Kodu | Dersin Adı | Yarıyıl | Süresi(T+U) | Kredisi | AKTS Kredisi |
---|---|---|---|---|---|
TUR216 | SANAT TARİHİ II | 4 | 3 | 3 | 6 |
DERS BİLGİLERİ |
|
---|---|
Dersin Öğretim Dili : | Türkçe |
Dersin Düzeyi | LİSANS, TYY: + 6.Düzey, EQF-LLL: 6.Düzey, QF-EHEA: 1.Düzey |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Şekli | - |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi RAMAZAN İNAN |
Dersi Veren Öğretim Üyesi/Öğretim Görevlisi | |
Ders Ön Koşulu | Yok |
AMAÇ VE İÇERİK |
|
---|---|
Amaç: | Dersin amacı; Anadolu da oluşan Türk sanatına etki eden ve Anadolu dışında varlık göstermiş devletlerin sanatları ile Anadolu Selçuklu ve Osmanlı devletlerinin sanat özelliklerinin öğretilmesidir |
İçerik: | Türk-İslam Sanatı Gelişimi, Büyük Selçuklu ve Anadolu Selçuklu Dönemi Sanatı, Karahanlı ve Gazneli Sanatı, Danişment, Artuklu, Saltuk, Mengücekliler Sanatı, Anadolu Selçuklu Camileri, Türbeleri, Kervansarayları, Medreseleri, Osmanlı Dönemi Camileri, Sarayları ve Kalelerinin Sanatsal Özellikleri konularını kapsamaktadır. |
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARI (Öğrenciler, bu dersi başarı ile tamamladıklarında aşağıda belirtilen bilgi, beceri ve/veya yetkinlikleri gösterirler.) |
---|
Anadolu dışında varlığını sürdürmüş ve Anadolu Selçuklu sanatına etki eden devletlerin sanatsal özelliklerini açıklar |
Anadolu Selçuklu Devletinin sanatsal özelliklerini yorumlar. |
Büyük Selçuklu Devleti ile Anadolu Selçuklu devletinin sanatsal özelliklerini karşılaştırır. |
Selçuklu devleti dönemi cami, türbe, kervansaray ve medreselerinin mimari ve süsleme özelliklerini yorumlar |
Osmanlı dönemi cami, saray ve kalelerinin temel özelliklerini sıralar. |
HAFTALIK DERS KONULARI VE ÖNGÖRÜLEN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI |
|||
---|---|---|---|
Hafta | Ön Hazırlık | Konular | Yöntem |
1 | Literatür taraması, sunum | Türk-İslam Sanatına Giriş | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
2 | Literatür taraması, sunum | Karahanlı, Gazneli Sanatı | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
3 | Literatür taraması, sunum | Büyük Selçuklu Devleti Sanat Özellikleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
4 | Literatür taraması, sunum | Artuklu, Saltuklu Sanatı | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
5 | Literatür taraması, sunum | Danişmentli, Mengücekliler Sanatı | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
6 | Literatür taraması, sunum | Anadolu Selçuklu Devleti Sanatı | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
7 | Literatür taraması, sunum | Selçuklu Devleti Camileri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
8 | - | ARA SINAV | - |
9 | Literatür taraması, sunum | Selçuklu Devleti Türbeleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
10 | Literatür taraması, sunum | Selçuklu Devleti Medreseleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
11 | Literatür taraması, sunum | Selçuklu Devleti Kervansarayları | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
12 | Literatür taraması, sunum | Osmanlı Dönemi Sanat Eserleri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
13 | Literatür taraması, sunum | Osmanlı Dönemi Camileri | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
14 | Literatür taraması, sunum | Osmanlı Dönemi Sarayları | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
15 | Literatür taraması, sunum | Osmanlı Dönemi Savunma Yapıları | Anlatım,soru-cevap,tartışma yöntemi |
16 | - | FİNAL | - |
17 | - | FİNAL | - |
KAYNAKLAR |
---|
Altun, A.(1988). ORTAÇAĞ TÜRK MİMARİSİ'nin Anahatları İçin Bir Özet, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, Istanbul |
Aslanapa, O.(2000).Türk Sanatı, Remzi Kitabevi, Istanbul |
Kuban, D.(2010).Türk ve İslam Sanatı Üzerine Denemeler, Arkeoloji ve Sanat Yayınları, Istanbul |
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME |
|||
---|---|---|---|
Yarıyıl İçi Yapılan Çalışmaların Ölçme ve Değerlendirmesi | Etkinlik Sayısı | Katkı Yüzdesi | Açıklama |
(0) Etkisiz | (1) En Düşük | (2) Düşük | (3) Orta | (4) İyi | (5) Çok İyi |
---|---|---|---|---|---|
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Theoretical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Describe the basic characteristics of the tourism industry and the basic concepts related to the Tourism Guidance profession and relate those with the characteristics of tourism businesses
|
1 | |||||
2 |
Discusses the structure, operation and importance of tourism industry in country development and relates with tourism business
|
1 |
KNOWLEDGE | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Factual | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Explains and interprets culture, history, religion, art, geography way of thinking and way of life the various civilizations who lived in Turkey.
|
3 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Cognitive | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Plans a tour program considering the travel purpose, the type and the characteristics of the touristic region in accordance with the theoretical knowledge gained in the field of Tourism Guidance and discusses the functioning.
|
1 | |||||
2 |
Underlines the importance of professional development by following scientific and current developments in the fields of tourism, art and archeology, and acts defensive attitude and behavior towards the necessity of lifelong learning.
|
1 |
SKILLS | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Practical | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Analyzes numerical and statistical data and results in accordance with ethical values for current practices in the field of tourism .
|
0 | |||||
2 |
Knows and applies the legal regulations related to tourism field, tourist guidance professional law and professional organizations.
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Autonomy & Responsibility | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
By taking leadership role in tour groups; administers the tour program and solves possible problems during the tour.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Learning to Learn | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses the skills of explaining and presenting Turkey's and other regions natural and cultural assets that have, ancient city, ruins and historical artefacts and architectural art, culture, cuisine, folklore, flora and fauna features of regions etc.
|
2 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Communication & Social | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Shows the communication skill and presentation skill effectively in written and verbal and expresse his / her professional knowledge accurately and effectively.
|
1 | |||||
2 |
Shows reading, writing, comprehension, speaking and writing skills in English and in a second foreign language (Arabic, Russian, Chinese).)
|
0 |
OCCUPATIONAL | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Occupational and/or Vocational | |||||||
Program Yeterlilikleri/Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 |
Uses knowledge and competences related to preparation, implementation and supervision of a tour.
|
1 | |||||
2 |
By using the personality traits that have social skills required by the Tourism Guidance profession; arranges projects, organizations and activities with sustainable, societal and social content specific to the field.
|
3 | |||||
3 |
Shows a sensitive attitude towards the negative effects of tourism on the physical and social environment, acts with the consciousness of preserving abstract and concrete cultural assets
|
1 |
DERSİN İŞ YÜKÜ VE AKTS KREDİSİ |
|||
---|---|---|---|
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri İş Yükü | |||
Öğrenme-Öğretme Etkinlikleri | Etkinlik(hafta sayısı) | Süresi(saat sayısı) | Toplam İş Yükü |
Ders | 14 | 3 | 42 |
Derse Ön Hazırlık ve Ders Sonrası Pekiştirme | 13 | 4 | 52 |
Arazi Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Grup Çalışması / Ödevi | 0 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 0 | 0 | 0 |
Okuma | 0 | 0 | 0 |
Ödev | 0 | 0 | 0 |
Proje Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Seminer | 0 | 0 | 0 |
Staj | 0 | 0 | 0 |
Teknik Gezi | 0 | 0 | 0 |
Web Tab. Öğrenme | 0 | 0 | 0 |
Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Yerinde Uygulama | 0 | 0 | 0 |
Mesleki Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Sosyal Faaliyet | 0 | 0 | 0 |
Tez Hazırlama | 0 | 0 | 0 |
Alan Çalışması | 0 | 0 | 0 |
Rapor Yazma | 0 | 0 | 0 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı Hazırlığı | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav Hazırlığı | 5 | 4 | 20 |
Kısa Sınav | 0 | 0 | 0 |
Kısa Sınav Hazırlığı | 0 | 0 | 0 |
TOPLAM | 39 | 0 | 150 |
Genel Toplam | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25.5 | 5,9 | ||
Dersin AKTS(ECTS) Kredisi | 6,0 |