındaki önemi, İkonografik programı oluşturan sahneler, Erken Bizans Dönemi resim sanatı, İkonoklazma Dönemi resim sanatı, Orta Bizans Dönemi resim sanatı, Son Bizans Dönemi resim sanatı ve Bizans Rönesansı, Bizans Resminde mozaik tekniği, Fresko Sanatı, Kariye Müzesi çevresinde ikonografik program yorumu konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
İkonografi ile ilgili kavramları açıklar. |
Motif ve süslemelerin sembolik anlamlarını tartışır. |
Dönemlerine göre dini konulu sahneleri ayırt eder. |
İsa ve Meryem’in hayatını ele alan resimleri yorumlar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür taraması | Ders Tanıtımı, Hristiyanlık Dinine Genel Bakış | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
2 | Literatür taraması | Hristiyanlık Dinine Genel Bakış | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
3 | Literatür taraması | İkona, İkonografi Nedir? | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
4 | Literatür taraması | İkonastasis ve İkonastasis İkonaları | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
5 | Literatür taraması | İkonaların Sınıflandırılması, İbadet İkonaları (İsa İkonaları, Meryem İkonaları, Aziz İkonaları, Melek İkonaları, Teslis İkonaları) | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
6 | Literatür taraması | Tamamlayıcı ve Didaktik İkonalar (On İki Yortu İkonaları) | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
7 | Literatür taraması | Bizans Dönemi Sanatı, Bizans ve Bizans Sonrası İkonalar, Sina Manastırı İkonaları, Rum İkonaları, Rus İkonaları | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması | İstanbul Ayasofya Camii İkonografik Eserlerinin İncelenmesi | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
10 | Literatür taraması | İstanbul Ayasofya Camii İkonografik Eserlerinin İncelenmesi | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
11 | Literatür taraması | Kariye Camii İkonografik Eserlerinin İncelenmesi | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
12 | Literatür taraması | Kariye Camii İkonografik Eserlerinin İncelenmesi | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
13 | Literatür taraması | Kapadokya Kiliseleri ve İkonografik Eserleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
14 | Literatür taraması | Kapadokya Kiliseleri ve İkonografik Eserleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
15 | Literatür taraması | Ermeni Kiliseleri ve Gregorian İkonografisi. Akdamar Kilisesi, Tigran Honents Kilisesi | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Değirmencioğlu, Ö. ve Başçı A. (2014). İsa Peygamber ve Anadolu İkonografisi, Detay Yayıncılık, Ankara. |
Cömert, B. (2010). Mitoloji ve İkonografi, Deki Basımevi, Ankara. |
Gezgin, İ. (2008). Sanatın Mitolojisi, Sel Yayıncılık, Istanbul. |
Tümer, G. (2018). Dinler Tarihi, Berikan Yayıncılık, Ankara. |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe the basic characteristics of the tourism industry and the basic concepts related to the Tourism Guidance profession and relate those with the characteristics of tourism businesses
|
1 | |||||
2 |
Discusses the structure, operation and importance of tourism industry in country development and relates with tourism business
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explains and interprets culture, history, religion, art, geography way of thinking and way of life the various civilizations who lived in Turkey.
|
4 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plans a tour program considering the travel purpose, the type and the characteristics of the touristic region in accordance with the theoretical knowledge gained in the field of Tourism Guidance and discusses the functioning.
|
0 | |||||
2 |
Underlines the importance of professional development by following scientific and current developments in the fields of tourism, art and archeology, and acts defensive attitude and behavior towards the necessity of lifelong learning.
|
5 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyzes numerical and statistical data and results in accordance with ethical values for current practices in the field of tourism .
|
0 | |||||
2 |
Knows and applies the legal regulations related to tourism field, tourist guidance professional law and professional organizations.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By taking leadership role in tour groups; administers the tour program and solves possible problems during the tour.
|
1 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses the skills of explaining and presenting Turkey's and other regions natural and cultural assets that have, ancient city, ruins and historical artefacts and architectural art, culture, cuisine, folklore, flora and fauna features of regions etc.
|
5 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Shows the communication skill and presentation skill effectively in written and verbal and expresse his / her professional knowledge accurately and effectively.
|
2 | |||||
2 |
Shows reading, writing, comprehension, speaking and writing skills in English and in a second foreign language (Arabic, Russian, Chinese).)
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses knowledge and competences related to preparation, implementation and supervision of a tour.
|
1 | |||||
2 |
By using the personality traits that have social skills required by the Tourism Guidance profession; arranges projects, organizations and activities with sustainable, societal and social content specific to the field.
|
1 | |||||
3 |
Shows a sensitive attitude towards the negative effects of tourism on the physical and social environment, acts with the consciousness of preserving abstract and concrete cultural assets
|
2 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 5 | 65 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav Hazırlığı | 4 | 2 | 8 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 38 | 0 | 149 |
Genel Toplam | 149 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,8 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |