TR EN

SANAT TARİHİ II DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Kodu Dersin Adı Yarıyıl Süresi(T+U) Kredisi AKTS Kredisi
TUR216 SANAT TARİHİ II 4 3 3 6

DERS BİLGİLERİ

Dersin Öğretim Dili : Türkçe
Dersin Düzeyi LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi
Ders Ön Koşulu Yok

AMAÇ VE İÇERİK

Amaç: Dersin amacı; Anadolu da oluşan Türk sanatına etki eden ve Anadolu dışında varlık göstermiş devletlerin sanatları ile Anadolu Selçuklu ve Osmanlı devletlerinin sanat özelliklerinin öğretilmesidir
İçerik: Türk-İslam Sanatı Gelişimi, Büyük Selçuklu ve Anadolu Selçuklu Dönemi Sanatı, Karahanlı ve Gazneli Sanatı, Danişment, Artuklu, Saltuk, Mengücekliler Sanatı, Anadolu Selçuklu Camileri, Türbeleri, Kervansarayları, Medreseleri, Osmanlı Dönemi Camileri, Sarayları ve Kalelerinin Sanatsal Özellikleri konularını kapsamaktadır.

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.)

Anadolu dışında varlığını sürdürmüş ve Anadolu Selçuklu sanatına etki eden devletlerin sanatsal özelliklerini açıklar
Anadolu Selçuklu Devletinin sanatsal özelliklerini yorumlar.
Büyük Selçuklu Devleti ile Anadolu Selçuklu devletinin sanatsal özelliklerini karşılaştırır.
Selçuklu devleti dönemi cami, türbe, kervansaray ve medreselerinin mimari ve süsleme özelliklerini yorumlar
Osmanlı dönemi cami, saray ve kalelerinin temel özelliklerini sıralar.

HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Ön Hazırlık Konular Yöntem
1 Literatür taraması, sunum Türk-İslam Sanatına Giriş Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
2 Literatür taraması, sunum Karahanlı, Gazneli Sanatı Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
3 Literatür taraması, sunum Büyük Selçuklu Devleti Sanat Özellikleri Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
4 Literatür taraması, sunum Artuklu, Saltuklu Sanatı Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
5 Literatür taraması, sunum Danişmentli, Mengücekliler Sanatı Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
6 Literatür taraması, sunum Anadolu Selçuklu Devleti Sanatı Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
7 Literatür taraması, sunum Selçuklu Devleti Camileri Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
8 - ARA SINAV -
9 Literatür taraması, sunum Selçuklu Devleti Türbeleri Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
10 Literatür taraması, sunum Selçuklu Devleti Medreseleri Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
11 Literatür taraması, sunum Selçuklu Devleti Kervansarayları Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
12 Literatür taraması, sunum Osmanlı Dönemi Sanat Eserleri Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
13 Literatür taraması, sunum Osmanlı Dönemi Camileri Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
14 Literatür taraması, sunum Osmanlı Dönemi Sarayları Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
15 Literatür taraması, sunum Osmanlı Dönemi Savunma Yapıları Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi
16 - FİNAL -
17 - FİNAL -

KAYNAKLAR

Altun, A.(1988). ORTAÇAĞ TÜRK MİMARİSİ'nin Anahatları İçin Bir Özet, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, Istanbul
Aslanapa, O.(2000).Türk Sanatı, Remzi Kitabevi, Istanbul
Kuban, D.(2010).Türk ve İslam Sanatı Üzerine Denemeler, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, Istanbul

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi Etkinlik Sayısı Katkı Yüzdesi Açıklama
(0) Etkisiz (1) En Düşük (2) Düşük (3) Orta (4) İyi (5) Çok İyi
0 1 2 3 4 5

DERSİN PROGRAM ÖĞRENME ÇIKTILARINA KATKISI

KNOWLEDGE
Theoretical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Describe the basic characteristics of the tourism industry and the basic concepts related to the Tourism Guidance profession and relate those with the characteristics of tourism businesses
1
2
Discusses the structure, operation and importance of tourism industry in country development and relates with tourism business
1
KNOWLEDGE
Factual
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Explains and interprets culture, history, religion, art, geography way of thinking and way of life the various civilizations who lived in Turkey.
3
SKILLS
Cognitive
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Plans a tour program considering the travel purpose, the type and the characteristics of the touristic region in accordance with the theoretical knowledge gained in the field of Tourism Guidance and discusses the functioning.
1
2
Underlines the importance of professional development by following scientific and current developments in the fields of tourism, art and archeology, and acts defensive attitude and behavior towards the necessity of lifelong learning.
1
SKILLS
Practical
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Analyzes numerical and statistical data and results in accordance with ethical values for current practices in the field of tourism .
0
2
Knows and applies the legal regulations related to tourism field, tourist guidance professional law and professional organizations.
0
OCCUPATIONAL
Autonomy & Responsibility
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
By taking leadership role in tour groups; administers the tour program and solves possible problems during the tour.
2
OCCUPATIONAL
Learning to Learn
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses the skills of explaining and presenting Turkey's and other regions natural and cultural assets that have, ancient city, ruins and historical artefacts and architectural art, culture, cuisine, folklore, flora and fauna features of regions etc.
2
OCCUPATIONAL
Communication & Social
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Shows the communication skill and presentation skill effectively in written and verbal and expresse his / her professional knowledge accurately and effectively.
1
2
Shows reading, writing, comprehension, speaking and writing skills in English and in a second foreign language (Arabic, Russian, Chinese).)
0
OCCUPATIONAL
Occupational and/or Vocational
Program Yeterlilikleri/Çıktıları Katkı Düzeyi
0 1 2 3 4 5
1
Uses knowledge and competences related to preparation, implementation and supervision of a tour.
1
2
By using the personality traits that have social skills required by the Tourism Guidance profession; arranges projects, organizations and activities with sustainable, societal and social content specific to the field.
3
3
Shows a sensitive attitude towards the negative effects of tourism on the physical and social environment, acts with the consciousness of preserving abstract and concrete cultural assets
1

DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ

Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri Etkinlik(hafta sayısı) Süresi(saat sayısı) Toplam İş Yükü
Ders 14 3 42
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme 13 4 52
Arazi Çalışması 0 0 0
Grup Çalışması / Ödevi 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Okuma 0 0 0
Ödev 0 0 0
Proje Hazırlama 0 0 0
Seminer 0 0 0
Staj 0 0 0
Teknik Gezi 0 0 0
Web Tab. Öğrenme 0 0 0
Uygulama 0 0 0
Yerinde Uygulama 0 0 0
Mesleki Faaliyet 0 0 0
Sosyal Faaliyet 0 0 0
Tez Hazırlama 0 0 0
Alan Çalışması 0 0 0
Rapor Yazma 0 0 0
Final Sınavı 1 3 3
Final Sınavı Hazırlığı 5 6 30
Ara Sınav 1 3 3
Ara Sınav Hazırlığı 5 4 20
Kısa Sınav 0 0 0
Kısa Sınav Hazırlığı 0 0 0
TOPLAM 39 0 150
Genel Toplam 150
Toplam İş Yükü / 25.5 5,9
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi 6,0